Bewust moeder worden voor je 25ste

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jollie, 31 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Ja.. het was nog niet zo lang,. maar toch,, het was iets van mij en mijn vriend,, en ja heb het er ook nog wel moeilijk mee..
    helaas kan je de tijd niet trug draaien..

Nu gaan we er helemaal voor :D

Ik zit nu in mijn laatste jaar SPW
    bijna klaar dus :p
    Zodra ik klaar ben ga ik verhuizen naar mijn vriend
    hij woont achter amsterdam en ik in delft..
    Ik werk al jaren met kinderen..
    Op een creche.. echt onwijs leuk werk.
    Financieeel redden wij het wel :) mijn vriend is fulltime kok
    en ik werk nu in een kleding zaak en verdien aardig wat..

sommige meiden onderschatten best vaak hoe het is om een kindje te krijgen.. ik zie het aan een vriendin van mij.,. ze was 17 toen het kindje kwam.. De relatie met haar vriend liep stuk.,, en nu woont ze weer bij haar ouders.. ze heeft geen baan.,. en leeft op de kosten van haar ouders.. dit zou ik nooit willen..
    ik bedoel als je er voor kiest.. moet je het wel een toekomst kunnen bieden :D

Meiden heel veel succes met klussen !.. testen!. en de zwangerschappen :D

2. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ lindy

Ja dat is zo het is iets van jou en je vriend geweest.
    En ook al was het nog zo kort het was wel een kindje.
    Ik was 10 en half week toen ze weg gehaald moesten worden door curretage 1 liep achter op groei die was met 10 weken nog maar 6 weken.
    En m'n man die zegt was nog niks zat nog geen hartje in dus geen echt kindje.
    Maar zo voelt dat niet en maar mannen kijken daar vaak anders tegen aan dan vrouwen.

Spannend hoor dan ga je naar de grote stad ;)

3. Tamara85

Tamara85 Actief lid

16 jan 2007
    142
    0
    0
    thuiszorg
    Helden
    heey bull terrier,
    Wel heel toevallig allemaal he hahahaha
    alleen mijn vriend is niet zo oud heb je misschien ergens fout gelezen hij is 22,
    maar dan nog hebben we wel heel veel gemeen.... :D
    ik hoop dat we dadelijk allebij posiitief testen dat zou helemaal leuk zijn.

Groetjes tamara(sorry voor de late reactie had het niet gezien)

4. lima

lima Actief lid

10 jan 2007
    173
    0
    0
    Mijn man is ook 21 net als ik. We zien er allebei heel erg naar uit om ouders te worden. Voor mij zijn kinderen het doel in mijn leven. Ik zie mezelf als moeder en huisvrouw. Ik hoef geen geweldig carriere te maken. Natuurlijk vind ik het ook belangrijk dat je goed voor je kind(eren) kan zorgen. Zowel in het geven van liefde, veiligheid en geborgenheid als in het financiele gedeelte. Wat je niet moet vergeten is dat iedereen andere prioriteiten stelt. Bij mij gaat het erom dat je kan voorzien in de baisbehoeften van je kindje. Natuurlijk is het ook leuk als je af en toe wat extra kan doen, maar zeker niet noodzakelijk voor een kind.
    Ik ben zelf in een niet heel welvarend gezin opgegroeid (om het zo te zeggen), maar heb daardoor juist ook een heleboel dingen geleerd en heb er niks naars aan over gehouden.
    Mijn man is trouwens bijna klaar met z'n HBO opleiding en heeft al heel veel zin om daarna fulltime te gaan werken. Ik doe nu een MBO opleiding en heb deze ook bijna afgemaakt (juli 2007). Dit doe ik puur voor het geval dat mijn man arbeidsongeschikt zou kunnen worden of nog erger, overlijd. Dan zou ik altijd nog kunnen gaan werken en voor mijn kinderen zorgen. Met een MBO diploma kom je net wat makkelijker aan werk.
    Ik zou willen dat dit niet nodig was, maar in deze maatschappij kan het bijna niet meer anders.
    Ik heb er ook zo ontzettend veel zin in, kan echt bijna niet meer wachten! :D
    x Lima

5. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    @ moon85

ja mannen zien het altijd weer anders..
    Maar hun voelen niet wat wij voelen ;)

ja leuk he de grote stad :)

6. Tamara85

Tamara85 Actief lid

16 jan 2007
    142
    0
    0
    thuiszorg
    Helden
    ha meiden effe een vraagje,
    vandaag zou mijn innesteling zijn ... nu heb ik vanaf vanmiddag hele licht steekjes in me onderbuik zou dat mischien de innesteling zijn?moet nog lang niet ongi worden dus dat kan het niet zin verder heb ik deze maand helemaal geen vage zweangerschapskenmerken die ik de andere maanden wel heb gehad .
    groetjes tamara

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik ben een bewuste "jonge"moeder.
    ik en mijn vriend zijn 4,5 jaar bij elkaar en wonen 1 jaar samen. ik ben vanaf me 20 bewust bezig met een kindje.
    raakte in mij zwanger maar dit werd een miskraam. nu ben ik 21 en net zwanger hopelijk mogen wij ons relatie in september uitbreiden tot een gezinnetje.

bij ons in de familie beginne ze allemaal wel vroeg eigenlijk, weet niet wat dat is haha.

mijn zus is 24 en heeft een kleine van bijna 2
    heb 3 nichtjes van rond de 20 die of een kleine hebbe of zwanger zijn.
    en een neef die ook bezig is met kinderen sinds zijn 23.

je ziet het vaker dat mensen later beginnen met kinderen, vaak pas na hun 30ste. het is natuurlijk hun eigen keus maar ik wil nog veel kunnen doen en wil niet dat mensen denken dat de kleine met oma op stap is haha.

8. Bull terrier

Bull terrier Actief lid

23 okt 2006
    323
    0
    0
    Schatje1 Weet je het al? x

9. Yvetje1982

Yvetje1982 Bekend lid

17 jan 2007
    700
    0
    0
    fulltime mama
    Limburg Zuid
    Geloof het of niet,mar zit in precies hetzelfde schuitje!Heb ook m'n innestellingsdag en heb ook al de hele dag steekjes(alleen net waren het steken,deed wel pijn)en gevoelige tepels...Stel je toch eens voor....haha

10. Bull terrier

Bull terrier Actief lid

23 okt 2006
    323
    0
    0
    Hey yvetje volgens mij zitten we hier allemaal in hetzelfde schuitje waahahaha

11. Yvetje1982

Yvetje1982 Bekend lid

17 jan 2007
    700
    0
    0
    fulltime mama
    Limburg Zuid
    Hahaha je hebt een punt ;)

12. Bull terrier

Bull terrier Actief lid

23 okt 2006
    323
    0
    0
    haha ow wat zijn we toch een stelletje bij elkaar het is maar goed dat we niet bij elkaar in een hokje zitten want dan zal het echt een kippenhok zijn haha

13. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Innesteling hoef je niet te voelen.
    En is ook niet altijd precies in week 3.
    Toen ik vloeide in week 5 dachten ze nog aan innesteling.

14. Bull terrier

Bull terrier Actief lid

23 okt 2006
    323
    0
    0
    he mensje hoe lang duurd ontpillen eigenlijk

15. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    dat kan zo een half jaar duren.

16. Bull terrier

Bull terrier Actief lid

23 okt 2006
    323
    0
    0
    oke dankje wel.. heb nml een hele tijd zere borsten gehad 2 weken voor menstruatie maar kan ook door borstverkleining komen.. nu heb ik het niet meer hihi ow wat hebben we toch allemaal rare dingen met ons lichaam

17. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Ja en het houdt je soms ook nog lekker voor de gek.
    Ik ga er weer vandoor, boodschappen lijstje maken lol.
    Anders kom ik hier nooit weg...

Doeiii

18. Bull terrier

Bull terrier Actief lid

23 okt 2006
    323
    0
    0
    ja sow het kan je echt wel in de war maken ook hoor, haha succes

19. wendiej zecht: miss hart ben je al gestopt met de pil?

ja begin jan ben net pas gestop._

20. Tamara85

Tamara85 Actief lid

16 jan 2007
    142
    0
    0
    thuiszorg
    Helden
    ha meiden
    nu zo tegen de avond aan worden de krampjes/ vage steekjes meer snap niet wat het is.....echt heel raar heb ik de vorige rondes niet gehad maarja toen had ik van die vage zwangerschapsverschijnselen.(trouwens meiden ik heb en spiraaltje gehad dus voor mij is er geen ontpillen)is er nog iemand hier die een spiraal heeft gehad en geen pill?
    groetjes tamara

Deel Deze Pagina