Bewust moeder worden voor je 25ste

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jollie, 31 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    (ben 23 hihi)

2. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ja dat idee heb ik dus ook Willes.
    Toen ik op het forum kwam dacht ik dat ik echt een uitzondering zou zijn (ik ben 21 en heb een dochtertje van 3.5 maand)
    Maar het tegendeel! Ik ben zelfs nog oud vergelijken bij sommige :p hihi..

Nee hoor..maar ik merk wel dat men steeds vroeger weer kindjes wil..en persoonlijk vind ik dat wel een mooi iets.
    Ik vind 20-22 een mooie leeftijd om voor een kindje te gaan (mits de leef situatie goed is natuurlijk!)

3. Jollie

Jollie Fanatiek lid

5 jun 2006
    1.434
    0
    0
    Heey wat leuk om te horen dat er zoveel jonge meiden bewust moeder willen worden.

Willes wat je zegt... is de trend aan het verleggen? hihi

Zolang je maar niet twijfelt of je vriend twijfelt is er niks aan de hand, als je je kindje maar je liefde geeft.

Ik wens iedereen succes met wondertjes maken en voor diegene waar al een wondertje groeit... geniet ervan.

liefs... jollie

4. JoyceD

JoyceD Fanatiek lid

6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Ik ben dan wel geen 25 meer , maar wil toch even reageren ......
    Wij wilde ook graag jong kinderen , was 22 toen ik stopte met de pil .
    Ik was 23 toen we er echt voor gingen en pas 25 toen de oudste geboren werd !
    Man en ik waren beide gezond , dus geen reden voor het uitblijven van een zwangerschap .
    Wat ik er mee wil zeggen , is dat er helemaal niets te kiezen valt eigenlijk .
    Soms gebeuren er dingen (of juist niet) waar je zelf totaal niets aan kunt doen ;)

Groetjes Joyce

5. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Bij mij hetzelfde verhaal als pebbles,ik wilde wel maar de relaties liepen niet altijd lekker.
    Uiteindelijk was ik 26 toen ik zwanger raakte van mijn dochter en net 6 weken 27 toen ze werd geboren.Al met al toch ook weer niet zo heel oud toch?!?

Liefs Claudia

6. Jollie

Jollie Fanatiek lid

5 jun 2006
    1.434
    0
    0
    Dat klopt er gebeuren dingen in je leven waar je geen grip op hebt...
    Ik denk dat je niks voor het kiezen hebt en dat het allemaal zo komt als het komen moet.

Maar het gaat erom ideen te delen met anderen die ook graag jong bewust moeder zouden willen worden... of die droom waar gemaakt kan worden ligt helemaal aan de natuur.

Ikzelf zou ook graag nu al zwanger willen zijn/worden... maarja voor hetzelfde geldt gebeurt dit pas over 3 a 4 jaar en dan ben ikzelf ook 25/26...

De toekomst heeft dingen voor je in petto waar je helemaal geen weet van hebt!

7. JoyceD

JoyceD Fanatiek lid

6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Hahaha , en dat is maar goed ook he .
    Anders was er helemaal geen verrassing meer in het leven en hadden we aan een dubbeltje genoeg ;)

Maar idd , je hebt dus gewoon niets voor het kiezen .
    Wij gingen op mijn 23e voor een eerste , maar die kwam pas toen ik 25 was .
    Inmiddels moeder van 2 prachtige dochters en bezig voor een derde wondertje ( al een jaar ! )

Groetjes Joyce

8. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    he meiden hier ook zo een die graag jong moeder wil worden! ikzelf ben 20 (over 3 maand 21) mijn vriendje is 24. we zijn ook al een tijdje bezig, zit aan de clomid enzo. maar als je een kindje wat te bieden hebt wat maakt de leeftijd dan uit? (en dan wil ik niet zeggen heeeeelll jong, 15/16/17 enz maar toch begin 20!) dus waarom niet toch?
    groetjes

patje20

9. Appie

Appie Actief lid

28 dec 2006
    397
    0
    16
    Wat grappig om te lezen dat er zoveel mensen zijn die graag jong moeder/ouders zouden willen worden. Ik vond het hier zelf ook opvallend dat er veel jonge vrouwen zijn. Leuk!

Ik (22) ben in november met de pil gestopt, deels door het gedoe daaromheen (heel irri), maar ook omdat we het graag wilden. We hebben onze zaakjes ook fijn op orde, dat geeft genoeg rust. Eigenlijk was mijn man (sinds 2006 :) ) er eerder aan toe dan ik, maar we hebben er nu erg veel zin in.

Natuurlijk weet je nooit hoe het loopt, maar dat was voor ons juist een reden om met de pil te stoppen en het op die manier niet langer te controleren.

10. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Ja ik hoop het ook, zit nu op de wachtbank...dus nog een paar dagen flink geduld hebben! :(

11. Ook hier zit iemand die jong moeder wil worden.

Ik ben op mijn 19e getrouwd. Mijn man is 27. Wij willen bewust jonge ouders worden en bovendien hebben we alles voor elkaar, huisje boompje beestje.

Ik hoorde vanochtend van mijn zusje dat mijn vader denkt dat we dit jaar voor een kindje zullen gaan. Zucht, toen wou ik zooo graag vertellen dat we er al mee bezig zijn... :D :D Maar ik heb het voor me kunnen houden! hihi...

Liefs

12. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Eigenlijk vind ik leeftijd maar een apart iets. Op den duur denk ik dat leeftijd niet zoveel meer teld, maar levensstijl, zo heb ik een goede vriendin van begin 30 (ikzelf ben 24) maar ik vind haar echt niet "oud" en zij mij echt niet "jong" we zijn allebij getrouwd, hebben een eigen huis en alles op orde, ook hebben we allebij dezelfde stappen doorlopen, studie, even werken en dan dus kinderen, tja dan maakt het allemaal dus niet meer zo uit.

Voor mij hoeven er dus ook niet zo nodig scheidingen gemaakt te worden tussen 30- moeders en 30+ moeders, je bent net zo oud als je je voelt roep ik altijd maar ;)

13. Willes

Willes Fanatiek lid

14 nov 2006
    1.127
    70
    48
  14. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Ik ook! :)

15. Visjes

Visjes Bekend lid

2 jan 2007
    592
    0
    0
    Mijn man wil ook al een tijdje heel graag een kleintje. Ik ben nu 23 en bijna klaar met mijn deeltijd HBO-opleiding. Ik werk daarnaast ook. Ik maakte me steeds druk over mijn werk en de toekomst. Niet dat ik heel carrieregericht ben, maar vroeg me wel af of het op m'n werk wel geaccepteerd zou worden, etc. Dat is het nadeel van tegenwoordig, wat vroeger logisch was (meteen een gezin krijgen) is nu heel raar! Mijn man vond dat ik m'n hart moest volgen. Na een goed gesprek met mijn moeder ben ik overstag; we doen wat we zelf willen en wat anderen ervan vinden is dikke pech! Een paar weken geleden ben ik gestopt met de pil dus we zitten in de eerste ronde! ;)

16. radna

radna Bekend lid

3 dec 2005
    623
    0
    0
    kapster
    he meiden,

ik wilde ook altijd al jong moeder worden, leek me heel leuk!
    en nu is t dan zover, als alles goed gaat wordt onze kleine in juni geboren! ik ben dan nog 24, doordat we even de mmm ( beetje hulp dus vanuit ziekenhuis) in moesten heeft t iets langer geduurd maar achter af viel dat ook nog wel mee!

ik merk indd wel dat de mensen t of heel een hele normale leeftijd vinden, of ze vragen of t geen ongelukje was :rolleyes: vind ik echt zo stom om te vragen, want al zou t zo zijn gaat t ze echt helemaal niks aan! maar dat was bij ons dus niet t geval zo gewenst als maar kan!

liefs radna

17. Niet meer actief

ik ben nu 26 en krijg in april dit jaar mijn derde (vierde) kindje...

ik was 23 toen de eerste werd geboren en mijn was toen toen 25...

niet helemaal bewust want het was ongepland maar goed naderhand vindt ik het niet eens meer zo erg..........

(ik wilde eigenlijk altijd pas op mijn 25ste moeder worden)

18. stef82

stef82 Actief lid

6 nov 2006
    298
    0
    0
    he visje ik heb dit gevoel ook gehad ! ik ben nu aan het afstuderen en had veel stress ineens, wat ik moest doen na mijn studie en ging dus maar een beetje solliciteren.. na 10 dagen had ik een baan! super leuk, maar ben ook bezig voor een kindje dus voelde me heel even schulig naar mijn nieuwe werkgever, maarheb nu zoiets van tja het komt wanneer het komt en zal mezelf extra gaan bewijzen dat ik het wel kan ook al raak ik zwanger! mij heeft het nu veel rust gegeven! heerlijk nieuw jaar! nieuwe baan.. en wie weet een nieuw kindje!
    veel succes en je niet teveel zorgen maken! :D
    Xx

:D

19. Visjes

Visjes Bekend lid

2 jan 2007
    592
    0
    0
    Hey Stef,

Leuk om te lezen inderdaad! Raar dat je je daar zo druk om kan maken he? Ik had op een gegeven moment echt zoiets van: wat vind ik nou belangrijker; mijn werk of gelukkig zijn met als het kan een gezinnetje! Nou dan weet ik het wel! Zou inderdaad fijn zijn als dat dit jaar zou gebeuren! Maareh, jij bent al even overtijd?

:) xxx

20. stef82

stef82 Actief lid

6 nov 2006
    298
    0
    0
    ja weet ik maar mijn cyclus is nog niet helemaal goed volgens mij hahah ben sinds ik met de pil gestopt ben ( oktober) niet meer ongesteld geweest.. ga als het volgende maand nog niet is maar even naar de huisarts.! ben jij al wel regelmatig ongesteld?enne wil jij gaan werken bij dat bedrijf waar je nu werkt , of wil je iets nieuws zoeken na je studie? :rolleyes:

x

Deel Deze Pagina