bewust kiezen voor thuisblijfmoeder

Discussie in 'De lounge' gestart door Tassie74, 7 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.632
    2.405
    113
    hoihoi,
    leuk om al deze verhalen en ervaringen te lezen!
    Ik heb zelf na de geboorte van mijn eerste overwogen om thuis te blijven. Ik vond het zooo leuk en was zo relaxt en 'in evenwicht' om het zo maar te zeggen. Uiteindelijk dmv ov 3 maanden langer vrij genomen waardoor ze pas later naar opvang hoefde. Nu werk ik formeel 24 uur/w (min is eigenlijk in deze functie 32, maar heb veel geluk met mijn baas), maar doordat het erg druk is, wordt het dat eigenlijk nooit. Vaak toch een dag extra of anders erg lange dagen van 9/10 uur. Ik twijfel nog steeds vaak want ik het vond het heel fijn toen ik thuis was dat ik zoveel tijd met mijn dochter had en ook veel energie voor andere dingen over had. Ik vind 'iets ernaast' wel leuk, maar doordat ik de 'pech' heb hoogopgeleid te zijn zijn er eigenlijk geen posities met bv 16-20 u/week.
    Ik ben nu weer zwanger van de tweede en ben heel benieuwd naar hoe mijn verlof nu zal bevallen en of ik weer het gevoel heb van weinig behoefte om weer te gaan werken.
    Als ik heel eerlijk ben was ik gestopt met werken na de eerste als dat niet zo'n ongebruikelijke keuze was. Ik vind de situatie nu ook niet verkeerd, maar gevoelsmatig was dat toen prima voor mij geweest. Ik vind de drempel alleen heel hoog en wil dat eigenlijk pas doen als ik het echt echt zeker weet. Misschien stom....

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.284
    16.685
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

Wat een luxe zeg!!
    ik werk dan weliswaar maar 2 dagen maar als ik zie wat ik daarbij allemaal moet doen.
    3 kinderen waarvan 2 op de basisschool en 1 kleine in de luiers.Een man die veel werkt en vaak in het buitenland is voor het werk.Sporten,doktersbezoeken en noem maar op.
    Pff zo'n leventje wil ik ook wel haha

3. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    volgens mij is het nu een werk topic geworden ipv tmb.

Deel Deze Pagina