Bewust kinderlozen willen compensatie

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door ppver, 20 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jopie

    jopie VIP lid

    10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Miekje1982, misschien heb ik mij wat ongelukkig uitgedrukt. Ik bedoel namelijk dat ondanks dat onze mannen veel van huis zijn vanwege werk, zij niet meer recht dan een ander hebben op een doorbetaald ouderschapsverlof. De mannen (en vrouwen) hebben met hun volle verstand voor dit beroep en de consequenties gekozen. Ook al zijn die niet altijd leuk.
     
  2. miekje1982

    miekje1982 Fanatiek lid

    6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Oh ik snap je :D ..
    Het is idd niet eerlijk dat de ene baas het wel regelt en de andere niet, dat heb ik idd al eerder benoemt. Maar ik ben wel blij met de regeling die defensie voor zijn werknemers heeft getroffen omtrent t ouderschapsverlof..
    Mijn werkgever (nou ja, CAO) geeft mij 25% vergoeding, over alleen in het eerste jaar opgenomen ouderschpasverlofuren..

    Het is (helaas) dus een regeling die valt onder de sec. arbeidsvoorwaarden (net als lease-auto, reiskostenvergoeding, scholing etc).
     
  3. zonnetje08

    zonnetje08 Actief lid

    1 aug 2008
    159
    0
    0
    Tis gewoon zielig van die mensen, zo kun je overal wel iets op vinden waarvan jij vindt dat je achtergesteld wordt tot andere mensen. Wat te denken van mensen met een koophuis, die kiezen zelf bewust om een huis te kopen, maar krijgen maandelijks toch een aardig belastingvoordeeltje ;) dan kunnen de mensen die dat voordeel niet krijgen ömdat zij geen koophuis hebben zoals zij geen kinderen hebben waarvan dat voordeel soms wel oploopt tot enkele honderden euro's per maand toch ook niet zeggen ja hallo ik heb dan wel geen koophuis maar ik wil wel die vergoeding. Vergelijking is precies hetzelfde maar dan anders ;)
     
  4. poezj

    poezj Lid

    20 feb 2008
    82
    0
    0
    Student / verkoopmedewerkster
    Weesp
    volgens mij willen sommige mensen alleen betalen wat ze zelf ook uitgeven aan ziektekosten (zorgkosten of hoe je het ook noemt) ze vergeten alleen dat Nederland een sociaal stelsel is. Iedereen betaald voor iedereen. Als ze het hier niet mee eens zijn moeten ze even naar Amerika kijken. Daar kan het zomaar zo zijn omdat je niet genoeg verdient dat je niet geholpen wordt in het ziekenhuis.
    Ik denk dat we in onze handen mogen wrijven hoe het is geregeld in Nederland. Goed er gaat wel eens wat mis, maar hallo, wat verwacht je.. We zijn allemaal mensen.
     
  5. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Pfff en tijdens dat verlof lopen wij uit ons neus te vreten en heerlijk te genieten van onze vakantie... Zorgen voor een kind (of een ouder) is ook hard werken! Idd weer zo'n kleuter ruzietje: zij krijgt dat dus wil ik die ook!
     
  6. patries38

    patries38 Bekend lid

    2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Kinderlozen belonen?
    Rare situatie. Zij zorgen alleen maar dat de vergrijzing toeneemt, dus meer kosten, ze zorgen niet voor nieuwe aanwas, die later dus weer gaat zorgen voor een inkomen, dus sociale lasten.
    Of ben ik gek?
    Het hebben van kinderen moet veel meer gestimuleerd worden!
     
  7. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja net als in Duitsland (of zo) 1000 voor het 1e kind 2000 voor het 2e enz.
     

Deel Deze Pagina