Bewust moeder worden voor je 25ste

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jollie, 31 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schatje1

schatje1 Niet meer actief

ik geniet nu ook heel erg veel zelfs maar denk met een kindje maakt alles het compleet! ik heb er zon zin in.. :)

2. Niet meer actief

miss hart ben je al gestopt met de pil?

3. Tamara1984

Tamara1984 Actief lid

14 jan 2007
    131
    0
    0
    t lijk me super als alles mag lukken om jong moeder te worden! ben net 23 geworden 2 weken geleden dus ben benieuwd :D ! maar ik hoor nu ook steeds veker ja mensen die jong moeder willen worden dus t wordt zeker weer in ja :)

4. Niet meer actief

ook al was het niet in hahaha maar het is misschien wel weer gemoedelijker voor de reacties ;)

5. schatje1

nou meiden alvast een goede nachtrust haha hoop dat die van mij wat beter word als de afgelopen nacht.. :( slaap lekker en tot morgen? kussiej

6. Niet meer actief

ja ik ga ook lekker naar bedje toe!

Weltrusten allemaal en misschien tot morgen!

Doeidoei xje

7. schatje1

misschien? je komt morgen gewoon hahaha :p:p

8. Niet meer actief

hahah moet even kijken bedenk met net dat ik tot 9 uur moet werken
    en anders dinsdag weer ;)

doeidoei

9. schatje1

ik kom in de avond pas.. haha want moet eerst werken en dan na mijn werk moet ik nog even weg maar daarna kom ik wel hoor ;) kussiej

10. Niet meer actief

Moet je vooral zeggen tegen iemand die al een miskraam achter de rug heeft komt echt lief en on nadenken over van je.

Ik heb goede voorbereidingen getroffen en hoef straks geeneens te werken als mijn kindje er is.

Heel veel mensen als ze zich aangevallen voelen lezen ze niet goed, ik ZEI dus dat je niet alleen maar ervaring kan opdoen via een opleiding maar ook via dagelijks leven maar daar moet je dus wel meer je best voor doen dan (algemene ontwikkeling op peil houden)

En wat betreft aso kleden (vind ik zelfs aso bij sommige meiden van 14-15) als je te oud bent ervoor moet iedereen zelf weten ik ZEI ALLEEN dat IK me dood zou schamen als mijn moeder dat deed en dan kan mijn ma het qua maat zeker nog hebben ik vind alleen dat je geen goed rolmodel vervult op zo'n moment. EN liefde is niet genoeg, je moet ook stabiliteit, vastheid en vaardigheden mee kunnen geven dus niet alles los je op met liefde. Liefde zonder hersens kom je kind nergens mee. En NEE ik zeg niet dat je aso bent (voordat je de zinnen weer zo leest, blijkbaar is het een gevoelig punt) maar IKZELF zou het niet waarderen in een moeder.

11. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Goede morgen meiden!

Nog over gisteren...
    Als ik zeg dat ik zwanger was geweest maar dat het mis is gegaan.
    Dan hoor je ach je bent nog zo jong toch? 21jaar je hebt nog een heel leven voor je.
    Maar gaat niet om hoe anderen denk.
    Je wilt zelf iets graag en de ene is op die leeftijd heel volwassen en de andere total niet.

@ bull

Ja had al een buikje hihi.
    Niet echt een super mooie maar was er wel.
    Vandaag is het precies 2maanden geleden.

12. Niet meer actief

Daar heb je gelijk in Moon hoe jong je dan ook bent een miskraam word daar niet minder erg om hoor!

13. Niet meer actief

@ ponyville Sorry maar ik heb het nooit zo bedoeld hoor.
    Ik kan niet aan jou foto zien dat jij een miskraam heb gehad... En mijn opmerkingen zijn in het algemeen bedoeld en niet persoonlijk, ieder moet dat voor zich zelf weten.

Wat betreft dat aso kleden weet ik niet waar je het over hebt daar heb ik nooit wat over gezegd...

"ik vind vaak wel dat het moederschap onderschat word door jonge mensen je moet jezelf ook kunnen redden als je relatie / huwelijk niet goed gaat (dus ook voor de financien kunnen zorgen en dan niet meteen een uitkering te hoeven aanvragen) kortom onafhankelijk zijn dus! Ik denk niet dat alle meiden dat zijn op hun 19e-20e er zijn uiteraard uitzonderingen"

dit waren jou woorden en ik denk dat je je best kan beseffen dat je met deze woorden op DIT (lees: bewust moeder worden voor je 25ste) forum mensen voor het hoofd heb gestoten...of je het nou goed of slecht bedoelde.
    met die woorden ben jij net zo een als zovele die van die rare opmerkingen geeft.

Nogmaals mijn excuus is nooit de bedoeling geweest om een emotienele snaar te raken.

14. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    IK ben zelf ook bijna 19

15. Niet meer actief

gezellie allemaal 19 jarige ;)

16. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama

Jaja.. k heb er bewust voor gekozen om een kindje te maken
    ben zelf toen ik 17 was zwanger geweest en een miskraam gehad..

en nu wil ik er echt voor gaan :p

Meiden success!

17. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Wat vervelend dat je toen een miskraam hebt gehad.
    Was je al ver?

18. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Nee., het was nog voordat ik een afspraak had gemaakt bij de
    dokter..
    zei d8 dat het week 4 was..

:(

19. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Das niet zo lang.. maar een miskraam is niet niks.
    Dacht zelf altijd dat het wel mee zou vallen.
    Maar heb het er vaak nog moeilijk mee.

20. Niet meer actief

[/quote] ponyville : ik vind vaak wel dat het moederschap onderschat word door jonge mensen je moet jezelf ook kunnen redden als je relatie / huwelijk niet goed gaat (dus ook voor de financien kunnen zorgen en dan niet meteen een uitkering te hoeven aanvragen) kortom onafhankelijk zijn dus! Ik denk niet dat alle meiden dat zijn op hun 19e-20e er zijn uiteraard uitzonderingen.[/quote]

Ben ik mee eens! Maar kijk eens naar mij! Mij zou je geen 19 geven hoor!
    Ben hard aan het studeren (juni diploma) waar je U tegen zegt.
    Mijn vriend heeft een vaste goed betaalde baan.
    Ik ben mijn zwart werk nog een beetje erbij en we redden ons prima.
    We hebben een ruim vrij groot huis waar zat 1,2,3 kinderen in kunnen vertoeven .... mooi spaarcentje op de rekening ..... Nou wat wilje nog meer?
    Ik heb vanaf mijn 16de altijd opgepast op eerst eentje.
    Toen twee kinderen en nu drie kinderen dus ik denk toch wel dat ik meer kinderervaring heb dan de meeste 'volwassenere' moeders.
    De jongste was twee weken toen ik al alleen moest oppassen namelijk!
    Ervaring zat! Stages gelopen op kinderdagverblijven enzo.
    Dus bij ons zit het wel goed hoor!
    En ja ik ben volgens mij wel een uizondering hihi!

Sorry voor het lange verhaal maar most het ff kwijt!

Dikke kus Swiggy

Deel Deze Pagina