bewust jonge moeders

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Arri, 1 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Als ik beval, ben ik....

1. 19 jaar of jonger

2. 20 jaar

3. 21 jaar

4. 22 jaar

5. 23 jaar

6. 24 jaar of ouder

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ik ben nét 24 als de kleine komt (als ie tenminste niet te vroeg komt, maar dat denk ik niet) en mijn man is 31. Is voor mij redelijk jong. Maar ik vind het heerlijk!

2. Femke85

Femke85 Lid

4 dec 2007
    46
    0
    0
    Nagelstyliste - schoonmaak
    Reusel
    Ik ben 22 en word de 26e 23 dus ook 23 als de kleine komt. Mijn vriend is 27. we gaan nu 3.5 jaar met elkaar.

Groetjes Femke

3. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Overigens hebben we al iets van 5 jaar wat, wonen we nu een jaar samen en zijn we ruim een jaar getrouwd en hebben al die tijd al de zorg voor 2 (sinds een jaar 3) honden.

Dus helemaal onbekend met verantwoordelijkheden zijn we niet en dit was een logische volgende stap.

4. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Ik ben nu een jaar samen met mijn vriend en krijgen al een kleine.Wonen nu 10 maandjes samen en hebben ons huisje af, hij heeft een goede baan en we hebben een leuk hondje. En aangezien zijn leeftijd 28 is het voor hem gewoon normaal. Ik ben alleen aan de jonge kant natuurlijk. En toen we het eigenlijk besloten was het ook echt meteen raak. En wij gingen toch van een paar maandjes uit. Maar goed beter dat het in 1 keer lukt.

5. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    ik ben 25 jaar nu en mijn man 26 jaar. als ik beval ben ik 26 en mijn man 27. ook bewust nu begonnen en gelukkig met drie rondes raak!

gr mik

6. shalini

shalini Actief lid

21 jul 2007
    289
    0
    0
    hoi arri

Bij mij lag het denk ik een beetje anders. mijn vriendinnen gunden me het geluk en mijn keuzes gewoon niet. En natuurlijk kan je gewoon nog leuke dingen met je vriendinnen gaan doen. natuurlijk niet elke week, maar dat hoort er bij.

En zie het maar zo je gaat een hoop nieuwe mama's leren kennen. waar je leuke dingen mee kunt doen samen met je kleintje.

7. Danielle84

6 jan 2008
    77
    0
    0
    Personal Assistent
    Amsterdam
    Ik ben 23 als ik moet bevallen, mijn vriend is 27.

Bij ons is het wel een beetje apart, wij zijn nog net geen zeven maanden samen en wonen ook pas bijna vijf maanden samen maar het voelt echt zo goed en we zijn gelukkig met elkaar, we hebben er dan ook heel bewust voor gekozen om zwanger te worden en zijn er dan ook heel erg blij mee!

8. Tamara85

Tamara85 Actief lid

16 jan 2007
    142
    0
    0
    thuiszorg
    Helden
    Ik ben 22 als ik ga bevallen, we zijn 1,5 jaar bezig geweest met zwanger worden.
    vanmiddag krijgen we onze 1ste echo...... spannend!

9. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    26 ben ik dan...had wel eerder zwanger willen zijn maar kon financieel gezien niet etc.

10. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    Hoe was je echo Tamara?

11. lmfao

lmfao Actief lid

16 aug 2007
    348
    0
    0
    ik ben ook zeker bewust jong moeder,21 ben ik als ik beval.

12. Syl20

Syl20 Lid

5 jan 2008
    80
    0
    0
    zelfstandige
    rijsbergen
    Ik ben ook 19 jaar en een bijna een jaar geleden heel bewust gekozen om samen zwanger te worden . Wij zijn al lang samen en wonen ook al anderhalf jaar samen . We hebben een eigen bedrijf welke goed loop . Dus voldoende ruimte om af te wisselen zodat straks als en een kleine op komst is er altijd voor te zijn en niet naar een kinder dag verblijf. Ik ben van mening dat het niet uitmaakt hoe jong j bent , als je er samen heel zeker over ben en je kan je kindje een mooie toekomst brengen waarom niet ? Ook mijn moeder was 18 toen ze mij kreeg en ik heb ook nooit iets te klagen gehad , zelfs doordat mijn moeder nog jong is hier een hele goede band mee en kunnen we samen echt als vriendinnen omgaan !
    Wel vind ik leeftijden van 16 enzo te jong. Maar zoals ik al eerder zei het is ieder zijn eigen keus , als je maar genoeg te bieden heb , en een stabiel leven heb

Liefs Silvana

13. mamain2008

mamain2008 Actief lid

16 okt 2007
    401
    0
    0
    hier ook, mijn man (\destijds vriend)
    was zelf 30, en ik was 20 toen we bewust voor een kindje kozen.
    Toen het geboren werd was ik 21.

Nu zwanger van de en we zijn 2,5 jaar verder.

Ik ben blij met de keuze die wij destijds hebbben gemaakt.

met alle respect, maar soms zie ik van die 'oudere burgelijke stelletjes' voorbij lopen..
    niet dat burgelijk of oud slecht is, Maar je ziet gewoon dat ze heel anders omgaan met de kinderen dan jonge ouders zeg maar.
    Jonge ouders doen nog wel eens leuk gekl met de kinderen.
    Terwijl je wat oudere mensen vaak, (niet altijd)
    zo stijf in de stad ziet lopen met de kids.

maar goed, ik kan t moeilijk uitleggen, maar ik hoop dat teen beetje overkomt wat ik bedoel ;)

14. mamain2008

mamain2008 Actief lid

16 okt 2007
    401
    0
    0
    hier ook, mijn man (\destijds vriend)
    was zelf 30, en ik was 20 toen we bewust voor een kindje kozen.
    Toen het geboren werd was ik 21.

Nu zwanger van de en we zijn 2,5 jaar verder.

Ik ben blij met de keuze die wij destijds hebbben gemaakt.

met alle respect, maar soms zie ik van die 'oudere burgelijke stelletjes' voorbij lopen..
    niet dat burgelijk of oud slecht is, Maar je ziet gewoon dat ze heel anders omgaan met de kinderen dan jonge ouders zeg maar.
    Jonge ouders doen nog wel eens leuk gekl met de kinderen.
    Terwijl je wat oudere mensen vaak, (niet altijd)
    zo stijf in de stad ziet lopen met de kids.

maar goed, ik kan t moeilijk uitleggen, maar ik hoop dat teen beetje overkomt wat ik bedoel ;)

15. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    ik ben nu 22 jaar en als ik beval 23 mijn man is 28!
    zijn al 6 jaar bij elkaar en wonen nu 3jaar samen.
    we zijn afgelopen juli getrouwd en we hebben bewust gekozen voor een kindje en het was binnen 3 weken al raak!
    eigenlijk heb de leeftijd er niks mee te maken vind ik als je alles goed voor elkaar heb en je bent er zelf klaar voor waarom niet dan

16. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    heeft de leeftijd er echt niets mee te maken? Ik vind dat als je erg jong bent (16 ofzo) of dat je juist vrij oud ben (ouder dan 40) het wel uitmaken... Het gaat natuurlijk ook om het kindje.
    Dat het ouders heeft die verantwoordelijk en zelfstandig kunnen zijn. En dat ze niet heel jong hun ouders moeten gaan missen, hoewel dat bij jonge ouders natuurlijk ook kan.

17. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    hey nee sorry hoor maar dit slaat nergens op. toen ik twintig was was ik nog geen goede moeder geweest. jij bent twintig maar wie zegt dat jij een betere moeder zal zijn als iemand van zestien of veertig. een kindje heeft alleen liefde`nodig een dak boven het hoofd en een goede basis en of je dan zestien of veertig ben maakt niets uit.

ik ben 25 jaar en heb het goed voor elkaar. een huis gekocht goede baan allebei en genoeg liefde voor een frummel. dat is een goede basis en niet je leeftijd.

gr mik

sorry hoor maar dit sort dingen grijpen me erg aan

18. Danielle84

6 jan 2008
    77
    0
    0
    Personal Assistent
    Amsterdam
    Mijn oma nu 62, was 15 toen ze in verwachting raakte van mijn moeder, en is een hele goede moeder geweest. Nu nog! Want ik ben het grootste gedeelte door mijn opa en oma opgevoed, mijn oma was 39 toen ik geboren werd.

De moeder van mijn vriend nu ook 62, was 35 toen ze in verwachting raakte en ook hij heeft een hele goede moeder.

Ik denk dus echt dat het per persoon verschillend is, je kan niet iedereen over 1 kam halen.

19. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    Hoi Mik,
    Ik wil absoluut niet zeggen dat iedereen op zn 20e een goede moeder is en dat iedereen jonger dan 16 of ouder dan 45 een slechte moeder is. Absoluut niet! Ik weet uit mijn eigen omgeving dat dit helemaal niet het geval hoeft te zijn. Maar de mensen die ik ken is het eigenlijk gewoon overkomen, zonder daarvoor bewust te kiezen.
    En daar is volgens mij wel het verschil.
    En houd op zeg, ik zeg helemaal niet dat ik een betere moeder ben dan iemand van 16 of 40. Laat ik eerst maar afwachten!
    Sorry, ik wilde je niet beledigen of zo!

20. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    ik was net 27

Deel Deze Pagina