bewust jonge moeders

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Arri, 1 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Als ik beval, ben ik....

1. 19 jaar of jonger

2. 20 jaar

3. 21 jaar

4. 22 jaar

5. 23 jaar

6. 24 jaar of ouder

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Ik was 23 toen ik ben bevallen! En dit was ook bewust, ik wou graag een jonge mama zijn! Nu, mijn vriend en ik zijn dit jaar 8 jaar bij elkaar, dus dat leek ons ook een logische stap.

Misschien dat ik niet zo jong mama was geworden had ik pas een vriend gehad ofzo. Dit was trouwens de leeftijd die ik altijd voor ogen had, dus; ik blij! :D

2. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Iedereen die het beste voorheeft met haar kindje, haar kindje omringt met liefde, tederheid en warmte, haar kind een goede basis en een warme thuis biedt, zorgzaam is..; is een goede moeder.

3. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    heel mooi

klap klap klap klap klap !

en dan maakt de leeftijd niets uit!

gr mik

4. memke

memke Actief lid

15 jun 2007
    217
    0
    0
    Friesland
    ik was 21 toen ik de 1e kreeg en mijn vriend net 26, en nu ben ik 24 en zwanger van de 2e en mijn vriend wordt bijna 29.. Dus mooie leeftijd..
    1e hebben we niet bewust voor gekozen, was ook erg schrikken, maar we waren er erg blij mee.. 2e was wel bewust!
    Als de basis goed is, dan is er geen enkel probleem! Dus Virginie: goede opmerking!

5. Niet meer actief

Ik ben 20, en ook nog steeds 20 als ik beval van ons ventje.
    Word 3 maand erna pas 21 ;)

6. Jooo

Jooo Lid

22 dec 2007
    18
    0
    0
    Wat leuk!

Ik ben dus niet de enigste!
    Ik was bij de 1e 18 jaar en ik was 19 toen ik beviel van mijn zoontje!

Nu ben ik weer zwanger (ik ben inmiddels 21) en ik ben 22 jaar als ik beval!

Mijn man is nu inmiddels 34 en ik ben een half jaar na de geboorte van mijn zoontje getrouwd.

Toen ik zwanger raakte van de 1e woonde ik ook al samen en we hadden een koophuis + auto. Ik zat nog wel op school maar heb het gewoon af gemaakt. Ik hoefte gelukkig nog een klein jaartje!

Ik heb een super makkelijke bevalling gehad en was heel snel weer de oude. Ik heb geen moeite hoeven doen om weer op mijn oude gewicht te komen en heb veel energie om met de kleine om te gaan.

Ik ben dus super blij dat ik jong mama ben! Vandaar nu ook een 2e en ik ga er weer vollop van genieten!

xxx

7. babyloveyaa

babyloveyaa Actief lid

14 okt 2007
    102
    0
    0
    Amsterdam
    IK ben op mijn 17e zwanger garaakt en ben op mn 18e van mn dochtertje bevallen, de papa is in nov 17 geworden
    Ondanks dat het niet de bedoeling was om zwanger te raken ben ik zo trots om een jonge moeder te zijn
    Ik ben heel snel van de bevalling herstelt, en heb ook al mn oude gewicht terug enz. (dat is volgensmij ook een voordeel van jong moeder worden)
    Ik en mn vriend zijn samen heel gelukkig met ons dochtertje Skye.
    Jammer genoeg hebben we nog geen eigen huis en ook geen auto dus wonen we bij zijn moeder en stiefvader
    Maar ach... het komt allemaal wel goed :D

8. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    ik was 22 toen ik zwanger was en 23 toen ik beviel!

Ben ik nog steeds trouwens!

En weet je !

I like it! ;)

9. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    Heerlijk zulke positieve reacties! Ik begin het ook steeds leuker te vinden. 21 en dan al moeder! :D

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb altijd jong moeder willen worden,maar wel netjes gewacht tot we samenwoonden en de kleine ook een goede toekomst konden bieden. Op mijn 19de gingen we samen wonen, een paar dagen na mijn 20ste verjaardag gestopt met de pil

Nu ben ik 22 en als het goed is 23 als ik beval.

Liefs kaatje

11. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Ik was 22 bij de eerste, en nu 28 bij de tweede. Niet bewust voor zon leeftijdsverschil gekozen, maar dingen die onverwachts op je pad komen.

Ik ben volgens de boeken zelf "jong" moeder geworden, terwijl mijn moeder 42 was toen ze mij kreeg. Zelf heb ik daar dus bewust niet voor gekozen, leeftijd maak niet uit maar je kind zal wel eerder zonder ouders komen te staan. Ik was 25 jaar toen ik mijn vader verloor, en mijn moeder word dit jaar 70 en heeft natuurlijk ook niet het eeuwige leven.

Maar zoals eerder gezegd, als jij en je partner, een stabiele, warme, liefdevolle, en respectvolle omgeving voor een kindje kunnen bieden..doet leeftijd er totaal niet toe!

12. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    Was je enig kind, Patricia? Was je het eerste kind van je ouders?

13. MarionW

MarionW Lid

11 nov 2007
    27
    0
    0
    thuisblijfmoeder
    Stadskanaal
    Hallo,

Ik ben 25 en zal 26 zijn als ons kindje geboren wordt en mijn man zal dan nog steeds 27 zijn. Ik vind mijzelf dan een jonge moeder en we hebben hier ook bewust voor gekozen. Als het aan mijn man lag, waren we al 2 jaar eerder aan kinderen begonnen, maar ik wilde graag eerst mijn studie afmaken en wat werkervaring opdoen. Ik vond het altijd belangrijk dat je alles goed voor elkaar hebt voordat je aan kinderen begint. Hiermee bedoel ik: financiele zekerheid, goede vaste baan, leuk huis die helemaal klaar is etc. Nu weet ik dat helemaal niet zo belangrijk meer is. Een kind kun je nu eenmaal niet inplannen en echte zekerheid heb je nooit. Ik heb namelijk een maand geleden te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd wordt. Ik zit dus vanaf maart thuis tot de bevalling van begin juli. Eerlijk gezegd zit ik hier niet zo mee en vind ik het best wel lekker! En we zullen ons nog prima kunnen redden.

Mijn boodschap is: heb je een kinderwens en ben je er klaar voor, ga er dan gewoon lekker voor! :D Leeftijd bepaald niet of je wel of geen goede moeder zult zijn!

Ik wens iedereen een fijne en goede zwangerschap toe! Geniet ervan!

Liefs Marion

14. hoi ik ben ook een bewuste jonge moeder, ik ben nog net 23 als ons kindje geboren wordt en mijn man is dan ook 23.
    mijn moeder was ook jong en ik heb dat altijd als een voordeel gezien, helaas is mijn moeder er niet meer en ik merk steeds vaker dat het toch wel erg jammer is dat ik dit allemaal niet met haar kan delen.
    mijn schoonmoeder zit met veel gedachten niet op 1 lijn met mij dus dat is jammer maar ja heb mijn lieve man nog.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

15. ik was 21 en 22 toen ik beviel
    we hebben er bewust voor gekosen
    in onse famelie was iedereen blij en de opa s en oma s helemaal
    in mijn omgeving heb ik gemerkt dat het heel anders lag niet iedereen was blij of hadden liefen dat er iemand anders zwangers was (er waaren er nog een paar bezig al een jaar) en heb er verder nooit veel over gehoort
    mijn zoontje is er nou en krijg steets meer te hooren ik heb me twijfels gehad maar je bent tog een goeie moeder ze hadden twijvels omdat ik jong ben.
    ik vint het leuk om te hooren dat ik een goede moeder ben maar dat mensen hebben getwijvelen vint ik niet zo leuk

ik heb nooit getwijvel dat ik een slechte moeder zou zijn ik was wel eens bang omdat ik wijnig baby ervaring had.
    maar heb me altijd wel een goede moeder gevonden als het zo is
    en hij is er nou en het is het mooiste wat er is ik ben zo blij en trots :D

16. dame

dame Bekend lid

19 jun 2007
    587
    0
    0
    ik ben 23 als ik beval, ook wij hebben er bwust voor gekozen, mijn man is 28 een we zijn 1,5 jaar getrouwd, na een jaartje waren we toch wel klaar voor een kleintje

17. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Hoi,

Ik ben ook bewust een jonge moeder, mijn vriend is een stuk ouder, we zijn al 4 jaar getrouwd en wonen ook al 4 jaar samen. Ik ben net 1 week nadat ik 20e werd zwanger geworden van mijn 1e (dat is nog eens een cadeau :D ;) ) Als ik in juni bevallen ben word ik 2 maanden erna 21. Ik wilde altijd altijd al jonge moeder zijn. Ik had er al last van toen ik 16 was maar gelukkig heb ik gewacht want ik was nog bezig met mijn opleiding.

Deel Deze Pagina