bewust niet werkende moeder

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mach86, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0

dat geloof ik ook wel maar zoals ik eerder al zei ik praat vanuit mijn eigen perspectief en ik weet van mezelf dat ik dan dus de hele dag alleen maar met mijn kind bezig zou zijn en dan ook totaal nergens anders over zou kunnen praten dan wat ik de hele dag met me kind heb gedaan! en daarbij vind ik niet dat ik me hele leven aan me kind moet geven ik heb zelf ook nog een leven naast mamma zijn (en begrijp me niet verkeerd ik zeg niet dat thuisblijfmamma's dat niet hebben hoor!) en ik kan mijn kind niet even bij haar vader laten en weggaan s'avonds als ik daar zin in heb dus ik denk dat ik het heerlijk vind om te kunnen werken des te meer geniet ik van de tijd die ik wel met mijn kind heb! maar ja hier heeft toch iedereen een andere mening over en dat is maar goed ook want anders zou of elke vrouw thuis bij haar kind zijn ofer zou een banen tekort zijn omdat elke moeder wil werken :p

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik vind het geen eng idee straks om na een jaar of 4 weer te gaan werken ik weet zeker dat ik werk krijg is het niet als brandweervrouw is het wel als chauffuer op transport planner.ik heb genoeg papieren om werk ik te zoeken.ik blijf straks gewoon thuis en zelf dan kunnen we gewoon 2 of 3 keer per jaar op vakantie en kunnen we gewoon in luxe blijven leven.ik snap niet dat mensen denken dat een thuisblijf moeder geen geld heeft hoor ik kan daar echt niet over uit hoezo zou dat zo zijn?

ik vind het idee heerlijk om straks gewoon de kleine in de maxi te zetten en naar mijn familie in groningen te rijden om daar een dagje te zijn. ik zal echt niet stil blijven staan.ik kan straks gewoon een dag naar rotterdam gaan shoppen.vrienden die je straks niet meer hoord zijn geen echte vrienden.

3. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

@ imd:

Hoe vind je dat, om alleen thuis te zitten ?
    Ik ben vaak 3 dagen achter elkaar thuis vanwege onregelmatig werk. Ik ben het dan wel zat hoor. Vrienden/vriendinnen/kennissen zijn dan dikwijls ook aan het werk.
    Maarja ik vind het ook heel moeilijk om structuur in mijn week aan te brengen omdat ik dan werk en dan ineens zoveel dagen vrij ben. Maar ik verwacht dat dit met een kleine geen probleem meer zal zijn ;)

Goed dat je dat allemaal kan zeg....ik ben zo een kluns met klussen; schuren en verfen dat lukt me nog wel maar de rest?! :confused:

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier ook hoor meid.ik doe ook alles ik heb gister nog een nieuwe deur gehangen en wat ruitjes is die deur geplaatst. ik ben dus ook van 6 tot 6 alleen thuis de ene week overdag en de andere 'snachts.het is soms wel saai maar als je bezig bent dan is de tijd zo om en ik ga veel naar de stad of naar vrienden enz.

5. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ach ik weet niet beter is al zo vanaf mijn geboorte mijn moeder deed en was helemaal hetzelfde, het scheelt wel ik leef met mijn vader, moeder en zusje op het erf dus is erg gezelllig overdag met hun.

Ik doe heel veel dingen en ben wel gesteld op mijn vrijheid eigenlijk dus moet er niet aan denken om met een man te leven die om 4 uur elke dag zou thuiskomen dan zou ik weer gek worden hoeveel ik ook van hem houd haha ik ben dat gewoon niet gewend ik ben gewend dat de vrouw in huis alles regelt.

Als er een nieuwe auto moet komen ga ik alleen naar de garage en uitkiezen en dan zeggen ze altijd dat ik met mijn mannetje moet terugkomen dan zeg ik altijd dat IK dat soort beslissingen maak in huis en dat ik niet gediend ben van dat soort opmerkingen haha

Als je altijd thuis bent vind je wel op den duur structuur ik werk thuis in ons eigen bedrijf en onze zoon zit /speelt op kantoor dat houd me natuurlijk wel bezig, als ik dat niet zou doen had ik lekker een studie of leuke hobby opgepakt..

6. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Haha waarom zou jij geen auto uit kunnen zoeken? Nouja, schijnbaar zo'n vooroordeel over vrouwen en auto's he ;)

Dat scheelt wel ja als je wat familie op het erf hebt. Lijkt me gezelli!
    Mijn moeder woont wel heel dichtbij maar soms is het ook wel weer eens leuk om met leeftijdgenoten te kletsen (ookal is mijn mams heel lief hoor!)

Ik heb op zich zat te doen hier, heb een drumstel staan en zou veul meer moeten oefenen, maar ben niet zo heel erg gedisciplineerd....dat moet ik dus leren....

Ik moet wel zeggen dat ik een hoop zaken rondom de zwangerschap/bevalling helemaal zelf heb geregeld. Komt ook omdat vriend behoorlijk veel tijd heeft gestoken in het kopen van het huis. Op die manier beiden ons ding gedaan.

Ik vind m'n vrijheid ook heerlijk hoor, ik moet niet de hele dag mensen boven op m'n lip hebben voor vermaak of gezelligheid. Maar soms vind ik het iets teveel van het goede. Laatst zat ik zelfs de hele middag op de thee bij mijn buuf van 74 jaar :)

7. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    was het lang met je eens, maar wat je nu zegt stuit me echt tegen de borst!
    ik moét werken om te zorgen dat we rond kunnen komen, niet om luxe uitstapjes te doen, maar om brood op de plank te krijgen. dat is in mijn ogen de normaalste zaak van de wereld.

is kinderen krijgen dan alleen voor de rijkeren? zou dat een rare cultuur vinden.

vroeger werkten er ook meer dan genoeg vrouwen op het land, in de fabriek en ga zo maar door, toen gingen kinderen in een draag mee op de rug.

en die bazen die 'dingen op zij moeten zetten', het hangt er vanaf welke dingen je bedoelt, maar veel zijn wettelijk vastgelegd en daar betaal ik goed geld voor in de vorm van een premie!

als ik zou kunnen was ik ook thuisblijfmoeder, heerlijk (laten we niet eens beginnen waarom we het er alleen maar over hebben dat vrouwen zich moeten verantwoorden, waar zijn de huispapa's), maar helaas, zo werkt de wereld niet! wake up!

8. Jewel

Jewel Bekend lid

9 jun 2008
    553
    0
    0
    Wow, wat een discussie zeg! Waarom niet ieder zijn eigen keus laten zonder zich te moeten verantwoorden...Ik ben zelf een werkende moeder, ook omdat ik geen keus heb...werk nu 20 uur en ga wel minder werken, het liefst 9 uurtjes in de week straks als nr.2 komt, ik hoop dat dat er in zit, maar waarom je moeten verantwoorden omdat je werkt zeg, of waarom je thuisblijfmama bent...ieder zijn eigen ding, of het nu gedwongen keus is of niet...

Wow, jij durft...ik wil niemand aanvallen, maar dit vind ik wel een nare opmerking...zelf heb ik nooit geklaagd over mijn verlof omdat ik de mogelijkheid had vakantie erbij op te nemen...maar wat had ik tranen in mijn ogen toen ik voor het eerst ging werken toen mijn dochter net 3 maandjes oud was geweest...of ik toen liever thuis was gebleven natuurlijk...maar wie betaalt er dan mijn rekeningen!!! En wat betreft dat kolven...hartstikke goed dat werkende vrouwen borstvoeding geven!!! En ja daar moet je baas rekening mee houden ja, dat is hij wettelijk verplicht...je mag een kwart van je werktijd besteden aan kolfen en ja er moet een kamertje zijn waar je dit kunt doen, voorzien van stromend water en koelkast! Zijn wij vrouwen nu veeleisend omdat wij moeten werken en toch ons kleintje willen voorzien van de beste voeding!!!! Ik veroordeel thuisblijfmoeders niet doe dat dan ook niet bij de moeders die moeten werken en toch het beste willen voor hun kindje... Thuisblijfmoeder zijn is ook een baan opzich en alle respect voor..... ;) Ik ben vrij veel thuis, werk soms halve dagen en mijn vriend is regelmatig vrij als ik werk en ook ben ik blij als ik 's avonds mijn voetjes op de bank kan gooien als ik een hele dag thuisben geweest...met de kleine dingen doen en dan nog mijn huisje picobello! Dus mijn idee...wees een beetje lief voor elkaar dames, maar dat soort opmerkingen daar gaat mijn bloed van koken...
    Met andere woorden ik mag geen borstvoeding geven omdat ik moet werken...of zie ik dat verkeerd...

9. pippilotte

pippilotte Actief lid

10. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0

ja dus? sorry hoor maar dat weet je als je een zaak begint dat deze mogelijkheid erin zit.... vind niet dat ik me daarvoor schuldig moet voelen!

11. supershiva

supershiva Actief lid

9 jul 2008
    172
    0
    0
    flevoland
    hier nog een thuisblijfmoeder,ik ben nu zwanger van mn eerste kindje maar ik zit al heel lang thuis ik heb nl een wajong en mn vriend werkt,ik zit al heel lang thuis en ik vermaak me best prima ik verveel me nooit,
    ik ben gewoon een huisvrouw,en ik voel me daar goed bij....

ik ben eigenlijk ontzettend blij dat ik zometeen mn kleintje kan zien opgroeien...dus 8)

grtjes shiva

12. supershiva

supershiva Actief lid

9 jul 2008
    172
    0
    0
    flevoland
    8) ps dames ,doe allemaal wat jullie moeten doen, werken of niet werken en veroordeel anderen niet om hun keuzes 8)
    liefs shiva

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Leven en laten leven inderdaad.

Het topic heet:
    Bewust NIET werkende moeder.

Werkende mama's: alsjeblieft zeg, laat ze lekker thuisblijven!

Thuisblijf mama's: laat hun die willen werken toch alsjeblieft lekker werken zeg!

Een kind heeft het getroffen met ouders die goed in hun vel zitten. Dat is namelijk de basis voor een gelukkig gezinsleven.
    Als dat werkend is, zal je kind het prachtig hebben bij de oppas (familie, gastouder of KDV). Is dit thuisblijvend, dan vindt de uk het prachtig dat mama er altijd is om hem/haar op te vangen.

Zeur toch niet zo zeg! Ieder zijn ding.

Elmo

*werkende mama, 3 dgn per week, iedereen blij in huize Elmo*

14. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    Ik denk niet dat Claartje het op die manier bedoelde, maar meer op de manier dat personeel vaak vergeet hoeveel een baas voor zijn personeel dóet/betaalt.
    Of misschien ook niet... :) maar ik vatte het zo op.

15. mach86

mach86 Actief lid

Wow.. ik had niet verwacht dat er zo veel discussie zou ontstaan na het plaatsen van dit onderwerp..
    Misschien moeten we een clubje starten haha

16. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Hoef je je niet schuldig over te voelen maar sommige vrouwen (ik zei niet iedereen) maken het wel heel bont heel het bedrijf moet wijken voor HUN kinderwens ik vind niet dat je dat mag of kan wensen JIJ moet je meer aanpassen ipv de baas omdat het JOUW keuze is om kids te krijgen.
    Het kost een baas heel veel geld, tijd en moeite (een werknemer betaald maar een schijntje vergeleken wat een werkgever betaald) soms word dat wel heel erg vanzelfsprekend genomen en mega over geklaagd.

Er zijn ook genoeg vrouwen die niet zeuren over alles en gewoon megahard werken maar in het algemeen kost het de baas geld als een vrowu besluit dat ze moeder wilt worden terwijl IK dat dus niet de baas zijn verantwoording vind.

Ja ik bekijk dat vanuit een ander perspectief omdat ik mensen in loondienst heb / gehad heb (GELUKKIG mannen dus scheelt weer discussies) ik ben echt een hele makkelijke werkgever maar van al dat verlof, kolven e.d. zou ik echt gek van worden (ik zat zelf na 2 weken schuinzittend achter mijn bureau het werk even snel te regelen) DAT kan ik dan niet hetzelfde van iemand anders verwachten (zo zitten niet veel mensen in elkaar) maar een beetje meedenken met de baas kan ook wel hoor.

17. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    Maar IMD hier heb je toch niet helemaal gelijk in.

Mijn vriend is ondernemer, dus ik weet er ook alles van (vervelend/klagend/ondankbaar personeel). Maar in Nederland betalen mensen premie om, bijvoorbeeld na én voor een bevalling, verlof te kunnen krijgen.

Als je personeel in dienst neemt, krijg je te maken met ziekte/zwangerschap en dat soort dingen. Dat weet je van te voren. En het is je plicht als baas daarover na te denken en daarin iets flexibeler te zijn.
    Dat neemt niet weg dat het vervelend is voor een baas. Maar goed, het is een feit dat niet alles kan wijken voor de baas.

18. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    dat zei ik ook niet maar flexibiliteit komt van twee kanten, wij hebben eigen zaak en ik heb ook voor een baas gewerkt en ik vind toch het gedeelte wat zij nu betalen groter als dat ik ooit zelf heb betaald als werknemer zijnde. (zeker als je alle uren, vervangend personeel meerekent e.d.)

DAT IS NIET ERG een ingecalculeerd risico en als je met elkaar meedenkt moet dat goedkomen maar sommige vrouwen willen helemaal niet meedenken, de hele wereld draait om hun en ja dat vind ik dan weer niet kunnen, het moet van twee kanten afkomen en dat gebeurd heel vaak niet.

Waar ik werkte moest een hele ruimte worden gemaakt om te kolven omdat de vergaderzaal (die op slot kon en helemaal dicht was) niet voldeed al mevrouw haar eisen ja DAT soort dingen vind ik te ver gaan.

Ik zei niet dat iedereen zou was maar wij als vrouwen hebben het er zelf naar gemaakt dat we soms nu moeten werken omdat de samenleving daarop is aangepast mensen die dus graag zoals vroeger thuis willen blijven lijden onder de ambities van eerdere vrouwen die dat niet wilden.

De uitgaves e.d. zijn allemaal aangepast op 2 verdieners ipv 1 zoals vroeger..

19. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    @ TOPICSTARTER!

Ik heb er destijds bewust voor gekozen om huis te blijven, dat paste toen bij mij. Nu zou ik wel werken maar niet na 6 tot 12 weken al.

Je moet doen waar jij je goed bij voelt want een tevreden, trotse moeder is een leuke moeder, of je nou werkt of niet (en om een baas zijn gevoelens te sparen of niet "lastig" willen zijn omdat jij de inmense taak als moeder/opvoeder op je neemt moet je je al helemaaal niet druk om maken, kunnen wij er wat aan doen dat wíj de baarmoeders hebben :rolleyes: )!

20. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Ik ben ook thuisblijfmoeder, bewust :D
    Bevalt ons allemaal erg goed. moet er niet aan denken Demi weg te brengen. Natuurlijk ziet ze wel regemaltig andere kindjes en ook volwassenen natuurlijk, vind ik wel belangrijk. We zitten ook niet de hele dag thuis ofzo, we gaan naar de eendjes, kinderboerderij, lekker fietsen, wandelen, ergens op bezoek, maar ook wel gewoon lekker thuis spelen natuurlijk :D
    We genieten echt volop en mijn man vindt het ook wel fijn...
    alleen de laatste tijd is het financieel wat lastiger helaas, we redden het wel hoor, maar net..en dat is natuurlijk ook niet fijn. Al krijgt Demi genoeg.
    Moet wel zeggen dat we nu erg luxe leven en alles kopen waar we zin in hebben, is natuurlijk niet goed! Dus dat gaan we wel minderen.
    Ik heb me vandaag bij cwi ingeschreven voor werk en ww...al denk ik zelf niet dat ik echt ga werken eigenlijk....ben het eigenlijk niet zo van plan omdat ik er nu al een rotgevoel bij heb...dus we zien wel...als ik iets kan vinden voor een paar avonden, dan is papa gewoon thuis, dan vind ik het oke. Maar wil en ga geen hele dagen werken zodat ik Demi weg moet brengen.

OJa, ik vind ook dat iedereen in zn waarde moet worden gelaten! Werkende ouders: respect! En thuisblijf ouders: respect!

Deel Deze Pagina