Bewust alleenstaand - 2de kindje

Discussie in 'Donorschap' gestart door kleintje85, 17 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.545
    1.895
    113
    Hoi!

    Hier een BAM van één kindje en ik houd het hier ook bewust bij.
    Ik heb een fikse pnd gehad en de kans dat ik dit weer krijg na een volgende zwangerschap is groot. Hierbij heb ik geen groot netwerk dus qua opvang zou ik flink in de problemen komen.
    Soms denk ik er wel eens aan dat ze dan enig kind blijft, echter heb ik een zusje waar ik helemaal geen contact mee heb, broertjes of zusjes hoeven dus niet altijd een goede 'aanvulling' te zijn.
    Hierbij vind ik het met één kindje allemaal goed te doen, ik kan het goed combineren met mijn werk, heb nog een sociaal leven, etc. Voor mij is het zo dus perfect.

    Als ik wel voor een tweede zou gaan, zou ik het wel van dezelfde donor willen doen.
     
  2. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Ik ga zelfs voor nummer 3 ,Ik wou er altijd 3 ben super met geld verdienen sparen en uitgeven, En is het zwaar ja soms maar ook met partner kan het zwaar zijn en ik vind het niet erg dat het soms zwaar is , De vraag is meer hoe vind jij het nu en wat kan jij aan ?
    Oja maar ik ben niet helemaal bam via de richtlijnen maar woon wel alleen met mijn 2 kinderen de vader slaapt hier nooit .

    De doorslag was dat ik altijd een wens had voor drie kindjes en als het niet samen kan dan maar alleen .

    En als er iets met jou gebeurt kan iemand ook 2 kinderen opvangen ?
     
  3. coquelicot

    23 mrt 2019
    31
    3
    8
    Vrouw
    #23 coquelicot, 28 okt 2019
    Laatst bewerkt: 28 okt 2019
    Hier ook al maanden aan het twijfelen. Elke keer ik overtuigd ben om voor een 2 de te gaan, volgt er weer een nacht van een kwartiertje slaap door een krijsende dreumes... ik ben zo bang dat het ik het niet ga aan kunnen. Ik heb me al vaak afgevraagd hoe andere alleenstaande mama’s dit allemaal doen. Of hebben jullie allemaal kids die de nacht doorslapen ?
     
  4. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.588
    6.557
    113
    Vrouw
    Ik heb wel het geluk dat mijn zoontje al vanaf een aantal weken doorslaapt. Lijkt me ook zwaar hoor, die gebroken nachten.

    Ik ben dus ook bewust alleenstaand en heb een zoontje. Momenteel bezig voor een 2e :) Nooit gedacht dat ik in deze situatie nog een 2e zou willen hoor. Maar toen mijn zoontje een week oud was, begon het alweer te kriebelen! Die gedachten is niet meer weg gegaan. Toen hij 1 werd ben ik begonnen voor een 2e :)
     
  5. Jacy82

    Jacy82 Bekend lid

    24 nov 2018
    742
    418
    63
    Vrouw
    Hoi coquelicot.
    Mijne sliep snel door, maar daarna ook weer tijden niet. Ben nu zwanger van de 2e, maar iedere doorwaakte nacht, iedere keer dat de oudste ziek is of ik kapot ben van werken en zwanger zijn denk ik...Was dit wel de juiste keuze. Ik wil het nog graag hoor, maar soms ben ik bang voor de toekomst of ik het uiteindelijk echt aankan.
     

Deel Deze Pagina