Vraagje

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door famke24, 20 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Goedenmiddag,

Even een vraagje;IK ben een moeder die het niet zo hele nauw neemt met alles.
    Ons meisje is 4 maanden en krijgt volledige borstvoeding. Elke avond een flinke borstvoeding poep luier.
    Maar sinds een paar weken geleden is ze s avonds onrustig, wil drinken, stopt handjes en speelgoed in der mond en kijkt ons t eten na. Dus leek het me goed om langzaam aan met fruit te beginnen. Dit ging goed, weer elke avond poepluier.
    Maar sinds vorige week poept ze niet meer elke avond. Ik ben gestopt haar banaan te geven, want banaan stopt op. Ook kwam ik er achter dat in de fruitpotjes rijstebloem zit, stopt ook op. Dus maak ik zelf maar vers.
    Vorige week donderdag heeft ze 4 keer gepoept, dit was van een week! Ze moest er stinnen werd er rood over.
    Vrijdag stukje peer gegeven en toen niks meer, maar nog poept ze niet!!
    Weet jij/u misschien raad?
    Ik weet bv baby's kunnen maar 1 keer per week poepen!
    EN is t verstandig om vanavond te beginnen met 'kunstvoeding'?
    Ik wil de laatste voeding 'kunstvoeding' geven omdat ik het een beetje zat ben om s ochtends te kolfen voor de avond fles.

Alvast bedankt!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Famke,

Wanneer je begint met een fruithapje is het normaal dat de ontlasting ook verandert. Vaak wordt het een stuk vaster en komt er niet meer zo vaak ontlasting als je gewend bent met alleen borstvoeding. Wanneer Fenna er veel last van lijkt te hebben kan je beter even stoppen. Tot 6 maanden heeft Fenna ook niet perse vast eten nodig en kan je volledig borstvoeding blijven geven als je dat wilt.

Misschien is het beter om even te wachten met het maken van een flesvoeding tot de ontlasting van Fenna weer iets zachter is. Hier kan de ontlasting namelijk ook weer van veranderen.

Groetjes Linda

Deel Deze Pagina