Wat vreselijk Marilene en ik lees dat je al een engeltje hebt, dus dan is je zwangerschap al helemaaal niet onbezorgd meer... Gelukkig is alles goed met Thijmen en ik kan me je stress heel goed voorstellen meis.
Off topic... VMBO heeft 4 leerwegen... Theoretisch wat gelijk is aan de vroegere MAVO (hoogte leerweg) Gemende leerweg Kaderberoeps gerichte leerweg en nog 1... die weet ik ff niet meer.... Maar met VMBO is niets mis...vanaf het vmbo kan je gewoon naar het mbo en als je verder wilt ook nog hbo... Dus ik begrijp de drukte daarover niet...?
jaja, ik bedoelde idd een VMBO-leerling, we vonden dat een belachelijke opmerking...Alsof het leven dat niets waard is ofzo...ik was echt boos daarover! Ik bedoelde 'afschuwelijk' ook sarcastisch hoor!
ook off topic je miste nog de basisberoepsgerichte leerweg! Allemaal prima opleidingen, ik werk in het VMBO!
Hoi Sorry dan verkeerd gelezen van dat vmbo. daarom vroeg ik even om duidelijk heid. We zijn er nog niet helemaal over uit maar denk wel dat we de 20 weken echo toch doen.. Als we al deze verhalen lezen dan hebben mijn man en ik toch zoiets van, mocht er iets mis zijn, zijn we er op tijd bij.. Groetjes Danielle
Op onze 20 wkn echo leek alles gelukkig goed! We hebben er ontzettend van genoten, het was zo leuk, de kleine bewoog er lustig op los! Maar toen ik er lag dacht ik wel even, ai ai ai, nu zoomen ze in op het hart en het hoofd pfffff wat als er iets mis is... Vond het toen toch wel spannend. Als er iets mis is, is zo'n 20 wkn echo niet zo leuk natuurlijk. Ik ben ook christelijk en heb erg getwijfeld over de 20 wkn echo. Uiteindelijk kreeg ik een seintje van boven via een vrouw bij ons uit de kerk. (Al weet ze zelf nergens van denk ik). Dichtbij God leven, het (samen) aan God vragen en erop vertrouwen dat hij je op één of andere manier gaat laten merken wat goed is! Het is heel lastig een goed antwoord te geven op de vraag of je een 20 wkn echo moet doen. Ik vind dat het niet veel met je geloof / vertrouwen te maken heeft en dat je voor beide opties kan gaan in geloof. Succes!
Uhhhh... ja... ik ga bij de volgende echo maar eens vragen of het ambachtsschool, HAVO, conservatorium of de Johan Cruijffacademie gaat worden! Marilene, ik ben blij dat alles goed is. En absurd dat ze je zo in spanning hebben gezet!
Thanks, was even bang dat er een rel zou komen! Enne, je moet gewoon heel goed bepalen voor jezelf wat je doet met de uitkomst van de echo zoals ook door velen aangeven, er zitten waanzinnig veel voordelen aan, maar het kan ook voor veel spanning zorgen. Maar goed, nu is het optimaal genieten! Sterkte met jullie beslissing! marilene
sowieso zou er geen rel komen, dit is internet, je kan iemand gezichtsuitdrukking en non verbale communicatie niet zien...dus regelmatig worden dingen anders gelezen dan bedoeld! Mijn off topic opmerking was niet richting jou maar meer richting de echoscopist...die het lef had om de kwalifiatie VBMO te noemen als zijnde een beperking...zelf ben ik leerplichtambtenaar...dus vandaar dat ik gewoon perplex erover ben! Maar in ieder geval fijn...dat jullie 20weken echo goed is verlopen Gr. Jes
hoi Wou ff laten weten dan we de 20 weken echo vandaag gehad hebben. Alles was gelukkig goed en zag er heel mooi uit! Zijn helemaal in de wolken met ons wondertje! Liefs Danielle
wat ik hier niet aan snap is dat je geen 20 weken echo hebt gedaan maar wel eenn pretecho terwijl die eigenlijk het zelfde zijn want bij een pretecho kijken ze ook of alles goed is! Wij hebben vandaag ook de 20 weken echo laten doen en we hebben geen moment getwijfeld om het te laten doen gewoon om te weten of onze kleine gezond is en als er wat mis zou zijn dat we dan in het juiste ziekenhuis zouden bevallen!
Van wie heb jij de informatie gekregen dat de 20-weken echo en een pretecho hetzelfde zijn? Ik vind het echt gevaarlijk dat jij dit hier zo neer zet. Stel je voor dat iemand dit leest en het nog geloofd ook! Het zijn twee compleet verschillende echo's, met twee compleet verschillende doelen. Echt niet dat ze bij een pretecho zo gedetailleerd kijken als met de 20-weken echo. Misschien moet je even wat meer informatie opzoeken over de verschillen, voor je dit hier zo neer zet als een feit!
Nou we hebben zelf al bij onze 1 dochter een pretecho laten doen en daar hebben ze het zelfde na gekeken als wat ze vandaag hebben bekeken alleen hebben we het van onze dochter op dvd gekregen en alle uitleg er bij en vandaag niet! Dus heb het echt uit eigen ervaring! en natuurlijk met de uitleg van de VK
Dan heb je echt de verkeerde informatie gekregen, want dit klopt echt niet. Ik heb ook pretecho's laten maken, maar ik vertrouw er absoluut niet op dat zij afwijkingen kunnen zien of uitsluiten. Dat moet gedaan worden door een echoscopist van het ziekenhuis of vk. De 20-weken echo is een heel belangrijke echo, ik vind echt dat je het belang ervan teniet doet wanneer je het vergelijkt met een pretecho.
Bij mij is het ook zo dat de man die de pretecho's maakt alle medische dingetjes bekijkt die ze ook bij een 20 weken echo bekijken... Hij is dan ook wel bevoegd om 20 weken echo's te maken dat scheelt misschien?
nou sorry maar ik weet toch echt wel zeker of ik het juist heb want ik ben toch echt zelf bij de twee echo geweest! maar blijkbaar ben jij een goede vk die alles weet!
Ja, ze zijn allemaal bevoegde echoscopistes dus ze kunnen allemaal 20-weken echo's maken. Maar dat is het doel van een pretecho niet en daarom vind ik dat je die twee echt niet met elkaar kunt vergelijken.
Nou nou, last van je hormonen? Ik val je toch niet aan? Ik zeg alleen: ik vind dat je het belang van de 20-weken teniet doet door het te vergelijken met een pretecho. Elke vk of gyn kan jou vertellen dat er een wezenlijk verschil is tussen die twee. En alsof het ervaren van zowel pretecho's als een 20-weken echo jou een deskundige maakt? Raar hoor, dat je je zo aangevallen voelt hierdoor...
Dat zou inderdaad ook kunnen want waar wij het doen is echt zo`n pratijk die ook 20 weken echo doen! Maar toen ik zwanger was van de 1 was er nog geen 20 weken echo helaas :x nu gelukkig wel!