Overgang wieg - ledikant

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Elo, 25 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elo

Elo Lid

29 jan 2012
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Ons zoontje van bijna 4 maanden heeft altijd in de cosleeper naast mij of bij mij in bed geslapen, maar hij wordt eigenlijk te groot voor t wiegje en zou naar zijn ledikantje moeten. Ik wil hem nog wel bij ons op de kamer houden voorlopig. Nou zit ik te denken hoe ik dat t beste kan doen. Zou het goed zijn om hem overdag in zijn eigen kamertje in het lediakntje te leggen en snachts nog in zijn wieg bij ons (als de ene wand vd cosleeper aangrenzend aan ons bed neergeklapt is, is t ruimer voor hem). Of zijn 2 slaapplekken verwarrend? Kan ik beter het ledikant even in de slaapkamer zetten? iemand ervaring of advies?

groetjes!

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.321
    16.714
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Onze dochter werd met 3 mnd echt te groot voor de wieg.Ze lag continue helemaal bovenin.Ik ben begonnen om haar overdag in haar ledikant te laten slapen en dat ging al heel snel goed.Binnen een week lag ze ook 's nachts in haar eigen kamer in het ledikant.We hebben nu allemaal een betere nachtrust en op de één of andere manier sliep ze direct helemaal door.

3. Elo

Elo Lid

29 jan 2012
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie.
    En stond het wiegje op jullie kamer of in de babykamer? Ik moet zeggen dat ik wel ideaal vind met borstvoeding. Ik pluk hem zo uit de wieg ons bed in. Ik kan me niet voorstellen dat hij nu al gaat doorslapen, tis nu nog 1 en soms 2 keer per nacht raak. Wel zo dat ik hem bij t eerste kikje al oppak en ga voeden trouwens.
    Maargoed, ik las ergens dat het voor een baby niet goed was om 2 slaapplekken te hebben, vandaar dar ik benieuwd ben naar jullie ervaringen daarmee

4. MamavanSa

MamavanSa Lid

18 dec 2012
    59
    0
    6
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is nu 5 maanden en past ook niet meer in zijn wieg, hij slaapt altijd al overdag in zijn ledikant en snachts bij ons ivm bv en hij word snachts nog steeds een aantal keer wakker waarvan minimaal 2 voedingen.
    Ik zou hem t liefst ook snachts in zijn ledikant leggen maar dan blijf ik op en neer lopen..
    Nu zit ik met het dillema hoe ik dat snachts moet doen omdat de wieg echt niet meer kan

5. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Aangezien ik geen eigen ruimte heb slaapt dochterlief altijd bij mij op de kamer.
    De eerste zeker 2.5/3 maand lag ze bij mij in bed.
    Toen 2 weekjes in de wieg en toen in 1x zonder problemen over naar ledikant. Alleen bij mn ouders heeft ze nog een paar nachten in de wieg gelegen.

6. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    hier in 1 keer de overstap gemaakt. zelfde beddegoed erop en hij sliep er heerlijk in. hij sliep al we op eigen kamer in de wieg.

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.321
    16.714
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    @Elo:Eva sliep in haar wiegje bij ons op de kamer en ik geef ook BV en achteraf denk ik ook weleens dat ik haar te snel bij me pakte om te voeden want je hoort ieder geluidje en denkt dat het dan een hongersignaal is.Als ze echt honger had liet ze zich niet afschepen met een speentje haha.
    Hier ging de overgang zonder problemen.Ik zag er meer tegenop haha

8. Noa1988

Noa1988 Actief lid

24 jun 2011
    319
    1
    0
    Mijn dochter ging vanaf 3 maanden overdag op haar eigen kamer in haar ledikant. 's avonds sliep ze tot 7,5 maanden nog bij ons op de kamer in haar wiegje. Nu dus een paar weken ook in de nacht in haar ledikant op haar eigen kamer. Ging meteen goed. ML en ik vonden het erger :) maar ze werd echt te groot voor haar wiegje.
    Ze wordt wel nog 1 of 2 keer wakker in de nacht voor een (borst)voeding. Dat is wel iets vermoeiender dan wanneer ze gewoon naast me lag...

Hier dus geen last gehad van 2 slaapplekken die 4 maanden.

9. Elo

Elo Lid

29 jan 2012
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties!
    @Anouk: ik denk dat je gelijk hebt hoor.. Het klopt idd dat je bij ieder geluidje de baby al bij je hebt gepakt en dat dat misschien wel soms te vroeg is. Maar huilen in de nacht vind ik vreselijk dus ik probeer dat te voor komen. Helaas hoeft ons zoontje geen speen waar ik hem zoet mee kan houden. een pink wel, maar das net zoveel moeite als bv geven.
    Ik denk dat ik het dan ook zo ga doen dat hij overdag naar zijn ledikant gaat op zijn eigen kamer en dat ik hem, zolang het past, in de co sleeper naast me houd. En ja, waarschijnlijk zie ik er meer tegenop dan hij haha. Vind het heerlijk mijn kind zo in de buurt snachts.
    O ja, nog 1 ding: hij sliep in de wieg altijd onder een strak opgemaakt lakentje + warm Koeka dekentje. Ik lees overal dat ze in een ledikant beter in een slaapzakje kunnen. Wat is jullie mening daarover? heb hem nu 2 dagen/nachten in een slaapzakje gehad dat ik gekregen had, maar die is mt 70 en dus krapjes. Leek hij wel lekker te vinden, dacht zelfs dat hij eerder in slaap viel, maar helaas heeft hij vannacht weer t tegendeel bewezen. Maar dat kan ook gekomen zijn door zijn verstopte neusje :(

Deel Deze Pagina