halllo dames had een vraag over het verwijderen van het (merena)spiraaltje en weer zwanger worden. ik heb nu 7maand een spiraaltje en ik zou wel willen weten hoe lang het duurt voor dat je weer zwanger kunt raken na het verwijderen van het spiraaltje heeft iemand hier ervaring mee ?
Hoi, ik kreeg 2 weken daarna 2 dagen wat licht bloedverlies en maand er op was ik zwanger van mn twee
Na verwijderen van de mirena, kan het of heel snel of wat langer duren, maar dat ligt aan je lichaam en hoe je cyclus gaat. Je hebt dus net zoveel kans als iemand die de pil slikt......
in principe meteen, ene lichaam pikt de natuurlijke cyclus sneller op dan de ander, dat weet je niet vantevoren. Ik heb een maand of 2 geklooid met mn cyclus. Maar ja dat zegt niet zoveel over jou, tis afwachten.
Ik had een koperspiraal. Ook groot voordeel dat je dus onmiddellijk weer vruchtbaar bent (geen hormonen)
Met mirena ben je meteen weer vruchtbaar. Het werkt alleen lokaal in op je baarmoederslijmvlies. In tegenstelling tot de pil legt het je cyclus niet stil maar maken de hormonen in het spiraaltje dat je baarmoederslijmvlies taaier wordt en minder wordt aangemaakt. Je hebt wel gewoon iedere maand een eisprong en theoretisch zou je dus ook elke maand zwanger kunnen zijn alleen kan het eitje zich niet innestelen. Ik heb 1 menstruatie afgewacht na het verwijderen en toen was ik meteen zwanger