Bewust kinderlozen willen compensatie

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door ppver, 20 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dayenne

    dayenne VIP lid

    14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Ter compensatie v/h verlof kan ik enigszins begrijpen. Maar dan denk ik, je kan toch ook parttime gaan werken? De meesten kunnen dat echt wel veroorloven. Enne.....het is geen VAKANTIE he wat wij moeders krijgen. Het is alsnog zwaar werken. Maar dan 24 uur per dag. Dus ze mogen van mij best 16 weken verlof, maar dan ter compensatie voor ons (gaan we weer) moeten ze dan ook hard werken. Het moet wel eerlijk blijven he.... ;)
     
  2. dayenne

    dayenne VIP lid

    14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Precies Loeki dat bedoel ik!
     
  3. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja alsof we voor onze lol verlof krijgen.
     
  4. dayenne

    dayenne VIP lid

    14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Ja precies. Het moet niet gekker worden.
     
  5. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Gratis af te halen; 16 weken zwangerschapsverlof, alleen in combinatie met alle kwalen en ongemakken.

    Het verlof kan ook in delen overgenomen worden. In ruil voor mijn maagzuur mag u 1 week verlof hebben. Voor mijn rusteloze benen doe ik ook een week in de aanbieding. Voor de hechtingen heb ik zelfs 2 weken in de aanbieding en voor het geven van 2 liter bloed mag u van mij ook 2 weken hebben. In ruil voor een katheterisatie doe ik er nog een weekje bovenop. Mijn spataderen en striae zijn goed voor een weekje verlof. Van de slapeloze nachten geef ik u 4 weken om bij te komen en dan tenslotte nog 2 weken voor de tepelkloven.

    Bewust Kinderlozen met interesse voor dit verlof kunnen contact met mij op nemen via PB. Ik wil u er nog wel op attent maken dat het overnemen van mijn kinderen en mijn geluk niet mogelijk is.
     
  6. dayenne

    dayenne VIP lid

    14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Hahaha Loeki! =D>
     
  7. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Mijn mailbox blijft angstvallig leeg :)
     
  8. dayenne

    dayenne VIP lid

    14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Hahaha ja ben benieuwd :).
    We wachten af..... :)
     
  9. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Denk niet dat er hier BK rondzwerven ;)
     
  10. dayenne

    dayenne VIP lid

    14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Nee das dan weer jammer he...zou best eens een flinke discussie willen. Gewoon kijken hoe zij het zien.
     
  11. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Oh dat lijkt mee heerlijk, be benieuwd of ze een argument hebben dat ik NIET onderuit kan schoffelen.
     
  12. dayenne

    dayenne VIP lid

    14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Haha ja daar ben ik ook benieuwd naar. Ik vraag het me af hoor....
     
  13. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Heb de discussie ook wel eens met oudere collega's gevoerd, of we nu wel ALLEMAAL aan de kinderopvang bij moeten dragen, maar die werden zich ook wel snel bewust dat we tegenwoordig niet meer zonder gesubsidieerde kinderopvang kunnen omdat de economie dan volledig in zou storten.
     
  14. San79

    San79 Fanatiek lid

    10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Loekie, hoe denk jij over het betaalde ouderschapsverlof? Dat vind ik namelijk echt raar... iemand besluit minder te willen gaan werken, en krijgt dat (soms) gedeeltelijk betaald.
    Dus niet het zwangerschaps/bevallingsverlof, maar puur het ouderschapsverlof daarna.
     
  15. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik zie het ouderschapsverlof eigenlijk alleen als een verlenging van het veel te korte bevallingsverlof en eigenlijk zou dat voor iedereen betaald moeten worden. De dagen dat ik ouderschapsverlof op neem hoeft mijn dochter niet naar de crèche, dus daarmee bespaar ik de gemeenschap weer een hoop geld. Per dag dat mijn dochter niet naar de crèche gaat bespaar ik 80 euro, dat is meer dan dat ik voor betaald ouderschapsverlof zou ontvangen.
     
  16. dayenne

    dayenne VIP lid

    14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Ik proef in sommige reacties hier een beetje jaloezie. Prima dat je het er niet mee eens bent, maar je gunt een ander toch ook wel wat? Of is dat tegenwoordig helemaal niet meer aan de orde? Is het pas goed als niemand óf iedereen het krijgt?

    Laten we es een keer blij zijn voor anderen.... Zou een hoop geruzie schelen!
     
  17. MamaKitty

    MamaKitty VIP lid

    26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Tsja, zonder kinderen is erg gewoonweg geen toekomst voor de mensheid, dus kids moeten er komen.
    Dat de regering de ouders een steuntje in de rug geven, vind ik alleen maar netjes, ze hoeven het immers niet te doen, want we kiezen zelf voor kids.
    Maar het is nu eenmaal wel zo en daar mogen we erg blij mee zijn.
    Dat de bewust kinderlozen een compensatie willen vind ik erg kinderlijk... "zij hebben wat, dan wil ik ook wat"
    zwangerschap/bevallingsverlof VAKANTIE noemen vind ik erg! Dat doen alleen mensen die zelf geen kids hebben...trust me, wij weten wel beter he ;)
    Ik kan het geen vakantie noemen! haha
    Van oudsher is het normaal dat mensen kids krijgen. Dat er mensen zijn die liever 4x per jaar duur op vakantie gaan, beide een dure auto rijden en alles kunnen kopen wat hun hartje begeert en daarom geen kids willen, prima, maar zeur dan niet bij mensen die het wel willen en zo de mensheid verder helpen en ook de economie.
    Zoals iemand anders al zei; onze kids zorgen straks dat DIE mensen straks hun AOW kunnen incasseren. Moeten onze kids daar dan ook iets ten compensatie van terug krijgen van hen?
    Nee ik vind dit erg overdreven....
    Daarbij zei ik het al eerder.....mensen die bewust kinderloos blijven kunnen ook ineens wel kids willen of per ongeluk zwanger raken en het dan houden. Moeten we dan wat ze ter compensatie hebben gekregen weer terugbetalen? Of vakantiedagen inleveren?
    Kom.......TE kinderlijk voor woorden dit hoor!
     
  18. Gezond

    Gezond Niet meer actief

    Ik begin bijna te geloven dat de 16 weken zwangerschapsverlof die je krijgt als pas geworden moeder niet meer medisch bedoeld is...

    We hebben zwangerschapsverlof omdat ons lichaam moet herstellen van de zwangerschap en bevalling en omdat een kind de eerste maanden deze moederlijke zorg nodig is...

    Medisch dames! Er zijn zelfs verloskundigen die ervoor pleiten dat de 16 weken al te kort is...

    Als een bewust kinderloze ziek is mag die persoon ook in de ziektewet hoor... Niets aan het handje...

    En met kinderen krijgen doe je iets voor de toekomst...
    Wat doen zij dan voor de toekomst?!

    Ik ben nog nooit beloond voor niets doen... sorrie...

    Maar laten we dus vooral niet vergeten dat het niet als leuke vakantieperiode is bedoeld maar dat het een medische achtergrond heeft!

    Iemand die een collega heeft die op therapeutische basis werkt hoeft toch ook niet gecompenseerd te worden?!
     
  19. Gezond

    Gezond Niet meer actief

    En over het bijdragen aan iets waar je geen gebruik van maakt en waar je het misschien wel niet mee eens bent...

    Laten we even onze ogen openen.... dat doen we allemaal!

    Ik zorg er ook voor dat de gevangene zn natje en droogje krijgt daar in zijn cel... dankzij mijn premieaflossing kan iemand op medische gronden zijn neus laten veranderen door te zeggen dat ie er flink last van heeft (misschien niet terecht... maar het gebeurt)... dankzij mij kan iemand ook beschikken over leven en dood als dat gewenst is...Ik betaal net zo goed voor mensen die roken of drinken of drugs gebruiken of te vet eten en die als gevolg daarvan een zware operatie moeten ondergaan en een lange ziekenhuisopname moeten hebben..

    Moet ik nog even doorgaan?!

    We betalen voor elkaar! En of het nu terecht is of niet... Het is nu eenmaal zo...
    En wees blij dat het zo is....

    Zo betalen we allemaal een beetje en hoef je het niet alleen voor je gezin op te hoesten.. Dan zou het nl. onbetaalbaar worden!

    Kijk maar eens wat een opname in het ziekenhuis je kost... Wil je niet weten...
     
  20. San79

    San79 Fanatiek lid

    10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    @Loekie
    Dan zien we dat idd anders. Ik vind het vreemd dat als je een kind wilt dat de rest van NL mee moet betalen aan de opvang, en aan 't ouderschapsverlof.
    Bevallingsverlof te kort... dat weet ik niet, kan ik moeilijk over oordelen. Op zich vind ik 10-12 weken wel kort, maar hoe lang het dan wel zou moeten zijn weet ik ook niet. Als je op medische basis nog niet kunt werken na die 10-12 weken dan is daar een andere regeling voor, dan ga je de ziektewet in.


    Dayenne, doel je daarmee op mij? Ik zie mezelf hier niet ruzieën en jaloers ben ik ook niet. ;)
     

Deel Deze Pagina