bewust alleenstaande moeder

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door soonmommy, 29 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. soonmommy

    soonmommy Niet meer actief

    Hey iedereen,

    ik weet niet of er als een topic voor is maar ik kom hem zo gauw even niet vinden. ik ben 19 (bijna 20) en heb er zelf heel bewust voor gekozen om zwanger te worden. Ik heb zo mijn redenen maar wilde graag gehoor geven aan andere dames die een topic missen waar ze kunnen kletsen over het bewust alleenstaand mama worden. dus mocht je het leuk en fijn vinden in dit topic kunnen we er lekker met elkaar over kletsen. liefs
     
  2. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.707
    11.293
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Waarom zou je op je 19de bewust alleenstaande moeder willen worden?
     
    chrystel73, Sado, Suzi98 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.489
    5.581
    113
    Vrouw
    19.....ik zeg dit met alle liefde maar... opleiding? Financieel onafhankelijk zijn?
    Met vrienden dingen ondernemen?
     
    chrystel73, Sado, Suzi98 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.707
    11.293
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Oh ze is al niet meer actief…
     
  5. Suzi98

    Suzi98 Fanatiek lid

    30 mei 2022
    4.243
    3.936
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ik was ook 19 maar ik raakte ongepland zwanger en zou toch echt niet aanraden om gepland zwanger te worden dan. Maar goed, in mijn situatie is het helemaal goed gekomen en ben ik nu zwanger van de 2e. We hebben een eigen huis, studies afgerond, prima banen allebei. Dus wij hebben dan misschien geluk, maar bewust op je 19e pfoe….
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  6. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.648
    19.632
    113
    Ik ken ook meerdere vrouwen die op die leeftijd bewust moeder werden. Geen alleenstaande moeder, dat zal wel een hoop verschil maken.
     
  7. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.303
    15.486
    113
    En met voorbedachte rade alleenstaande of na relatiebreuk verschilt denk ik ook nog.

    Ik was ook 19 maar wel in relatie (en nog steeds samen)
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  8. Maryelle

    Maryelle Actief lid

    10 feb 2015
    307
    181
    43
    Vrouw
    Serieus? Mag zij daar gewoon haar eigen keuze in maken? Geen wonder dat ze niet meer actief is als dit de eerste reactie is in een (naar mijn idee) goed bedoelde post.
     
  9. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.707
    11.293
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Het was gewoon een vraag uit interesse. Mag dat dan ook al niet meer?
     
    lorreke en Suzi98 vinden dit leuk.
  10. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.648
    19.632
    113
    Dit. Heb wel eens schokkendere dingen gelezen hier (o.a van iemand die 14 zei te zijn en zwanger wilde worden... Als dat klopte tenminste). Maar dat men gaat invullen wat je op specifieke leeftijden leuk zou moeten vinden snap ik niet zo. Ik had bv totaal geen interesse in "dingen ondernemen met vrienden".
     
  11. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.707
    11.293
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Maar is het dan zo gek dat je benieuwd bent hoe iemand op die leeftijd tot zo’n keuze komt? Praten over alleen moeder worden omvat toch vanalles. T is maar goed dat ze dit niet op viva heeft gepost, dan was ze waarschijnlijk binnen no time met de grond gelijk gemaakt
     
  12. Novi

    Novi Niet meer actief

    Geen interesse hebben in dingen ondernemen met vrienden is natuurlijk wel totaal iets anders als alleen een kind op de wereld zetten hè :o: Het gaat bij een kind krijgen niet om "iets leuk vinden", maar om een verantwoordelijkheid voor de rest van je leven. Dus als het een bewuste keuze is, dan is het wel prettig als je ervoor gaat als je er klaar voor bent. En ik zou iemand van 19 ook zeker nooit aanraden om al (alleen) bewust een kind proberen te krijgen. Zorg eerst voor een goede basis voor jezelf. Er is daarna nog genoeg tijd om alleen of samen een kind te krijgen.
     
    Zoe123, Spectre en Huismuisie vinden dit leuk.
  13. Novi

    Novi Niet meer actief

    Zeer terechte vraag... als je 19 bent heb je nog alle tijd om die keuze te maken. Dus waarom zou je het overhaasten.
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  14. Maryelle

    Maryelle Actief lid

    10 feb 2015
    307
    181
    43
    Vrouw
    Maar leeftijd zegt niks over een basis die iemand wel of niet al kan hebben, dat is voor iedereen anders.

    @Huismuisie Vraag jezelf af of je dezelfde vraag zou stellen aan iemand die op haar 30ste bewust (al dan niet alleenstaand) moeder wil worden, als het antwoord nee is dan begrijp je mijn reactie :). In alle eerlijkheid ken ik genoeg vrouwen met een in eerste intstantie 'stabiele' basis en die alles hebben gedaan zoals het maatschappelijk gezien zou horen waarvan ik me oprecht afvraag waarom ze moeder wilden worden. Heeft totaal niks met leeftijd te maken
     
    Milena92 en citroenrasp vinden dit leuk.
  15. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.648
    19.632
    113
    Ehm, ik zeg niet dat het hetzelfde is. En ik zeg al helemaal niet dat het bij een kind krijgen gaat om "iets leuk vinden". Eigenlijk denk ik dat jij de strekking van mijn bericht niet zo goed begrijpt. Reageerde nl op de (m.i belerende) toon waarop werd gevraagd of eerst dingen met vrienden ondernemen niet belangrijker was. Er werd dus vanuit gegaan dat dat (kennelijk) iets is dat iedereen zou moeten/willen voordat ze aan kinderen beginnen.
     
  16. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.707
    11.293
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    De leeftijd doet er toe omdat ze het zelf zo benoemd in haar openingspost en het geen heel gebruikelijke beslissing is voor een meisje van 19. Ik vindt dat interessant om te horen waarom iemand al zo jong bewust alleen een kindje wil krijgen. Het gaat niet om wat goed of slecht is? Of wat wel of niet verstandig is. Maar gewoon interesse.
     
    Novi vindt dit leuk.
  17. Novi

    Novi Niet meer actief

    Oke... Ik vind zeker niet dat iedereen hetzelfde moet willen in het leven. Wel vind ik dat je beter eerst een basis kunt leggen, wat niet haalbaar is op die leeftijd. Dus ik vind het zeker te jong als een meisje van 19 bewust kiest voor alleenstaand moederschap.
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  18. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.707
    11.293
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Het is natuurlijk ook een beetje een maatschappelijk ding. Onze maatschappij is anders ingericht dan als je ergens in Mongolië op de steppen woont in een tent. Hier heeft de maatschappij andere verwachtingen van een basis dan daar. Ja en daar hoef je (ik zie er best het voordeel van) niet van 9-5 naar kantoor.
     
  19. Novi

    Novi Niet meer actief

    Ja klopt zeker en ik ga daarin uit van de Nederlandse maatschappij en cultuur. Natuurlijk kun je ook leven met minder binnen onze samenleving. Maar het is toch wel fijn als een kind net zoals zn vriendjes op een sport kan en mee kan doen met de gemiddelde dingen.
     
  20. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.707
    11.293
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik ben het met je eens hoor. Zeker omdat je met wat extra tijd wel een studie af kan ronden en een baan kan vinden met iets meer perspectief.
     

Deel Deze Pagina