bewust jong moeder, welke reacties in de omgeving?

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door Jade12, 21 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Ik ben 22 en mijn vriend 25. We hebben een koophuis. Mijn vriend een vaste baan en ik een jaarcontract met uitzicht op verlenging. Ik vind ons niet te jong en was daarom ook wel beetje verbaasd als mensen reageren met waarom genieten jullie niet eerst nog even? En een collega; je verpest je leven.. Lekker dan stond met m'n mond vol tanden. Ze kunnen er allemaal in zakken, wij zijn gelukkig. Ouders en schoonouders reageerden super!!

2. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    ik was 19 toen ik zwanger bleek . . bewust.
    20 toen ik beviel van k.iara
    ik ben 22 zwanger van de 2e en nog 22 als ik beval

3. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Jong moeder, op welke leeftijd ben je een jonge moeder?

Ik ben nu 24 en zwanger van mijn (ons) eerste kindje en zal ook 24 zijn als ik ben uitgerekend.

Zelf wilde ik al graag op mijn 19e een kindje, maar wilde eerst mijn opleiding afronden, een vaste baan, huis en natuurlijk een stabiele relatie.

Op dit moment voldoe ik aan al die eisen en zijn we er helemaal voor gegaan :), mijn vriend is 32 en wilde eigenlijk 2 jaar geleden al vader zijn.

Mensen reageren wel vaak of het een foutje is en waarom ik er al zo vroeg bij ben. Zelf vind ik het niet zo vroeg en vind dit de perfecte leeftijd :).

4. Rissie

Rissie Actief lid

12 dec 2010
    166
    0
    0
    ik werk in een kinderdagverblijf
    Den Hoorn
    Ik was op mijn 24ste zwanger en beviel op mijn 25ste ik wilde jong moeder zijn omdat je dan nog lerkker veel mee krijgt van je kind. Mijn moeder dacht er anders over die had zo iets van wacht nog maar tien jaar

5. Behappy

Behappy Niet meer actief

Ik was 19 toen ik zwanger bleek (bewust), en ben nu 20 :)

6. emje

emje Niet meer actief

ik wilde heel graag jong moeder worden. alleen de eerste keer dat ik zwanger raakte was toch een verassing. ik was 19 toen ik voor het eerst zwanger raakte. het was niet gepland maar wel zeer welkom, helaas werd dit een miskraam. daarna heb ik nog een miskraam gehad. onze dochter werd geboren toen ik 21 was. bij mij was er ook wel een lichamelijke reden waarom ik jong moeder wilde worden. dit omdat mijn lichaam het waarschijnlijk over een paar jaar niet meer aan zou kunnen.

7. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    was 20 toen me dochter verwekt en geboren werd(bewust)
    21 toen ik zwanger werd van me zoon en 22 toen ik bevallen was
    ben nu 24 en zwanger van ons 3de kindje en zal 25 zijn als ik beval

de reacties hier is het normaal met geloof enzz..
    mar heb wel altijd het idee dat je constant moet bewijzen en in mijn situatie dochter lief heeft adhd dit weten we sinds kort pas maar we werden dus altijd aangekeken van zie je wel een jong meisje die haar kind niet kan opvoeden

8. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Ik ben niet bewust zwanger geworden , maar onze zoon is zeker we gewenst. Toen wij vol trots vertelde dat ik zwanger was, waren er een hele hoop leuke reactie, maar ook negatieve. Er was zelfs een zuster in het ziekenhuis die vroeg of ik niet liever een abortus wilde omdat ze me zo jong vond. Tssssss

9. Tulpje88

Tulpje88 Actief lid

21 mei 2012
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nog geen mama, maar wij willen over ongv een jaartje gaan 'beginnen' en als dan alles mee zit ben ik 25 of misschien net 26 als ik beval en mijn vriend 26. Super jong vind ik het niet, maar het is nu 'gewoner' om pas op je 30e moeder te worden.
    Ik wil helemaal niet zo lang wachten, mijn vriend en ik zijn al 7 jaar samen, waarvan 3 jaar samenwonend. Iedereen is er op zijn eigen moment klaar voor, maar ik ben wel benieuwd wat onze omgeving ervan zal zeggen... Ik vertel heel weinig mensen dat de wens er al is. Toch om onbewust negatieve reacties te voorkomen.

10. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    Iedereen in de omgeving reageerde heel enthousiast en blij.
    Dik een half jaar van te voren zei mijn vader nog tegen mij dat 'we nog maar even moesten genieten..' ;) alsof dat niet kan met een kleintje haha :)

toen het eenmaal zover was, was iedereen heel blij voor ons. Een aantal zeiden dat ze het wel verwacht hadden en een aantal waren in shock..

ik ben 25 en ben ook nog 25 als ik beval. Mijn vriend is afgelopen augustus 29 geworden.

11. Tulpje88

Tulpje88 Actief lid

21 mei 2012
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat mijn nabije omgeving heel blij zal zijn en het enigszins ook wel verwacht. Bij een aantal vrienden heb ik ook losgelaten dat het toch al wel kriebelt.
    Ik denk dat de mensen die verder van ons afstaan, verbaast zullen zijn en het niet allemaal zullen begrijpen. Omdat heel veel mensen van onze leeftijd nog thuis wonen en een lang-leve-de-lol leven leiden.

12. Bl0empje

Bl0empje Bekend lid

9 mei 2012
    763
    0
    16
    Ik ben nu 21, en nét zwanger (5wkn)
    Mijn vriend is 27 en wij hebben ook een koophuis en beide een vaste baan. In mijn omgeving weten veel mensen dat ik vroeg mama wil worden. Maar ben toch wel heel benieuwd naar alle reacties hoor...... Ik weet nu al dat er mensen negatief zijn, maar goed dat is dan hun probleem!!!
    Het is overigens voor ons zelf ook een grote verrassing, in die zin dat ik nooit gedacht had dat het meteen de eerste keer raak zou zijn. Je hoort zo veel verhalen van stellen die er maanden/jaren over doen. Dus ik had nooit verwacht dat het zo snel zou lukken, maar we zijn zo ongelofelijk blij en gelukkig!! Het is nog zo onwerkelijk dat er nu gewoon iets van ons samen in mijn buik zit.... Ik kan wel 10x per dag die test in de handen nemen en steeds staat er nog "zwanger" Haha.

Liefs,
    Bl0empje

13. Tulpje88

Tulpje88 Actief lid

21 mei 2012
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Bl0empje!!
    Laat je weten hoe de reacties zijn als je het eenmaal verteld hebt?

14. Bl0empje

Bl0empje Bekend lid

9 mei 2012
    763
    0
    16
    Dankjewel!
    Ga ik zeker doen.. We willen het aanstaande zondag tegen onze (schoon)ouders vertellen. En na de eerste echo aan de rest...
    Alleen mijn beste vriendin weet het. Wel lastig hoor, om dit blije gevoel niet met de hele wereld te kunnen delen..!! ;)

15. ptriies

ptriies Lid

15 jun 2012
    63
    0
    0
    Almere
    Goede avond! Ik was 22 toen ik beviel. En het was niet expres;) hihi ik kreeg wel hele leuke reacties van vrienden en familie. Ik was echt als de dood om het mijn ouders te vertellen. voelde aan alsof ik iets stouts had gedaan (wat ook zo was natuurlijk, anders word je niet zwanger hihi) Maar mijn moeder was heeel blij! En had het toevallig net die week ervoor met mijn vader erover gehad dat het haar wel leuk leek om oma te worden.

Alleen mijn nichtjes die ik al 3 jaar niet heb gezien deden een beetje rot op msn e.d. zeiden: 'vind je t niet erg om zo jong moeder te zijn' en 'hoe doe je dat nou met de rest van je leven' :O

Ik weet dat zij op een kamertje van 5x3m zitten en geen baan hebben en ik heb een superleuk koophuis, al 6 jaar een relatie met een hele lieve (en mijn beste) vriend, en een baan. Dus ben daar gewoon boven gaan staan :D

16. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ik was 22 toen onze oudste werd geboren! veel leuke reacties de mensen die ons kennen hadden het wel in de gaten. bij de tweede zeiden ze goh alweer zwanger? of je bent een echt moedertje dus wel verwacht. in de regel allemaal erg leuke reactie;s
    bij de derde ook leuke reacties het enige wat wij steeds hoorden was nou als het nu maar een meisje is want tja jullie hebben 2 jongens dit hebben we erg veel gehoord en vonden we beslist niet leuk!
    mijn man en ik zijn nu 12 jaar samen en 7 jaar getrouwd en we hebben 3 prachtige kinderen. zelf ben ik nu 27 jaar

17. Tulpje88

Tulpje88 Actief lid

21 mei 2012
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oeh Bl0empje, dan ga je het dus vandaag vertellen!:)
    Heel veel succes en plezier met vertellen en laat je even weten hoe de reactie was?!

18. Tulpje88

Tulpje88 Actief lid

21 mei 2012
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    Benieuwd, benieuwd! ;):p

19. Luja

Luja Niet meer actief

Lijkt me leuk om hier mee te schrijven!
    Op mijn 18e werd ik ongepland zwanger van mijn tweelingdochters.
    Ze zijn nu 3 jaar. Het leek ons erg leuk om een derde kindje te hebben, dus eind augustus de mirena eruit gehaald, en inmiddels is ons derde kindje onderweg:) inderdaad: ik heb minder leuke reacties gehad op mijn zwangerschap, maar ik zou het niet meer anders willen, ben super gelukkig met mijn gezinnetje!
    De papa en ik zijn nu 4nhalf jaar samen, wonen 4 jaar samen, hebben sinds april dit jaar een koophuis. Alle puzzelstukjes vallen voor mij op z'n plek:)

20. kimmmmberly

kimmmmberly Bekend lid

9 mrt 2011
    894
    0
    0
    leeuwarden
    haay! ook mij lijkt het leuk om mee te kletsen, ik ben 21 en mijn eerste kindje is onderweg, ik beval ook nog met 21 jaar:) ik heb vooral leuke reactie's gehad gelukkig! wel een paar van: wel wat vroeg, en nu al enz.. alleen daar sta ik boven, dit is mijn keus, mijn leven en die mag ik zo invullen als ik zelf wil!

liefs kim

Deel Deze Pagina