Een tijdje terug plaatste ik een topic over een nieuwe auto omdat onze nu echt te duur wordt. Nu heb ik mijn vriend overtuigd voor een Renault Twingo Eentje uit 1998-2001 dus wel die met airbag airco en electrische ramen. Heeft iemand zo'n Twingo? En heb je er veel problemen mee? En wat past er allemaal in? We hebben nu een kleine van 7 maand en zijn bezig voor nummero 2. Opzich gebruiken we de auto alleen voor boodschappen en naar het bos met de hond dus nooit echt kinderwagens e.d. achterin.
Uhmz hoe ga je naar het bos met 2 kinderen zonder kinderwagen?? Nu moet ik zeggen, ik had een oudere twingo (94) en daar paste zelfs makkelijk een dubbele wage achterin! Maar toch overgestapt op een 5 deurs... vooral door de... deuren Ik had een hekel aan dat gesjouw. Ik wil nu dus alleen nog maar 5 deurs. Ook kan er in een Twingo echt geen 3e persoon achterin en nu kan ik eventueel nog een extra kind in het midden kwijt. Qua kofferbakruimte ben ik er niet eens veel op vooruit gegaan, die Twingo kon de achterbank een heel stuk naar voor en achter en dat scheelde echt veel ruimte.
Haha met een draagzak en tegen die tijd kan eentje al lopen (hoop ik hihi) Ja dat die achterbank verschoven kan worden leek me erg handig maar dan ook echt decimeters of echt maar centimeters? Deze heb ik gezien: Marktplaats.nl - Renault Twingo 1.2 - 99.000km!!! - Renault
Marktplaats.nl - Renault Twingo 1.2 Air Nw apk,Glazenschuifdak,Nap! - Renault En deze : Marktplaats.nl - Renault Twingo 1.2 Air Nw apk,Glazenschuifdak Nap! - Renault Hebben wel wat meer gelopen en in principe vragen ze er meer voor. We willen dan wel onze auto inruilen want de verkoop via marktplaats loopt niet echt storm..
Twinge heeft echt veel ruimte das een voordeel maar hier komt nooit meer een twingo op de parkeerplaats te staan. Heb met de mijne zoveel narigheid gehad dat me dat klauwen met geld heeft gekost.
Als je kijkt bij die 1e advertentie zie je de banken helemaal naar achter.. naar voor zie je dat opstapje zeg maar niet meer... Scheelt dus zeker zo'n 20-30cm... Ja of het moet bij de nieuwere anders zijn.... Maar dat was bij mijn Twingotje Je had ff eerder moeten zijn, heb mijne met nog geen 80.000 verkocht voor 300 euro maar moest wel weer wat gebeuren voor de apk.. Ik mis de zuinigheid van mn Twingo wel hoor, ik denk dat ik nu bijna het dubbele kwijt ben aan benzine!
Die van mij is gelukkig ook erg handig daarmee. Nu een mitubitsi charisma die het wel doet zoals het moet Maar goed, de Twingo is met een klein kind wel erg handig hoor. Achterbank is verstelbaar voor meer of minder ruimte achter in. Succes met je aankoop iig
Hoi hoi, Ik heb ook een Twingo uit 1999. Gekocht omdat mijn vriend de grote auto altijd mee heeft naar zn werk en ik ook zo mijn dingen kan doen. Heb de auto sinds mei en heb vorige week een band lek gehad. Ik wist dat er voor de keuring nieuwe banden op moesten dus ik wist dat 't me geld ging kosten. De achterbank is verstelbaar zo kun je de kofferbak groter maken. Ik doe vaak de grote boodschappen met de Twingo en alles past erin. Dan ligt er ook nog een buggie in en achterin staat natuurlijk ook de maxi cosi stoel van onze zoon. Als onze hond meegaat zit die altijd naast mijn zoontje op de achterbank, past super goed. Al met al een super auto. Voel me er altijd zo vrij in! Succes met je aankoop. Wel een tip om met een wat oudere auto de onderkant goed te bekijken op roest ect.
Ik heb een twingo uit 2001. Geweldig autootje. Lekker compact, makkelijk inparkeren en het is ongelooflijk wat er in past. Je kunt de auto van binnen in een handomdraai helemaal verbouwen. Dus wanneer er iets groots moet worden vervoerd, word er bij ons meestal naar mijn twingo gegrepen. Ik heb er nog nooit iets mee gehad. Bij mijn weten staat hij juist bekend als betrouwbaar. Maar uitzonderingen heb je altijd.
ik heb een twingootje uit 95 heb em nu 3 jaar, maar wat een heerlijk ding we passen er met gemak met ons vieren in, van buiten lijkt ie klein, maar van binnen is ie best ruim en ook ik vind het heel handig dat de achterbank een heel eind naar voren kan toen we mijn zus gingen verhuizen, heb ik er zelfs een koelkast in gehad en nog wat andere spullen erbij in ik vind het een top autootje
Voor t zelfde geld heb je een peugeotje 206 uit dat bouwjaar, vind je dat niet leuker? Ik vind, en dat is persoonlijk, een Twingo best lelijk en "slapjes" er uit zien.. maar, misschien dat jij een 206'je lelijk vindt. Wilde je alleen laten weten, dat je voor dat geld ook andere goedkope/zuinige autootjes kunt vinden.
Wil niet voor alle peugeotjes spreken maar daar hebben wij nou veel problemen mee gehad in het verleden.
Iets zwaarder, maar je kunt dan wel een 5deurs nemen, wat een stuk handiger is, zeker met 2 kindjes. En minder zuinig.. mwoa, je kunt een 1.2 nemen, en zuinig mee rijden.. En ietsjes zwaarder wil ook wel weer zeggen dat er een zwaarder dus steviger carrosserie in zit, dus met een ongeval iets veiliger. Met elke auto kun je pech hebben.. ik heb 5 auto's gehad, en rij nu in m'n tweede 206 (nu wel een cabrio, vorige 206 geen cabrio), en heb nog nooit problemen gehad. Maar ook niet met mijn 2 fabrieksnieuwe fiësta's niet, en ook mijn 7 jaar oude Hyundai niet. Echter heeft mijn man nu een jaar een fabrieksnieuwe A3, en daar hebben we niks anders dan problemen mee, hij staat elke twee maanden wel een paar dagen bij de dealer. Welliswaar onder garantie allemaal, maar voor vervangend vervoer moeten we zelf betalen. Wil hiermee dus zeggen dat je met elke auto wel pech kan hebben, en dat er wel eens (of heel vaak) wat aan kan mankeren.
Wij hebben een twingo uit 2011 als gezinsauto. Bevalt erg goed moet ik zeggen. Zijn zelfs 2 weken naar Frankrijk geweest ermee en met een beetje passen en meten ging alles er prima in. Voordeel is ook dat we achter 2 losse stoelen ipv een bank hebben en die zijn los van elkaar te verschuiven. Hiervoor een Clio gehad uit ik dacht 2001 en dat was ook een heerlijke auto waar zonder problemen een kinderwagen achterin kon.
Ik zou zeggen, ga even passen en voelen hoe het rijdt. Bij ons komt er nóóit meer een Franse auto in! Altijd veel problemen en dure reparaties. Wij rijden altijd vrij jonge auto's, dus ook leeftijd zegt weinig in dit geval.