Bewust alleengaande moeders?

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door SingleMomToBe, 22 dec 2018.

1. Jacy82

Jacy82 Lid

24 nov 2018
    75
    32
    18
    Vrouw
    Ja echt wel duur dat klopt. Ik had eigenlijk ook wel een leuke donor. Maar die bleek niet bij mijn centrum te mogen doneren omdat ie al ergens anders ingeschreven stond. En aangezien ik niet zonder medicatie een zwanger kan worden was dat niet handig. Ook hele leuke homostellen ontmoet voor co-ouderen. Maar daar kwam ook nogal wat bij kijken. Succes ermee ik hoop dat je snel een goede donor vinden zal.

SingleMomToBe en Mim89 vinden dit leuk.
  2. Mim89

Mim89 Lid

29 jan 2019
    69
    57
    18
    Vrouw
    Dankjewel. Ik ga het in eerste instantie dmv zelfinseminatie doen. Heb met verschillende potentiële donors gemaild waarvan er sws al een paar af zijn gevallen omdat ik me er niet fijn bij voelde. Met een ben ik nu ongeveer 2,5 weken elke dag over en weer aan het mailen en tot nu toe heb ik daar een heel goed gevoel bij. Maar ik neem rustig de tijd zodat ik zeker ben van mijn keuze :)

Co-ouderschap is iets wat ik eigenlijk nooit heb zien zitten. Weet niet precies waarom, maar daar heb ik gewoon geen fijn gevoel bij.

SingleMomToBe vindt dit leuk.
  3. Elraange

Elraange Fanatiek lid

25 sep 2015
    1.011
    652
    113
    NULL
    NULL
    Hier ook een bam-mam van mijn 4de.
    Zelfde reden die @Palmpje benoemd! Klaar met relaties!!

Het is ook mijn beste keus ooit. Oje het is zwaar de slapeloze nachten en regeldingen maar het is het oh zo waard.
    Met een partner kan het ook behoorlijk zwaar zijn.
    Frustraties onderling door slaaptekort
    Ruzie over een (achter)naam
    Als je partner weer aan het werk gaat moet je t vaak ook alleen doen want ja partner werkt..
    En ga zo maar door.
    Dus hier ontbreken de frustraties over namen en andere dingen:roflmao:
    Je kan alles zelf beslissen en echt alleen ben je nooit. Vaak kan je wel bouwen op vrienden of familie of buren. Evt andere moeders in de buurt.
    Tegenwoordig kan je via social media ook andere moeders leren kennen en zn afspreken.

Als ik moet werken dan past mijn moeder op. Maar evt kan er ook eens een goede vriendin oppassen of mijn buren in nood.

Overal is een oplossing voor en hulp kan je altijd vragen.

Dus is het zwaarder dan je zou denken.
    Ja en nee maar daar kom je alleen maar achter als je er voor gaat.
    Volg je hart en nog 1 voordeel je kleintje hoeft zijn of haar liefde niet te delen met de vader. Je krijgt dus alle liefde van je kleine poppetje helemaal voor jezelf...
    Wie wil dat nu niet!!!
    En helemaal waneer je 2 of 3 of 4 of enzv bam-kindjes krijgt. :D:D

SingleMomToBe, Mim89 en Palmpje vinden dit leuk.
  4. Elraange

Elraange Fanatiek lid

25 sep 2015
    1.011
    652
    113
    NULL
    NULL
  5. SingleMomToBe

14 dec 2018
    50
    41
    18
    Vrouw
    @Elraange Ben even een tijd niet online geweest. De laatste echo klopte het hartje helaas niet meer. Inmiddels heb ik vorige week een miskraam gehad na twee keer twee dagen medicatie (cytotex). De eerste keer gebeurde er bijna niks, op veel buikpijn na. De tweede keer kwam het goed op gang, morgen echo om te kijken of alles er nu uit is. Verdrietige weekjes gehad dus. En nu herstellen en toch vol goede moed op naar de volgende IUI!

6. Mim89

Mim89 Lid

29 jan 2019
    69
    57
    18
    Vrouw
    He wat verdrietig... :( Sterkte!

7. Jacy82

Jacy82 Lid

24 nov 2018
    75
    32
    18
    Vrouw
    Elraange, is het dan niet lastiger om anderen hulp te vragen met meer kinderen? Ik denk al lang over een tweede, maar voel me wel meer bezwaard bij het hulp vragen. Zelfs aan mn ouders. Die doen het graag hoor, maar 1 kind (dat al niet de rustigste is) is een stuk minder belastend dan 2 of meer. Ik vind het vooral lastig omdat ik niet mensen lastig wil vallen met de kinderen die ik zo graag wil(de). En toch heb ik ook weleens behoefte aan tijd zonder of kan ik mn kind gewoon niet meenemen naar een afspraak. Dus tja... Ik vraag me gewoon af of dat niet lastiger wordt.

8. Elraange

Elraange Fanatiek lid

25 sep 2015
    1.011
    652
    113
    NULL
    NULL

Och meid wat heftig en verdrietig.
    Super dat je weer je positief kan kijken naar de volgende iui.
    En ik ga zo voor je duimen!!

9. Elraange

Elraange Fanatiek lid

25 sep 2015
    1.011
    652
    113
    NULL
    NULL

Tuurlijk dat heb ik ook wel, maar als je niet iedere dag vraagt maar eens een keertje. Dan zal het je nog verbazen wat de mensen om je heen zeggen.
    Maar zolang je dingen niet bespreekt zal ook niemand iets zeggen.

Ik ben ook iemand die moeilijk om hulp vraagt of oppas.
    Zelfs als ik ( dood) ziek ben "zorg" ik nog voor de kids.
    Maar als je dan later eens benoemd bij vrienden/collega's/familie. Dat je zo ziek was. Hoor je vaak. Ach waarom heb je mij niet gebeld. Je sociale netwerk is toch vaak groter dan we denken.
    Het gaat vaak niet om reguliere dingen.
    En er zijn zat (aanstaande) moeders in dezelfde situatie nou en wonen die ook nog in de buurt dan kan je toch eens afspreken om te kijken of het klikt. Evt een groepje en dan kan er evt ook iets geregeld worden. Of moeders bij school.
    Hier zag ik laatst op fb een oproep voorbijkomen van een jonge meid net moeder. Geen vrienden of familie in de buurt. Relatie stuk en zocht ook goede contacten om iets op te bouwen.
    Ik vind het een goed iets. Je leert meer mensen kennen en hebt direct speelkameraadjes voor de kids. Zn een oppas voor enkele uurtjes. Mits het klikt uiteraard en je elkaar wat langer kent en gaat vertrouwen! !!!

Deel Deze Pagina