neerbuigend is het sowieso niet bedoeld ook dat maak jij er zelf van... want als iemand thuis wil blijven prima maar hier wordt gezegd dat je een betere moeder bent waneer je thuis bent dan waneer je werkt want het kind heeft recht op een fulltime moeder nou dat vind ik pas neerbuigend! en daar probeer ik gewoon het tegendeel van te bewijzen want dat klopt niet vind ik...
Nee ik kan het niet echt, niet werken. Wel hebben we besloten beide partime te werken. Zo zien de kinderen papa en mama beide ook alleen. en 2 dagen kdv. Dat vinden we eigenlijk gewoon ook goed voor kinderen. Zo leren ze met andere kinderen en andere omstandigheden omgaan. Komt ook omdat we niet zo heel veel kinderen in onze omgeving hebben. Maar ieder zijn eigen keus toch! Jooze
Ho! Dat heb ik nooit gezegd en zal ik ook nooit zeggen! Ik ben van mening dat elke vrouw zelf moet (kunnen) kiezen of ze wil werken ja of nee. ben jij een leuker mens (en moeder) wanneer je thuis blijft bij je kids (en nee das geen vrij hebben, maar ook keihard werken fulltime, geloof me) prima! Maar ben jij dat wanneer je erbij werkt, ook prima! Het gaat erom dat JIJ (de vrouw/mama) zich goed in haar vel voelt! Wanneer jij je diep ongelukkig en "useless" voelt, zul je geen leuke mama zijn. Dus werken en mama zijn: prima, maar thuisblijfmama is ook prima. En echt meid, je bent serieus niet ALLEEN MAAR mama als je niet werkt. Je hebt zat andere dingen te doen en om over te vertellen.
ik zit heel de dag thuis maar heb genoeg te vertellen heb veel uitjes, vrienden ik kan je zeggen dat ik meer sociale contacten heb als mijn vriend haha die heeft juist amper wat te vertellen (alleen maar over het werk) ik maak veel meer mee als hem hahaa Ik zou het vreselijk vinden als ik in een boekje moet lezen wat mijn kind gedaan of geleerd heeft die dag het zij maar een paar jaar dat je je eigen belangens even opzij moet zetten voor je kinderen daarna kan je weer helemaal doen wat je wilt (als ze op school zitten bv) Het gaat al zo snel als je werkt gaat het nog sneller, mis je nog meer dan KAN je geeneens vertellen wat je kind allemaal heeft gedaan omdat je het simpelweg niet weet. Ik zie heel veel onkunde en gebrek aan aandacht bij het KDV ik zie dat puur als speelhoekje niet opvoedkundig. Kijk nou is het nog een heel verschil of je 2 daagjes of er 5 volledig werkt natuurlijk... Maar ik zou niets willen missen alleen omdat ik iets te vertellen wil hebben aan tafel, mijn kinderen gaan eerst dan kom ik pas , als ze naar school gaan ben ik weer aan de beurt dat gun ik hun (wat niet zegt dat het verkeerd om dat anders te zijn alleen zou ik mezelf dat nooit vergeven als ik van alles mis)
Dat ligt helemaal aan het kdv, bij ons kdv zijn er max 12 kinderen en er is per 4 kinderen een leidster. (wij wonen dan ook niet in de randstad)
Ik vind trouwens wel een verschil zitten in werken voor de fun en geld (alhoewel sommige mensen wel heel graag un luxe dingen willen houden en dus niet altijd nodig is)
Das toch niet erg? De een wil graag luxe en de ander vind dat niet belangrijk. Als je dat wel belanrgijk vind en daarom wat werkt, prima toch? Als jij daardoor een blije mama word/bent; perfect! It's all about being a happy mommy
Sluit ik me bij aan! Ben sinds januari ook thuisblijfmoeder.... wil niet zeggen dat ik geen sociaal leven heb... en dat ik nergens kom met mn zoontje...! Jammer dat er weer zo fel gereageerd wordt..... Zelf vertel ik liever hoe vaak ik onder gekotst ben, als constant van een ander te moeten horen dat je kleine de eerste keer omrolde, zelf ging zitten.... en de eerste stapjes deed, terwijl je aan t werk was...... En idd je moet waar je je prettig bij voelt.... en zowel WEL werken als NIET werken heeft voor en nadelen....
Ik wilde dat eigenlijk ook, maar heb toch besloten om 16 uur te blijven werken. Ik vind mijn werk echt te leuk om er helemaal mee te stoppen heb het super naar mijn zin daar. Mocht ik het echt niks vinden en toch liever thuis willen blijven heb ik de mogelijkheid (finacieel) om dat te doen dus dat is wel fijn dat ik niet "moet" .
wat word hier fel reageerd op dit onderwerp. over de opmerking je leeft op zijn geld daar kan ik dus heel boos over worden het is toch ook zijn kind ik doe toch voor hem het huis houden ik laat toch zijn hond uit.en daarbij als je z'n instelling hebt moet je niet aan kinderen beginnen want dat is het wie koopt de baby zijn eten jij of ik ! als ik de keuze heb dat ik er 24/7 ben voor de kleine gewoon bv kan geven kan zien opgroeien de kleine dingetjes kunnen zien.met een kind kun je genoeg ondernemen ik ben iederedag een uur in het bos met de hond.ik ga iedere dag wel ergens koffie drinken.ik maak genoeg mee per dag dus ik hoef het echt niet over kots/poepluiers te hebben hoor.
Ik word straks ook een fulltime mama ik heb er hartstikke veel zin in! Wij gaan naar Tsjechië verhuizen voor mijn mans werk en kom eigenlijk 'verplicht' thuis te zitten (ivm de taal en dat mijn diploma daar waardeloos is), maar ik had het niet anders gewild hoor. Lijkt me heerlijk om voor m'n kleintje te zorgen. Ik voel me echt totaal niet afhankelijk van mijn mans geld, wij vinden dat het geld wat binnen komt van ons is. Misschien als de kleine wat groter wordt, ik weer 'wil' werken, maar kan me er nu nog niets bij voorstellen haha.
ik betaal mijn vriend altijd in natura terug... (even een geintje om de sfeer hier wat te breken hoor)
jawel maar zeg dan gewoon eerlijk dat je liever gaat werken als bij je kindje thuisblijft het word vaak als smoes gezegd maar mijn moeder bleef thuis wij gingen nooit ver op reis (1 keer per jaar met de caravan naar frankrijk dat wel) geend dure spelcomputers of andere dure dingen voor ons, tegenwoordig MOET het al snel omdat ze al die dingen willen blijven doen, maar dan is het niet echt MOETEN daar kies je dan zelf voor. MOETEN is werken voor je huur, eten e.d. niet voor reisjes, speelgoed, merkkleding e.d.
geld gaat hier ook op één hoop, we hebben geen mijn en dein. mijn vrije dagen zijn vaak drukker dan mijn werkdagen, dus wat belevenissen betreft, genoeg haha en mijn man heeft ook niet altijd interessant nieuws over z'n werk mijn man zou graag zoals voorheen wat meer thuis zijn met zijn kleine, maar nu is de situatie er even niet naar. volgend jaar zien we wel weer verder!