bewust niet trouwen?

Discussie in 'De lounge' gestart door sorien, 18 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Locusta

Locusta Niet meer actief

Ah, oké :) Zo had ik het niet opgevat.

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dan moet je het ook vooral niet doen..
    maar nogmaals trouwen is een juridisch contract en de meerwaarde daarvan bepaal jij niet maar de wet. Gehuwd of ongehuwd is gewoon een andere status (maar zegt niets over de relatie die je met elkaar hebt)

3. Coquelicot

Coquelicot Niet meer actief

Hier, ondanks het feit dat we al meer dan 18 jaar bij elkaar zijn, ook nog geen boterbriefje in huis. Er is wel regelmatig een halfbakken aanzoek geweest (meestal na een avondje stappen), maar we kunnen het niet eens worden over de invulling van e.e.a.
    Ik ben nogal zakelijk ingesteld, en zie mezelf niet in een 'wolk van een jurk'. Mijn idee is even bij het stadhuis langs in spijkerbroek en klaar is Kees. Mijn vriend wil dan ineens de hele wereld uitnodigen en voor je het weet moet je een hypotheek afsluiten voor een feestje van een paar uur (waar ikzelf liever afwezig had willen zijn...)

4. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.596
    1.051
    113
    Hier
    wat voor mij trouwens ook een reden is om niet te trouwen.

je moet zoveel regelen dat ik al in de stres schiet als ik er aan denk. laatst zei ik tegen me vriend 'vraag me maar niet ten huwlijk, want voor de bruiloft zijn we dan al uit elkaar door alle stres."

5. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Ik vind bruiloften meestal het meest lijken op slechte toneelstukken. Iedereen is net niet op z'n gemak, het is een hoop gedoe, en ondanks dat veel mensen de bruiloften heel leuk vinden, vond ik het vaak maar vervelende feesten... Niet echt wat voor mij. Ben nu bijna negen jaar samen en dat voelt vanaf dag 1 goed. Daar hebben we eigenlijk geen officieel moment voor nodig.
    En wat achternamen betreft: ik zou nooit van m'n leven mijn achternaam kwijt willen. Vind ik zo raar, van naam veranderen voor iemand anders... Weet dat het heel normaal is, maar het voelt als een inbreuk op mijn identiteit.

6. Stier11

Stier11 Bekend lid

26 mei 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Triskele, ik denk dat je een beeetje in de war bent...;)
    Natuurlijk mag iedereen zijn partner man en vrouw noemen! Ook al ben je niet getrouwd! Dat zou toch gek zijn, dan ben je eeuwig vriendje en vriendinnetje, ook al ben je al 60 jaar samen en niet getrouwd.

Je verward het met met het woord echtgenoot.
    Ik zou mijn man niet mijn echtgenoot kunnen noemen als we niet getrouwd zijn. Dat is inderdaad wettelijk verkeerd.

7. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Als je trouwt, verklaart de ambtenaar je tot "man en vrouw" ... niet tot echtgenoot en echtgenote ... dus ja, ik denk dat Triskele gelijk heeft.

8. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ligt er helemaal aan hoe je wilt trouwen hoor:D

Het enige wat ik heb geregeld is de trouwlocatie jurk zaaltje voor het feestje en de ringen.

Wij hebben in januari 2010 besloten te gaan trouwen. En in september 2010 zijn we getrouwd.

Ik ben denk ik 5 dagen bezig geweest met dingen regelen.

9. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    In 5 dagen??? Wij zijn 1.5 jaar van te voren begonnen met regelen en ik vond het heerlijk!!:D Ik had een jaar van te voren al mijn trouwjurk gekocht, wij trouwden op een zaterdag dus daarom moesten we alles ver van te voren vast leggen.

De ambtenaar van de burgelijke stand zegt tijdens het officiele gedeelte "neem jij bla bla bla aan tot je wettige echtgenoot/echtgenote.

10. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja 5 dagen op 1 dag de locatie zaaltje en uitnodigingen.
    1 dag jurk en pak.
    1 dag de ringen.
    1 dag taart
    1 dag fotograaf en trouw auto.

Klaar :D

11. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Dat klopt ... en aan het einde zegt de ambtenaar ... "dan verklaar ik u tot man en vrouw ... gefeliciteerd ... blablabla"

12. Triskele

Triskele Niet meer actief

jemig ik weet niet wat dat over je kwaliteiten zegt maar heel simpel als je moeder kan zijn (en alles wat daarbij hoort ;) ) is een bruiloft planen easy , peasy, ik had alles binnen 2,5 maand geregeld voor 50 gasten op een kasteel en daarna tentje waar je kon eten, taart, fotograaf, jurk, ringen e.d. en ik daarvan heb ik anderhalve maand eigenlijk niets gedaan even een weekje alles geregeld laatste week gecheckt en klaar was ik, zoveel werk is dat eigenlijk niet.

Je onderschat jezelf of overschat het werk, heel veel mensen kunnen het wel heel veel laten klinken, een vriendin van mij ook die heb ik geholpen met 3 dagen was alles geregeld waar zij al 3 maanden mee bezig was (met wat heb ik geen idee hoor) je kan soms ook moeilijk doen om het moeilijk doen denk ik dan maar ben heel nuchter erin :p

13. Triskele

Triskele Niet meer actief

precies maar daarnaast als je bij officiële instanties zegt dat iemand je man is betekend dat dat je getrouwd bent want zoals iemand eerder zei dat als je vriendin of partner zegt krijg je bepaalde info niet (belachelijk trouwens hoor!!) dus als je dan man en vrouw gebruikt krijg je die info wel (dus mijn punt hoe mensen man en vrouw zien) en als je dat doet pleeg je bedrog want je doet je anders voor als je bent zeg maar.

Kijk in het dagelijks leven heeft dat geen gevolgen maar bij een instantie mag dat officieel niet ze zien het vaak wel door de vingers omdat ze vaak het geeneens weten.

14. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik kreeg trouwens toen mijn man en ik nog niet getrouwd waren gewoon info bij de belasting dienst zorgverzekering enzo hoor.

Alleen van de hypotheek niet en nu nog niet want die staat op zijn naam.

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja klopt

En wat ik ook vind is dat het zoveel kost...dat geld kan ik echt wel beter gebruiken.
    Ik zou het verschrikkelijk zonde geld vinden.

Wij hebben trouwens geregistreerd partnerschap om alles juridisch te regelen ( kinderen, huis, et cetera...)

16. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    En dat verklaar ik jullie hierbij tot man en vrouw;)

En onze.ambtenaar zei expliciet erbij,
    Neem jij aan tot je wettige echtgenoot, tot je wettige man... En tegen mijn man,
    Neem jij aan tot je wettige echtgenote, tot je wettige vrouw...

Dus je wordt wel degelijk tot man en vrouw verklaard

17. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Hier werd alleen over echtgenoot/genote gesproken.

En op het einde:

Dan verklaar ik u hierbij tot man en vrouw.

Ach boeie! Man of vrouw parnter of vriend/vriendin.

Een pot nat :p

18. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.264
    0
    0
    Utrecht
    Ik hecht wel meerwaarde aan trouwen en vind het dus ook best jammer dat wij niet getrouwd zijn. We hebben een huis en 2 kinderen samen en mijn vriend ziet het nut niet in van trouwen... tsja.

19. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ondanks een aantal voordelen en leuke dingen wil ik toch ook niet trouwen hoor. Ik zie daar eerlijk gezegd ook de meerwaarde op dit moment niet van in. We hebben alles goed geregeld, voor de kindjes is het goed geregeld dus ik vind het wel best eigenlijk :)

We sluiten trouwens niet uit dat het nooit gebeurd maar op dit moment gewoon niet :p

20. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Als je over je 'vriend' praat, vind ik dat toch anders klinken dan over je 'man'.
    In het geval van vriend vraag ik me altijd af of de kinderen ook van hem zijn. Bij het woord man heb ik dat niet zo.

Deel Deze Pagina