bewust niet werkende moeder

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mach86, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik werk thuis als ik dat niet had gedaan had ik ook gestopt met werken voor een periode tot ze naar school enzo toegaan.

Mijn man vind de zorg van onze kids belangrijker dan een beetje meer geld en die vind absoluut niet dat ik dan lui thuis zou zitten hoor.

Ik zou mezelf niet in de ogen aan kunnen kijken als ik mijn kind naar het KDV zou brengen maar dat is voor iedereen anders het gaat erom waar jij je lekker bij voelt...

2. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Mijn dochter gaat wel naar de creche, ook ter ondersteuning van mij maar zij heeft het zoooo naar haar zin!ik denk dat zij vreselijk boos zou worden als wij haar thuis zouden houden van de creche.
    Ik raad juist wel aan creche of peuterspeelzaal, de kinderen leren ervan en meeste hebben het ontzettend naar hun zin!

3. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    vind ik dus ook als je denkt das mijn geld en das zijn geld vind ik een hele verkeerde instelling als je samenwoont of getrouwd bent hoor

4. Jewel

Jewel Bekend lid

9 jun 2008
    553
    0
    0
    Hier heb ik de keuze niet eens...
    Mijn vriend heeft nog 2 kids waar elke maand 300 euro allimentatie heen gaat...
    Ik werk nu 20 uur en we kunnen het goed doen nu...dagjes weggaan enzo is niet echt een probleem, vakanties enzo... Als nr. 2 wordt geboren ga ik wel wat anders doen denk ik...ga ik 12 uurtjes werken...4 ochtenden in de week, zodat als de oudste naar school gaat ik die zelf weg kan brengen en op kan halen... ;)
    Met een beetje geluk komt vriendlief hogerop en kan ik het af met 9 uurtjes in de week! 3 ochtenden dus, daar hoop ik op! Ben ik er lekker paar ochtenden uit, maar ook nog veel bij mijn kids

5. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    ja dat gevoel krijg ik hier dus ook bij en dat vind ik de meest grote onzin die er bestaat alsof je geen goede moeder kunt zijn en tegelijk ook werkt :( ik ben alleenstaande moeder dus ik zal wel moeten werken om het mijn kind wat beter te laten gaan en om nou de uitkering in te gaan zodat ik elke dag de hele dag bij me kind ben vind ik heel erg ver gaan want ik hou niet graag mijn hand open voor geld... doe het liever zelf en mijn kind zal het niets tekort komen kwa aandacht en opvoeding!

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier ook een thuis blijfmama in spé.wij kunnen heel goed rond komen van mijn vriends loon.en ik werk nu ook maar 24uur en wat ik daarmee verdien geven we niets uit dat staat op mijn rekening (we hebben een en/of en mijn oude rekening is er nog die gebruiken we als spaar rekening)

7. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Op 1 oktober stopt mijn contract en ben ik dus werkloos :( dan krijg ik nog wel 16 weken lang via het uwv een zwangerschapsuitkering maar daarna ben ik dus werkloos. Ik wil dus vollop gaan solliciteren na de bevalling voor een part-time baan, want ik wil gewoon graag ook wat centjes verdienen en niet alleen mijn mannetje, al zou mijn man het wel fijn vinden als ik ful-time voor ons kindje zou zorgen.

8. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    als het financieel mogelijk was dan was ik graag een thuisblijfmama geweest, maard at gaat hier niet. ik zit nu thuis in de zw, heb vanaf 1okotber geen baan meer en half december gaat mijn verlof in, dus waarschijnlijk heb ik een rustige tijd voor me, maar daarna zal ik helaas wel weer aan de slag moeten.

ik werkte 20 uur per week, voornamelijk op de momenten dat mijn man thuis was, maar dat wil ik niet weer. mijn moeder wil heel graag meer oppassen en ik zou het fijn vinden om iets meer tijd samen emt het gezin door te kunnen brengen, dat mis ik vreselijk nu! we hebben alleen de zondag en dat vind ik zo weinig.

ik zou trouwens nooit aan huis zitten als tbm. ik zou dan graag vrijwilligerswerk doen en mijn studie weer oppakken. verder heb ik 1001 hobbies waar ik met werk en een gezin + huishouden de tijd gewoon niet voor heb!

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik vind dat een kind recht heeft op een VROLIJKE mama, en dat zou ik niet zijn als ik geen baan had. Ik ga 2 of 3 dagen werken als ik bevallen ben, puur om er even uit te zijn, en dan nog meer te genieten van mijn kindje als ik thuis ben. Ik wil tijdens het avond eten wel wat meer te vertellen hebben dan hoeveel luiers ik heb verschoond vandaag :)

10. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik hoor sommige nog wel als ze eenmaal mama zijn goh wat heb ik toch veel mama's hun mening horen veranderen haha

11. Foxter

Foxter Niet meer actief

We zullen zien :)
    Ik denk dat het andersom net zo is ;)

12. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ik was bij elyesa 15 maanden thuis daarna een jaartje gewerkt parttime en nu weer thuis maar ik moet zeggen dat ik me er toch te jong voor vind ben enorm graag bij mijn kindjes hoor maar vind het heel moeilijk om mezelf niet te verliezen, wil graag terug studeren of ook mijn inbreng hebben.
    maar nu nog niet als Erenay 1.5 is misschien weer wel of over een jaartje of 2 maar om eeuwig thuis te zitten is niks voor mij.

13. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    ik ga ook stoppen met werken...23 december is mn laatste dag! Gelukkig kunnen we het financieel redden al zal het wel krapper worden. Maar dat heb ik er wel voor over.
    Ik denk wel dat ik mn werk zal missen en mn collega's....
    Maar ik vind het ook wel erg bijzonder om thuis te kunnen blijven! Altijd al een soort ideaal beeld geweest van me..

14. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    mijn mening zal daarin niet veranderen hoor! net als wat Marijke zegt ik wil s'avonds wel wat meer te vertellen hebben dan hoeveel luiers ik verschoond heb en hoevaak ik ondergekotst ben :p en ik heb geen hekel aan werken dus dat scheelt ook weer en ik hoef maak me liever geen zorgen of het er wel aanzit om van het weekend naar de efteling te gaan en het weekend erop naar de dierentuin en daar dan wat leuks voor me kind te kopen in plaats van met een reistas vol drinken en eten erheen te gaan en op alles wat ze wil nee te moeten zeggen...

15. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Wie zegt dat alleen de hoeveelheid luiers en of ik ondergekotst ben het enige is wat ik mijn vriend te vertellen heb 's avonds als hij thuis kom?
    Alleen omdat ik thuisblijfmama ben? Dat betekend meteen dat ik NIETS anders mee maak?
    Beetje kortzichtig hoor...
    Net of je als thuisblijfmama minder bent en zeker niets te vertellen hebt............
    Daarbij komt mijn dochter (en straks ons 2e kindje) NIETS maar dan ook NIETS te kort hoor.
    Maar goed, mijn kind is al blij met een dagje naar het bos en hoeft niet stik verwend te worden....

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik blijf werken, voorlopig wel een dagje minder, maar da's even zien hoe het loopt. Ik wil ook in de toekomst een eigen praktijk starten, wie weet start ik daar al eens voorzichtig mee straks, ;)

Ik moet er ook niet aan denken om te stoppen met werken: zou gillend gek worden. Word ik al als ik werk doe waar ik niet meer over na hoef te denken, :) En qua huishouden: ik zou niet weten hoe ik de tijd die ik nu aan werk besteed, zou moeten vullen met huishoudelijke klusjes en kids... Ben niet zo'n huishoudelijk type, dus vind het al snel best, :) (Je wilt niet bovenop onze keukenkastjes kijken bijvoorbeeld, LOL).

Voor ons is het financieel ook wel noodzakelijk, en aangezien we hier nog lang niet in aanmerking komen voor een huurwoning is verhuizen naar een goedkoper huis sowieso geen optie, (plus dat dat dan ook kleiner is en de kids van m'n man toch ook beiden een kamer nodig hebben (jongen en meisje, zou nu nog wel bij elkaar op kamer kunnen, maar over paar jaar al niet meer. En leeftijdsverschil met ons kindje samen is te groot om onze dochter bij stiefdochter op kamer te doen: 8 jaar verschil vind ik echt teveel).
    Maar dat vind ik dus ook allemaal niet zo erg: ik vind m;n werk ontzettend leuk, zou het vreselijk vinden om te stoppen! (Moet nog zien of ik het ga redden om 5 maanden niet te werken, :-D)

Voor mij geldt verder ook dat ik vind dat je als man en vrouw samen verantwoordelijk bent voor je totale huishouden: gezin, wonen, inkomen. (Snap dan ook niet dat mensen zeggen: als TBM leef je op zijn geld. Hoezo: als zij thuis is, heeft zij het huishouden toch? Hoeft hij toch bijna niets meer aan te doen dan?) Hoe je dat verdeelt, moet ieder voor zichzelf beslissen. De een volledig werken en de ander thuis is een optie, wij kiezen voor beiden parttime werken en beiden parttime opvoeding en huishouden. We hebben dan straks nog 1 dag in de week kinderopvang nodig: helemaal prima, wordt die kleine meid van ons ook nog eens lekker sociaal van het spelen/samen zijn met andere kids... Heel prima, zeker omdat ze onze eerste is, (m'n stiefkids zijn er maar om het weekend, da's te weinig voor haar om te leren dat ze aandacht moet delen, :-D).

Ik ben ook niet zo'n fan van het KDV: al die jonge meisjes die zichzelf nog zo moeten leren kennen, (want ik zie er toch het merendeel van die erg jonge dingen rondlopen). En alleen al de enorme wisselingen, trouwens: zoveel verschillende leidsters... Wij gaan dus een gastouder zoeken, (moeten we eens snel aan beginnen trouwens!).

Maar, ieder z'n ding dus. Laat je voral niet aanpraten dat het raar is als je thuisblijft: als jij dat fijn vindt vooral doen. Ik doe namelijk ook wat ik fijn vind, :-D

17. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    ik zeg niet dat je minder bent... dat maak je er zelf van en dat zegt meer over jou dan over mij... ik praat alleen vanuit mijn eigen perspectief.. als IK niet zou werken zou ik de uitkering in moeten en me handje open moeten houden voor de overheid en dan zou ik mijn kind absoluut niet kunnen bieden wat ik nu dus wel kan! en als IK niet zou werken zou IK de hele dag niets anders doen dan met me kind bezig zijn en IK vind dat mijn kind ook moet wennen aan andere om haar heen want dat vind IK goed voor haar eigen sociale contacten en voor de mijne! want zij is toch enigs kind en om dan de hele dag bij mamma te hangen nou mij lijkt het voor haar ook leuk om 2 dagen in de week naar de opvang te gaan en te kunnen/leren spelen en delen met andere kinderen van haar leeftijd!

18. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Je gaat er al vanuit dat je niets meer te vertellen en te doen hebt dan over je kind.
    Heb je al een kind? heb je al ervaren hoe het is om thuisblijfmama te zijn?
    nee he.....
    Mja....als jij je er prettig bij voelt om te gaan werken: have fun!
    Maakt mij geen zier uit of iemand werkt ja of nee. Das ieder voor zich, maar vertel hier niet dat je als thuisblijfmama niets meer te doen hebt en te vertellen hebt dan je kind!
    Snap dat jij graag wilt werken, prima! Mooi zo! Maar praat niet zo neerbuigend over thuisblijfmama's wil je!
    Ik zeg toch ook niet dat je zelf gekozen hebt voor je kind en je het zelf moet opvoeden en niet aan anderen moet uitbesteden etc etc etc...kom, ik oordeel over niemand. Doe wat je wilt, maar doe niet zo neerbuigend.

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.335
    36.195
    113
    @marijke: het is idd andersom ook zo hoor! Ik wilde vantevoren graag thuis blijven, maar toen Jesper een paar maand oud was leek het me ook niet erg om weer een paar dagen te gaan werken en tot nu toe geen moment spijt van gehad! Ik voel me beter als ik af en toe aan het werk ben.

20. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    En daar is toch ook niets mis mee joh!
    Als jij daar vrolijker van word, moet je dat lekker doen!
    Het gaat er om dat je zo lekkerder in je vel zit en sowieso dan een leukere mama bent voor je kind!

Deel Deze Pagina