Oude Stokke stoel, Nieuwe babyset... kan dat op een of andere manier toch passen?#DTV

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door BabeBabe, 23 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Ik heb dus een oude stokkestoel, en de oude babysets zijn niet meer te verkrijgen....................

Handig stokke!!! zo'n goed product maken dat het een levenlang meegaat.... en dan bedenken shit, zo snijden we onszelf in de vingers! we maken gewoon een nieuwe "verbeterde" versie, met een andere maat babyset!! dan moeten alle oude stokke-eigenaren lekker een nieuwe stoel aanschaffen om nog een babyset te kunnen gebruiken.....

maar goed, dat daargelaten, is er toevallig iemand die het wel voor elkaar heeft gekregen? door de oude stoel misschien iets te verbouwen ofzo? zoja, ik hoor graag hoe en wat!! :)

2. wachtend

wachtend Niet meer actief

Helaas niet :( ze willen maar al te graag dat je dan een nieuwe stokke stoel aanschaft. Wij hadden hetzelfde probleem alleen dan met de stokke newbornset.

Wat je nog wel kan doen is even op MP kijken soms worden die leertjes en houten balkje nog wel aangeboden.

3. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Het hangt van het bouwjaar van je stoel af. Er moet een sticker op zitten met daarop het bouwjaar. Kun je die vinden?

4. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Uit mijn hoofd past die set op alle stoelen vanaf 2003. Ik ga het nog even nakijken voor de zekerheid.

Edit: vanaf mei 2003.

Edit2: beter lezen ;) het gaat niet om de newbornset maar om de verkleiner of niet?

5. carriebradshaw

carriebradshaw Actief lid

1 jul 2014
    147
    0
    0
    Copywriter
    Vlaams-Brabant
    Nope. Werkt niet. Ik heb de nieuwe set verkocht en op een tweedehandswebsite nog een oude set kunnen vinden.

6. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    hihi, dat weet ik dus allemaal dames ;) het gaat om de babyset, de beugel en rugsteun niet de newbornset idd !

maar ik weet dus dat ik een 'oude' (pre2003)stoel heb, en mijn vraag dus, is er een foefje, truukje, verbouwideetje waardoor de nieuwe babyset er wel op zou passen? er zijn vast meer ouders tegen dit probleem aangelopen met heel handige timmerpapa's ofzo :)

7. carriebradshaw

carriebradshaw Actief lid

1 jul 2014
    147
    0
    0
    Copywriter
    Vlaams-Brabant
    Ik heb het ook over de babyset :)
    Hier veel geprobeerd, maar niets gelukt. Snelste manier zonder gedoe was toch echt gewoon tweedehands.

8. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.274
    3.239
    113
    Vrouw
    Ik heb wel eens wat gelezen over wat extra freeswerk waardoor het toch pastte... Maar waar, ik was daar toen zelf ook naar op zoek, bleek dat de stoel van na 2003 was dus was niet nodig.

9. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.772
    1.363
    113
    Wij hebben zelf de nieuwe stoel en mijn schoonouders hebben de oude nog (uit 1996). Zij hadden geen babyset dus gepast, maar wil echt niet passen. De rugleuning past niet omdat de balkjes te dicht op elkaar zitten. De beugel wil niet omdat het gat in de stoel te klein is en deze bij de oude stoel aan beide zijkanten in gaten moet passen waar hij niet in past. En dan heb ik een super handige schoonvader die zijn hele huis zelf heeft gebouwd, dus ik geloof niet dat het mogelijk is haha ;).

Wij hebben dus een oude set gekocht via mp. Gewoon zoeken op stokke beugel + leertje en dan vind je ze wel. Die paste trouwens ook niet volledig, maar was wel op maat te maken. Klein stukje van het hout van de beugel aan weerszijden afgezaagd en dan lukte het.
    Ter aanvulling: De newbornset past wel, tenminste, hij kan op de oude stoel geschoven worden alleen de beveiliging klikt niet dicht. Maar hij zit zo muurvast dat we dat maar voor lief hebben genomen.

Deel Deze Pagina