Bewust maar 1 kind?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Suzanne75, 3 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    @ bambino ik denkt dat crisje het gewoon goed bedoelde en je het vekeerd opvatte:)

2. sam

sam Fanatiek lid

11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    Er word ook vaak gezegd, 1 is egoistisch. Dan zeg ik maakt niet uit hoeveel kinderen je hebt het is allemaal egoistisch want je doet het uit eindelijk voor jezelf.
    Hier blijft het ook bij 1, die keuze hadden we eigenlijk van te voren al gemaakt. Moet wel zeggen dat het wel eens gekriebeld heeft hoor. Maar nu is de keuze definitief. Onze dochter heeft een chromosomen afwijking. En toch krijgen we nog wel eens de vraag heel voorzichtig een 2e misschien?
    Het is zoveel zorg, en dat zien andere mensen niet. En dat hoeft ook niet wij lopen er niet mee te koop. Wat voor inpact het heeft. Wij mijn partner en ik kunnen er heel goed over praten, en alleen wij voelen hoe heftig het soms is.

3. bambino

bambino Bekend lid

2 aug 2006
    965
    0
    0
    Crisje ik reageerde misschien wat overgevoelig. We bedoelen hetzelfde maar schrijven het anders ;)

Ik snap dat jij ook weer tegen vooroordelen aan loopt. Mensen moeten gewoon lekker doen waar zij zich goed bij voelen! Als ik sommigen zo makkelijk zie moederen met meerdere kinderen, zo relaxed, dan kan ik daar wel eens jaloers op zijn, maar ik ben zo niet dus ik ben tevreden zo!

4. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Iedereen maakt die keuze voor zichzelf. Ik vind het absoluut niet raar dat iemand voor maar één kind 'kiest', integendeel.

In het begin hebben wij ook gezegd dat we het bij één kindje gingen houden, ook omdat ik bang was dat ik nooit zoveel liefde zou kunnen voelen voor twee.

Het is meer ik dan mijn man die toch een tweede wou, hij is enig kind en vindt dit prima, ik heb een zus en ik ben blij dat ze er is, ook al hebben we momenteel niet veel aan elkaar, ze is er. Ik weet dat dit niet altijd zo is, maar toch.

Het enige wat telt is dat jullie gelukkig zijn met deze keuze, niet? :)

5. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    bericht te kort zegttie, dan hier maar wat typen.

6. Boefjes

Boefjes Lid

9 jan 2010
    64
    0
    0
    huis mama en af en toe in de horeca
    Friesland
    wij hadden dan niet bewust gekozen voor 1 maar wel voor 2..
    nu 2 jaar later ben ik onverwacht zwanger van een 3de en 4de..ja een tweeling..
    en moet eerlijk zeggen, ik vind het dood eng maar ergens lijkt het mij ook wel weer gezellig..zolang ze maar lief doen hahah..

7. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    Wij hadden onze trots niet in de planning, toen het bleek dat ik zwanger was hebben we bewust gekozen voor het feit niet meer kinderen te willen. we zijn dol gelukkig met Daan.

ik ben zelf enigst kind, heb op latere leeftijd wel een stiefzus en half zusje gekregen maar met me stiefzus klikt het niet en me halfzusje heeft nooit bij mij in huis gewoont. heb ook geen gemis en nooit eenzaam geweest

Deel Deze Pagina