bewust niet met een flesje oefenen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Jennifer0306, 23 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    ik zou het wel doen wat er kan zich van alles voordoen waardoor je een keer een flesje (al dan niet) gekolfde melk moet/wil geven. Misschien wil je over een maand of 6 een keer meet je man uit eten? heb je een begravenis idd... of iets anders belangrijk. Of je krijgt een keer een fikse griep die je productie heel erg naar beneden haalt. dan is een vooraadje gekolfde melk en een flesje wel erg handig.

2. kyara

kyara Actief lid

21 jul 2008
    151
    155
    43
    Vrouw
    Ik zou ook zeker oefenen, mijn dochter heeft er zeker een paar weken over gedaan om uit een flesje te kunnen drinken, nou was dat ook nodig omdat ik uiteindelijk weer moest gaan werken toen ze 7 maanden was.
    Maar met 3,5 maand had ik een begrafenis op 2 uur rijden afstand, ik was toch blij dat we toen toch al regelmatig geoefend hadden, ik had het heel erg gevonden als ik die begrafenis niet kom meemaken en anders had ik ook niet op m'n gemak geweest als ik niet zeker wist of ze dronk als ik er niet bij was.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou altijd wel oefenen. Mijn nicht had bij haar derde nooit geoefend en kreeg toen een acute blindedarmontsteking... dat was echt drama voor haar kindje en de papa. Bij haar vierde is ze dus wel gaan oefenen ;). Kleine moeite en in noodgevallen toch wel een groot gemak!

4. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Omdat hier de bv niet helemaal vanzelf ging, kregen we 't advies vooral ons hierop te concentreren (ik wilde ook heeeeel graag bv geven) en de fles maar even te laten voor wat 't was.
    Daarnaast werd ik heel erg gewaarschuwd voor tepel/speen verwarring, waardoor mijn animo om met fles te voeden nog verder afnam.

Maar (of het hierdoor kwam weet ik natuurlijk niet) ik zat later wel met een zeeeeeer consequente flesweigeraar.
    Baby had heftige reflux en wilde elk uur gevoed worden (dag en nacht) dus toen heb ik 't vaak heel erg jammer gevonden dat ML niet een voeding kon overnemen, want zelfs een uurtje ongestoord slapen zat er dus voor mij niet in.
    En ook hier een TBM, die echt niet zonder haar kindje weg hoeft, maar zelfs als dat niet aan de orde is, kan het dus heel fijn zijn als je kindje wel een flesje accepteert.
    Ik ben er bijna aan onderdoor gegaan.:(

Dus in die zin... ben ik zeker en vast van plan om straks bib wel aan een flesje te laten wennen.

5. Gabri

Gabri Actief lid

16 mei 2014
    423
    4
    18
    NULL
    NULL
    Buiten dat ik wel moest oefenen omdat ik met 5 maanden weer aan het werk ging vond vl het ook wel erg leuk om een keer een voeding te geven.. Dus zo hebben we het gecombineerd! Papa blij, baby blij, ik blij! :)
    Alleen kwam het zo uit dat ik het flesje gaf (Melk over uit de vriezer en vond het zonde om weg te moeten gooien) maar dat ging niet van harte haha dus halverwege de fles alsnog de borst verder gegeven :D

6. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik zou het wel doen.

Mijn zusje vond het ook niet nodig, om dezelfde redenen als jij. Maar die zit nu mooi met de gebakken peren. Haar dochtertje is 9 maanden en kan nog steeds niet uit een fles drinken. Maar ze eet ook nog vrijwel geen warm eten, geen brood en geen fruit. En kan zus nog steeds niet langer dan 3 uur uit de buurt van haar dochtertje zijn. En na 9 maanden begint dat toch wel wat vervelend te worden.

Ik heb zelf wel veel geoefend, maar had bepaald geen natuurtalenten. Toen ik weer aan het werk moest, konden ze het nog niet eens. Dat gaf ook wel veel stress, die zul jij er niet bij hoeven te hebben, omdat het geen noodzaak is. Maar voor je man is het misschien ook wel leuk om eens een flesje te kunnen geven. Of als je over een half jaar eens samen uit eten wilt of zo.

7. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb besloten vanaf volgende week te gaan oefenen. En dan zo n 2/3 keer per week een beetje tussen de voedingen door. Ben benieuwd!

8. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Verstandig!! :)

Dochterlief hebben we pas laat laten oefenen. Ze bleek een enorme flesweigeraarster te zijn en ze heeft het manlief toen niet makkelijk gemaakt. Nu met de jongens hebben we met 7 week voor het eerst geoefend. En dat ging nu direct goed, zo fijn!!

Wij hadden trouwens nu de Calma speen van medela. Deze lijkt het meest op drinken uit de borst.

9. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik heb wel geoefend en dat ging vanaf het begin prima. Maar van het een op het andere moment besloot meneertje dat hij de fles niet leuk vond en daar dan ook geen zin in had.
    Later hadden ze op het kdv toch een manier gevonden om hem uit de fles te laten drinken, maar dat was ondanks het op het geadviseerde moment oefenen toch een hele strijd.
    Ik weet niet of ik in jouw geval zou gaan oefenen.

Deel Deze Pagina