bewust niet trouwen?

Discussie in 'De lounge' gestart door sorien, 18 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

Wij zijn ook geregristreerd partners.
    We zaten in een lange mmm en ik wilde meer zijn als vriend en vriendin plus vind ik het fijn dat we nu alledrie dezelfde achternaam hebben.
    Voel me gewoon echt een gezin en niet mama S. en papa en baby van D.

Is mijn mening he :)

Trouwen willen we nog doen, vooral ik, mooie jurk, fotos alles erop eraan, en hebben gezegd als ons kindje kan lopen. Dus hmm ben
    benieuwd wanneer ik gevraagd word :D

2. tulip

tulip Niet meer actief

Wij zijn getrouwd omdat mijn man erg leuk vond, het voegt aan onze relatie niks toe. Voor mij had het niet gehoeven...begrijp mij niet verkeerd, het was een leuke dag, maar het is gewoon helemaal niks vergeleken bij de geboorte van onze dochter. Die dag en in januari 2013 nog 1 zal ik mij altijd herinneren als de verrijking/aanvulling van onze relatie en ongetwijfeld de mooiste dagen van mn leven..

Ik vind het dus niks meer dan een papiertje.
    Hoop dat er niet weer zo'n hysterica reageert....

3. Flowergirl23

Flowergirl23 Fanatiek lid

22 okt 2010
    1.358
    0
    0
    Rotterdam
    Yup ik ken dat probleem... heel irritant... al 9 jaar samen... Maar ik heb dus een Vriend die zo laks is als wat... Niks geregeld hier.... o_O

4. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    wij zijn ook niet getrouwd en ik zie er ook niet de meerwaarde van :)
    helaas word het ergens wel verwacht. maar ik geef het geld liever uit aan leukere dingen zoals een verbouwing of auto *volgens mijn mening dan leuker, want trouwen lijkt me alleen maar stressig :p

5. Trees

Trees Niet meer actief

Idem. Ik kan me geen mooiere dag voorstellen als de dag dat onze kinderen geboren werden. Daar zal geen trouwpapiertje tegenop kunnen.

6. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Vooral mijn vriend wordt op dit moment enorm geconfronteerd met het feit dat wij niet getrouwd zijn.
    Al zijn vrienden verloven of trouwen nu één voor één. Zij hebben niet eens kinderen en wij hebben er al twee.
    Het gaat tegen zijn cultuur én de mijne in om ongetrouwd samen te wonen en kids te hebben.

Maar mijn vriend is nogal (erg) laks in bijna alles wat hij doet.... En dat is ook één van de hoofdredenen dat ik niet met hem zou willen trouwen. Een voorbeeld is dat hij zijn belangrijke papieren niet eens ordent, alles ligt overal...moet er iets geregeld worden, moet ik het doen.. Sja, zou niet dolgraag met zo iemand trouwen, mij te eng..

En daarnaast staat het mij echt tegen dat ik dan zijn familie officieel als mijn schoonfamilie zou krijgen.

Tenslotte is trouwen lastig als je daar het geld niet voor hebt en je komt beiden uit verschillende culturen met beiden traditionele gewoonten bij verloven/trouwen die onverenigbaar zijn.

Wij moeten het één en ander nog vastleggen en regelen. Als dat gebeurt ben ik blij en hoeft trouwen voor mij echt niet!!!!

Ja, het is netter om man en vrouw te zijn. En ja, het is raar om na 7 jaar en twee kids nog steeds 'mijn vriend' te zeggen. Maarja, trouwen staat me ook tegen.
    Gelukkig kunnen we in NL bepaalde zaken ook goed regelen zonder te trouwen.

Begrijp me niet verkeerd, ik hou echt wel van hem natuurlijk!!!

7. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @all ts heeft het bericht aangepast jammer want nu konden jullie het dus niet meer lezen zoals ik er op gereageerd heb. En ik was niet met mijn verkeerde been uit bed ggestapt

8. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Mooi verwoord, en ook precies zoals wij het hebben gedaan. Ik noem hem ook mijn man, want 'mijn geregistreerde partner' bekt niet zo lekker :D

9. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Hier een geregistreerd partnerschap omdat dan ook alles geregeld is. Ik heb ook zijn achternaam aangenomen zodat we allemaal dezelfde naam hebben. Dat is voor ons genoeg, trouwen voegt voor ons niets toe.

10. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Beetje last van de hitte ofzo ?;)

Maar goed, wij zijn hier ook bewust niet getrouwd, waarom ? Nou wij hebben alles al op papier vast gelegd, van erkenning tot aan het testament, trouwen zou dus verder geen meer waarde meer hebben en het zou dus gewoon puur om feest en het plaatje gaan, nou ik geef dat geld dan wel uit aan een heerlijke verre tropische vakantie met mijn gezinnetje, vind ik veel leuker... In onze situatie zou je dus puur voor een handtekening gaan trouwen, das gewoon bullshit ( vind ik )

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik riep altijd dat ik niet zou trouwen. Zonde van het geld. Ondertussen samenlevingscontract en testamenten geregeld en nu toch besloten volgend jaar te gaan trouwen. Wrm tja voor de ervaring. Alles op papier is geregeld dus daarvoor is het niet nodig. Gewoon leuk. Ben niet gelovig ofzo en trouwen hoeft ook niet persee. Het lijkt me wel leuk dat we elkaar na 12 jaar man en vrouw mogen noemen :). Maakt het net wat leuke dan vriend en vriendin :). Ook krijgt hij mijn naam en zullen we als gezin een naam delen :)

12. Foxter

Foxter Niet meer actief

Mooier niet, maar leuker zeker wel!!!

13. Stier11

Stier11 Bekend lid

26 mei 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Ik vind de redenering van dat je je vriend geen man mag noemen als je niet getrouwd bent zó stom! Je mag toch zeker zelf weten en beslissen hoe je elkaar noemt?

En de achternaam van je man aannemen, moet iedereen lekker zelf weten hoor, maar zo ouderwets. Ik heet al vanaf mijn geboorte marietje jansen, ik bén marietje jansen, en zou het heel raar vinden om opeens anders te heten.
    Wel heb ik de achternaam van mijn man achter die van mij laten zetten, want dat lijkt me wel handig als ik een keer met twan bij de grens sta en ze geloven niet dat hij mijn zoon is. Maar ik gebruik zijn naam nooit.

14. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @kippie nogmaals nee geen last van de hitte en ook niet verkeerde been uit bed gestapt, ts heeft het bericht veranderd. Daardoor lijkt de reactie idd oververhit. Maar er stond iets dat als je trouwt je jezelf moet bewijzen dat je van elkaar houdt. Nou ja iig kwam het daar op neer. Lastig uit te leggen ook als het er niet meer staat en ik heb niet gequoted. En ja ik voelde me daarop aangesproken.
    Als getrouwd iemand.

15. Triskele

Triskele Niet meer actief

Je partner man noemen doe je als je getrouwd bent dan ben je man en vrouw van elkaar eerder niet. Dat is hetzelfde als je man je vrouw noemen het is gewoon geen goede titel. Het gaat niet om MOGEN maar om wat wettelijk zo is en dat is het niet dus staat een beetje dom om iemand een titel te geven van wat ie niet is.

16. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    #56 Juul75, 19 aug 2012
    Laatst bewerkt: 19 aug 2012
    Als ik mijn man (jaja let op 'man' terwijl we niet getrouwd zijn) 'poekie', 'scheetje', 'liefie' of 'ratbal' wil noemen is dat helemaal mijn eigen zaak en daar heeft niemand iets over te zeggen.

En btw voor je iets roept, eerst even goed de wet erop na lezen. 'Man' en 'vrouw' zijn geen titels die in de wet gebruikt worden, de wet spreekt van 'echtelieden' en dat geldt ook voor geregistreerd partners trouwens.

17. Gazy

Gazy Niet meer actief

als getrouwde vrouw overigens... moet ik hier wel een beetje om lachen.

ik ben geen meisje meer, ik ben een vrouw. dus ook voor we trouwden ben ik de vrouw geweest van mijn vriend.. mijn vriend is geen jongen meer maar ondertussen echt een man geworden...... (echt een ontzettende knappe ook nog)
    dus wettelijk of niet.....

18. Foxter

Foxter Niet meer actief

In mijn ogen niet hoor, dan ben je gewoon vriend en vriendin, of kan je dat niet meer zijn als je ouder wordt?? ;)

19. Triskele

dan ben je een man of EEN vrouw maar niet iemand zijn vrouw of man ;) wettelijk gezien hoor dat heb ik niet verzonnen ofzo, het is gewoon feitelijk niet correct als je iemand je man noemt als je niet getrouwd bent , waarom zou je dat überhaupt dan WILLEN, je hecht toch geen waarde aan trouwen waarom dan wel aan de titel, waarom wil je dan toch die term gebruiken?

Als je niet wilt trouwen prima, iedereen zo zijn ding maar gebruik dan niet een term die gebruikt word om iemand zijn echtgenoot aan te duiden namelijk man en vrouw van elkaar (je kan wel gewoon EEN man en vrouw zijn natuurlijk ;) ) ik snap niet goed waarom je die term perse wilt gebruiken het was toch niet belangrijk voor degene die niet WILLEN trouwen en het heeft geen meerwaarde (voor mij wel maar voor degene die niet willen trouwen blijkbaar niet) dus leg je dan daar gewoon bij neer zou ik zeggen en doe niet "alsof" want dat is niet nodig, je bent niet meer of minder als je getrouwd bent ja of nee (vind ik tenminste niet het is heel persoonlijk namelijk) je verliest juist enige vorm van respect als je net doet alsof je getrouwd bent en het niet bent (naar MIJN mening dan)

20. Triskele

als je trouwt word je toch echt als man en vrouw verklaart hoor :D ik was er toch echt zelf bij.

Daarnaast is het geen troetelnaampje ofzo zoals poekiebeer of wat dan ook het is een misleidende titel die je gebruikt als iemand mij meneer noemt gaan mensen ervan uit dat ik een mannelijk persoon ben als ik dat dus gebruik terwijl ik dat niet ben is dat misleidend (en weird! :p )

Deel Deze Pagina