Bewust kinderlozen willen compensatie

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door ppver, 20 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aszz

Aszz Niet meer actief

:) Mijn eerste gedachte was ook, ga lekker met z'n allen in een kinderloos dorp wonen. Heb je nergens last van.

Iemand toevallig 1 Vandaag gezien? Daar waren de auteurs van het 'Het Anti Kind-boek'
    Wat een :c: volk zeg.
    Door de maker van dat filmpje werd gemeld dat die kinderen toch ook gewoon volwassen worden.
    Ja, antwoorde 1 van de auteurs, er zijn nu toch al genoeg volwassenen? My god, wat een hals..... :confused:

2. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    AMEN!
    Helemaal gelijk!

3. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

toen ik dit las moest ik aan calimero denken...

JIJ bent groot en Ikke klein en dat is niet eerlijk...

4. Willes

Willes Fanatiek lid

14 nov 2006
    1.127
    70
    48
    Die mensen vergeten volgens mij dat ze zelf ook ooit kind zijn geweest.

5. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Het rijk wint er ook niks bij natuurlijk als er kideren op de wereld gezet worden.
    En de dames en heren kinderlozen hebben er ook geen baat bij als er kinderen zijn die straks als zij bejaard zijn in de zorg kunnen werken en zo doende dagelijks hun billen komen afdoen als zij t niet meer zelf kunnen. Of als ze niet in de zorg werken iig onze economie op peil houden (denk maar aan vergrijzing)

Waarom denken mensen altijd zo zwart wit als het gaat over dingen die anderen wel krijgen en zij niet?
    Wees eens n keer blij met de dingen die je wel hebt en gun n ander die andere dingen van t leven wil ook eens wat :rolleyes: (dit was niet naar jou maar naar de kinderlozen hoor Melanina ;) )

Overigens vraag ik me al jaaaaaren af waarom kinderbijslag niet inkomsten afhankelijk is.
    Mensen met n paar miljoen p jaar merken t echt niet hoor als ze die 3 maandelijkse "vetpot" binnen krijgen. En mensen die t echt nodig hebben die zouden dan welligt wat meer geld kunnen krijgen. Zo kost t niks maar worden wel die mensen geholpen die het nodig hebben geholpen te worden.

6. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Hihihi wat een giller zeg. Mileuvervuilers, als er al vervuilers zijn zijn het wel kinderlozen. Het is een feit dat mensen mét kinderen vaak milieubewuster zijn dan mensen zonder kinderen.

Ouderschapsverlof? Het staat iedere Nederlander vrij om onbetaald verlof op te nemen, dus zie ik daar ook al geen probleem.

Zorgverlof mag je voor een kind opnemen, maar idd ook voor je ouders/partner/enz.

Ik kan hier eigenlijk alleen maar om lachen BEWUST KINDERLOOS? En waar hebben ze dat onderzocht dan?

7. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Ik ben blij dat dat niet zo is: bij zulke regelingen piest de hardwerkende middenmoot er altijd net naast.

8. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Ik zat nog eens te denken, maar het schijnt heel vaak wel gedeeltelijk vergoed te worden. En dat vind ik ook wel raar en oneerlijk. Als je er voor kiest om minder te gaan werken zou dat niet gecompenseerd moeten worden in mijn ogen. Ongeacht of je dat doet om bij je kind te zijn of omdat je graag 4x per week wilt bloemschikken.

9. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Compensatie gaat mij dan wel weer wat te ver,maar als je het objectief bekijkt.... waarom moeten ouders die kinderen hebben wel compensatie krijgen in de vorm van kinderbijslag, het is hun eigen keus om kinderen te krijgen, in feite worden mensen daarin dus gesteund . Als je die keus niet maakt krijg je geen steun, rechtsongelijkheid?

10. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Ja, dus als de kinderbijslag afgeschaft zou worden (voor iedereen dan wel hè!) zou ik dat helemaal niet raar vinden.
    Net zoals ik (gedeeltelijk) betaald ouderschapsverlof raar vind, is kinderbijslag dat eigenlijk ook.

Ik ben trouwens wel blij dat ik kinderbijslag krijg straks, dat dan weer wel :)

11. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Maar er niet voor kiezen, is toch ook een keuze? Iedereen kan kinderbijslag krijgen, je moet er alleen wel een kind voor krijgen. Het feit dat zij via belastingen e.d bijdragen aan scholing, kinderbijslag en dat soort zaken kan ook gezien worden als een investering van bewust kinderlozen in hun eigen oudedagvoorziening. Ze willen er wel de lusten van hebben, maar niet de lasten.

12. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Volgens mij is het zo dat je via de levensloopregeling kan sparen voor verlof en dat je als dat verlof opneemt je via de Belastingdienst via de aangifte van de Inkomstenbelasting de helft van het minimumloon krijgt doorbetaald... maar die regeling staat volgens mij vrij voor iedereen die verlof op wil nemen, dat hoeft niet persé ouderschapsverlof te zijn, geloof ik.

Als je bij de overheid werkt, schijn je wel 70% van je salaris doorbetaald te krijgen tijdens ouderschapsverlof. Bij mijn werkgever krijg je in ieder geval helemaal niks doorbetaald bij (ouderschaps)verlof en zorgverlof (dus de zorg voor ziek kind, partner e.d.) 70%.

13. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    inderdaad en ze vergeten ook dat kinderen de toekomst zijn, als ze straks in een bejaarde tehuis zitten wie moet ze dan verzorgen?

14. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Klopt Lia, maar die levensloopregeling is voor iedereen beschikbaar. Ik doelde op dat 2e stukje wat jij ook aanhaalt, bij de overheid krijg je idd veel doorbetaald, en bij sommige andere bedrijven ook.
    Ik gun het iedereen wel, maar ik vind het wel vreemd.

15. Amfy

Amfy Niet meer actief

dit vind ik echt triest sorry hoor maar.als de kinderen van nu niet geboren zouden worden hebben hun hun oudedags voorziening niet hoor.en als ze het zo slecht vinden met hun milieuvervuilers moet je kijken wat ze zelf doen nee dankje dit vind ik echt triest.ze denken dan de kinderbijslag duizenden euro's is volgens mij.inderdaat ze zouden het om inkomen moeten aanpassen hoor.maar als ze denken dat een vet pot is nou nou.ze zouden eens over de grens moeten kijken.daar ligt het veel hoger hoor.

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Je kunt het ook omdraaien. Ze kiezen bewust om geen kinderen te krijgen, en zien daarmee dus af van vergoedingen en andere regeleningen.

Moeten ze maar voor kinderen kiezen ( :rolleyes: , dat is dus hetzefde wat zij zeggen) Zij hebben niet alle kosten, dus waar zouden ze voor gecompesseerd moeten worden.

En trouwens kinderen krijgen is iets natuurlijks en niet kinderen willen krijgen niet.

En kinderloze supermarkten, :( dat gaat echt te ver. Dan wil ik een supermarkt waar alleen maar mensen tussen de 0 en 60 mogen komen, met donker haar ( want blond en rood kunnen echt niet) en bruine ogen. En als ik dan toch mag kiezen, een sportschool met alleen maar mooie blonde grote mannen tussen de 25 en 40 jaar. Hmmmmmmmmm

Zo ken ik er nog wel een paar.

17. danip

danip Niet meer actief

Nou ik snap het anders wel een beetje. Niet van de kindvrije tijden en buurten, dat slaat nergens op. Maar iedereen betaald toch zoveel procent van zijn loon voor dit soort dingen. Waarom krijgen kindlozen er dan niks voor terug? Zij hebben geen extra vrij, en krijgen niet elke maand een deel van hun eigen geld terug. Dus dat snap ik dan weer wel.

Maar ja dan zou alles opgesplitst moeten worden want ik heb bijvoorbeeld niet gestudeerd! Dus dat wordt een beetje onmogelijk

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ze kiezen er toch zelf voor om kinderloos te blijven. Nou dan ook geen vrije dagen.

19. danip

danip Niet meer actief

Je krijgt toch geen kinderen voor vrije dagen, en een bedrag per maand? :confused: :confused: Als dat al de reden moet zijn! Als je gewoon geen kinderen wilt dan kan dat toch.

Snap hun gedachte wel, ze betalen er wel voor, maar krijgen er niks voor terug. Ook al is dat natuurlijk een gebed zonder eind als je alleen betaalt voor wat je zelf gebruikt. Ik betaal ook voor dingen die ik nooit zal gebruiken, en dat doet iedereen. Het is dus onmogelijk om alles eerlijk te verdelen. Maar snap de frustraties wel degelijk!

20. Willes

Willes Fanatiek lid

14 nov 2006
    1.127
    70
    48
    Ik snap de hele discussie eigenlijk niet zo. Mensen die bewust kinderloos zijn (en die ken ik een paar persoonlijk) willen niet egoïstisch genoemd worden.
    Maar op hun beurt noemen ze mensen mét kinderen wel egoïstisch :rolleyes: . En dan denk ik, ja wat wil je nou? Je wilt wel dat mensen jouw keuze respecteren, maar zelf heb je geen respect voor de keuze van een ander.

Deel Deze Pagina