Bewust kinderlozen willen compensatie

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door ppver, 20 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    Ik neem straks ouderschapsverlof op, maar ik krijg daar 0,0 van vergoed. Dat is een hele bewuste keuze die ik heb gemaakt omdat ik zoveel mogelijk zelf bij mijn kind wil zijn. Ook kies ik er voor om mijn kind niet naar de opvang te brengen, maar dat brengt ook consequenties met zich mee.

    Je maakt een keuze. Elk voordeel hep z'n nadeel. Regelingen zijn er, maar of je er daadwerkelijk gebruik van maakt is aan jou zelf.
     
  2. MamaDeluxe

    MamaDeluxe Fanatiek lid

    4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik snap wel dat ze qua werk ook compensatie willen, groot gelijk!
    Alleen...kindervrije "zones" "? dan ga je maar wat vaker op stap ofzo :rolleyes:
     
  3. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    Ik vind kleine kinderen in openbare ruimten soms ook irritant. Maar weet je wat ik dan doe? Ik verkas naar een ander plekkie. En begrijp het feit dat kleine kids nou eenmaal energiek zijn (is dat ook niet mooi aan ze?)

    Soms vind ik oude mensen irritant langzaam lopen. Dan haal ik ze in. Zij lopen langzaam, ik snel, dus dan is het toch logisch dat ik dat doe?

    Soms zit er iemand met een vies luchtje naast me in de bus. Dan ga ik ergens anders zitten of ik zing het nog even uit.

    Boodschappen doen in het weekend vind ik mega irritant. Dan ga ik dus doordeweeks een paar keer extra op rustige momenten.

    Keuzes ! Waarom wordt de verantwoordelijkheid toch soms zo snel buiten onszelf gelegd?
     
  4. Mirella28

    Mirella28 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam

    Als mensen niet meer voor de medemens wil betalen dan ga je naar een samenleving zoals in de Verenigde Staten waar ziektekostenverzekeringen onbetaalbaar zijn voor ruim 40% van de bevolking. Er komt dan een onwijs groot verschil tussen arm en rijk.
     
  5. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    Juist das een groot verschil met NL. Daarom noemde ik ook even de verzorgingsstaat. Dat is het systeem waarmee hier gewerkt wordt. Al zou het misschien geen kwaad kunnen dat systeem eens grondig door te spitten.
     
  6. Mirella28

    Mirella28 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Precies, zoals 11 uitkeringen op 1 adres aanpakken!
    Ik noem maar een voorbeeld.
     
  7. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    das een groot huis dan
     
  8. zonnetje08

    zonnetje08 Actief lid

    1 aug 2008
    159
    0
    0
    Precies!
     
  9. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    He ik weet het !

    Als we nou die kinderloze stellen op onze kinderen laten passen, kunnen ze daar VRIJ voor krijgen, geld mee verdienen en wij zijn van de hoge kosten van de kinderopvang af.

    \:D/
    Handtekeningen na de show graag
     
  10. Anne1985

    Anne1985 Fanatiek lid

    17 okt 2007
    1.363
    6
    38
    pfff, en als we dan maar geen kinderen krijgen? moeten de bk's straks ook langer doorwerken voor hun geld.

    En wat betreft zwangerschaps/bevallingsverlof; mogen ze van mij krijgen, maar dan gaan ze ook met zo'n dikke buik lopen, krijgen ze een niet verdoofde operatie (ipv bevalling) en moeten ze er tijdens het herstel 3 x per nacht om de hond uit te laten (ipv kind voeden) kijken of het dan nog zo leuk is om vrij te zijn!
     
  11. MamaKitty

    MamaKitty VIP lid

    26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Haha idd Anne! *well said*

    Trouwens....wat nu als de mensen die ervoor kiezen geen kids te krijgen per ongeluk zwanger worden? Moeten ze dan die Bonus die ze zelf willen weer inleveren? Of moeten ze zich laten sterilliseren om in aanmerking te komen voor die welverdiende bonus?

    Pfff....vind het nogal lachwekkend hoor.
    Ennuh VRIJ of VAKANTIE kan ik een zwangerschaps/bevallingsverlof niet noemen.......

    Daarbij met de toeslagen en kinderbijslag kun je je kind niet onderhouden hoor.....je levert altijd in met kids.

    Maar gelukkig kunnen de mensen zonder kids die er voor kiezen WEL een paar keer per jaar op vakantie.....wij mogen al blij zijn als we 1x per jaar kunnen en dan ergens in NED heel goedkoop buiten het lekkere hoogseizoen!
    Wat vanaf volgend jaar ook afgelopen is want dan gaat dochterlief naar de basisschool en MOETEN we wel in het hoogseizoen, we worden gedwongen.....kunnen wij dat betalen? NEE!

    Kindvrije restaurants en supermarkten? Tjongejonge.....het moet niet gekker worden zeg. Kunnen ze zelf geen staat oprichten waar geen kids mogen komen?
     
  12. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    pppfff heb er geen goed woord voor over .......
    snap wel dat het voor de mensen die geen kinderen kunnen krijgen het pijnlijk is ...maar mensen die er bewust voor kiezen ....kiezen er dan toch ook echt bewust voor of niet ? jammer dan ....
     
  13. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    Het gaat hier om de mensen die bewust kinderloos blijven he...dus niet de mensen die ongewild kinderloos zijn.
     
  14. dayenne

    dayenne VIP lid

    14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Dit vind ik wel heel krom. Kinderbijslag is in het leven geroepen om ouders te steunen met het verzorgen van hun kinderen. BK's hoeven geen kinderen te verzorgen, waarom dan die steun? :rolleyes: Steun omdat ze GEEN kinderen hebben? Laat me niet lachen zeg....
    Als je zo gaat beginnen kan je de mensen die miljoenen verdienen een uitkering geven. Waarom? Arme mensen krijgen dat toch ook.
    Ja dáág!
     
  15. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Vroeger zorgden kinderen voor hun ouders. Nu lijkt dat anders en kunnen mensen het zich veroorloven om GEEN kinderen te nemen. ze laten zich dan op hun oude dag niet verzorgen door hun eigen kinderen, maar door de kinderen van een ander. Want wij hoesten nu ook de AOW-premies van onze ouders en overgrootouders op.

    Eigenlijk moeten wij HUN om compensatie vragen, want zij teren over 20 of 30 jaar op ONZE kinderen.
     
  16. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    ik ga lekker emigreren !

    ;)
     
  17. maja82

    maja82 VIP lid

    30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    hihi.. Ik stel een handtekeningenactie voor :D
     
  18. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    ik wil een compensatie voor al het geld wat ik teveel uitgeef !
     
  19. binnabinna

    binnabinna VIP lid

    19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ik snap wel dat bewust kinderloosen iets zouden willen zien van een tegen compensatie voor al op de door vrouwen 16 weken verlof.

    maar qwa geld en ander dingen vindt ik het niet nodig. wat ze maken ook de koste niet.
     
  20. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Dat meen je toch niet serieus hè binnabinna? Dat je kinderlozen ook een soort zwangerschapsverlof wil geven?

    Ik heb niet het idee gehad dat mijn verlof een soort vakantie was hoor. Prima, ze mogen mijn 16 weken verlof hebben, incl de slapeloze nachten, ziekenhuisopname, hechtingen, oh kan ik ook bij een ieder even 2 liter bloedafnemen, kijken hoe ze dan piepen.
     

Deel Deze Pagina