Tja, ik zou meer verdienen dan mijn vriend, veel meer aangezien ik mijn hbo studie heb afgerond en hij nog aan het studeren is (hij gaat parttime werken). Bij ons is het weer anders, omdat we bij mijn ouders wonen en een bepaald bedrag per maand betalen aan kost en inwoning en verder geen kosten hebben. Dus dan kan het makkelijk en zo willen wij het ook graag. Maar als wij niet zoveel steun kregen van mijn ouders, had ik toch echt aan het werk gemoeten. Dus ik snap je dilemma wel goed hoor. Ik zou het nog eens goed bespreken met je partner en wie weet voelen jullie je wel heel prettig bij het idee dat jullie allebei werken of dat hij thuis blijft.
Hallo mensen, Ik ben ook een thuis blijf (straks mama)... Ben wel gastouder voor de ene week 8 en de andere week 12 uur van 2 lieve oudere kids. Maar verder lekker thuis. Dit is een bewuste keuze omdat IK me prettiger voel bij het idee dat ik thuis ben bij ons kleine wondertje en omdat het voor mij lichamelijk zodanig zwaar is om te werken dat ik daar geen gezelligere vrouw/ vriendin/moeder van wordt. Wat mij wel opvalt is dat ik me nu al moet verdedigen als ik zeg dat ik ook thuis blijf na de zwangerchap (de meeste mensen weten wel dat het lichamelijk zwaar is voor mij zwanger zijn). Maar een vriendin van mij die parttime werkt met kids, moet zichzelf even zo vaak verdedigen omdat ze werkt. En meestal zijn het vrouwen waar je je tegen aan het verdedigen bent, kunnen we elkaar niet gewoon in haar/zijn waarde laten. Ieder haar keuze (of soms geen keuze als het financieel niet haalbaar is). Want als je thuisblijft is het niet goed maar als je werkt blijkbaar ook niet, dan is er toch geen manier om het goed te doen, waarom is dit nog steeds een strijdpunt van vrouwen onder elkaar. LEEF EN LAAT LEVEN!
Precies Mimi! Het is nooit goed. Als je werkt, ben je een ontaarde moeder en als je niet werkt, draag je niet bij aan de maatschappij. Bah bah, dat gezeik over een ander. Het kan mij niet zoveel schelen wat een ander doet, als ze maar gelukkig zijn.
Ik ben de eerste4 4 jaar van mijn dochter beuwst thuisgebleven..vind ik gewoon heel belangrijk en het gaat al zo snel,ik geniet er enorm van.toen ze naar school ging zou ik ook weer wat gaan werken ,meer om het financieel wat ruimer te hebben dan dat ik echt het gevoel had iets te missen of zo. toen kwam d ewens voor de 2e en voila ,ik zit nog steeds thuis. en ben dat ook van plan weer te blijbe voor in ieder geval de komende 4 jaar. ik voel me niet fijn bij oppas of opvang zodat ik kan werken..een ieder moet het doen zoals hij/zij zelf wil..en als ze wat te zeueren hebben,..ach jammer dan.
Nou, als ik het hele huis van onder tot boven heb gepoetst, de was heb weggestreken en de boodschappen heb ik gedaan, vind ik het best fijn als mijn man daar wat van zegt.... Tuurlijk moet je gewaardeerd worden om WIE je bent, maar volgens mij is het ook vrij natuurlijk om af en toe te worden gewaardeerd om WAT je doet. Als vrouw, collega, moeder.....
Hier nog een thuisblijfmama! Ik ben thuis van toen ik een maand of 4 zwanger was van mijn zoontje, ondertss is hij anderhalf en ons tweede kindje op komst! Ik heb wel heel even als gastouder gewerkt maar dat moeten stopzette door de nieuwe zwangerschap. Ik vind het echt zalig om thuis te kunnen blijven en voor mijn mannetje te zorgen! Ik verveel me hier ook echt niet, als ik mijn huishouden goed wil doen(groot huis) en ook nog wat tijd per dag in mijn zoontje wil steken dan zijn de dagen zo om! Ik mag er persoonlijk ook niet aandenken dat ik hem naar een vreemde zou moeten brengen en ik lekker uit werken nee niets voor mij. Ik wil geen seconde van hem missen. Wat ik wel regelmatig doe is een dagje shoppen met mijn moeder, lekker onder ons tweetjes en dan zorgt mijn man voor mijn zoontje. Ik denk wel dat als onze kinderen allemaal naar school zullen gaan dat ik misschien terug uit werken ga, maar daar ben ik nog niet zeker van. misschien dat ik als mijn oudste zoontje naar school gaat wel terug start als gastouder of misschien dat ik een andere thuisverdienste zoek.
Als ik een 2e kindje zou krijgen wil ik sowieso een jaar thuisblijven en daarna weer gaan werken voor 2 a 3 dagen in de week....... Ik zou mijn baby nooit,never niet op een KDV achter laten.... Mijn kleine meid is pas naar het KDV gegaan toen zij 1 jaar oud was en bij de 2e zou ik precies hetzelfde doen. En dan maar voor 1a 2 dagen per week en absoluut niet meer dagen, want daar neem je toch geen kinderen voor om ze vervolgens maar te dumpen op het KDV... Ik heb super veel respect voor de thuisblijfmoeders..
Ik heb geen kinderen "genomen" maar gekregen en mijn kind wordt ook absoluut niet gedumpt op het KDV. Misschien ook iets meer respect uiten voor werkende moeders?
Ik vind het trouwens MIJN recht om voor de kids te MOGEN zorgen ik zou het vreselijk vinden als mijn man zou willen thuisblijven, ik heel mijn leven lang menstrueren, 9 maanden ploeteren, een kind eruit werken en hij de voordelen ervan oppakken haha NO WAY, ik vind dit heerlijk onze zoon zien groot worden dat zie ik als mijn beloning!
@hypnose: nou, waarschijnlijk van haar man... Beetje meer respect voor de werkende moeders is hier wel op zijn plek dacht ik. Wil je respect krijgen omdat je thuis blijft, moet je dat ook verdienen en dat doe je niet door werkende moeders af te zeiken. Laat iedereen gewoon doen waar hij/zij zich goed bij voelt.
Ik heb de luxe dat ik een baan heb waar ik het gewoon ontzettend naar mijn zin heb. Verder hou ik er gewoon niet van om dag in dag uit thuis te zitten.. Persoonlijk denk ik er dus over om 2a3 dagen te gaan werken, eventueel nieteens hele dagen. Zo ben ik er toch lekker uit en hou mijn sociale contacten op me werk. Mijn baas is zeer flexibel dus vrijwel alles is mogelijk, verder heb ik nog schoonouders die niets liever doen als oppassen Natuurlijk ben ik nog nieteens zwanger, maar zo denk ik er op dit moment gewoon over. Tot slot denk ik dat dit gewoon iets heel persoonlijks is en niet dat het ene beter is als het andere.
@hypnose: snap heus wel wat je bedoelt, maar ik wordt gewoon giftig als iemand zegt dat je kinderen 'neemt'. Je mag blij zijn als je kinderen kunt krijgen.
Hihi ...hier net zo hoor...ik werk dan nog wel parttime, maar moest er niet aan denken dat mijn vriend een paar uurtjes werkte en ik 40 uur of meer...NO WAY! Op dit punt kan ik je de hand schudden...