bewust of niet vaccineren

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Mukkie11, Sep 7, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    1,298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Ja, in Amerika krijgen de kinderen nog meer prikken als in NL. Standaard de Heb-B bij de geboorte en waterpokken ook inderdaad.
    Wees maar blij dat wij hier "primitief" zijn. (Al heeft NL ook al een hele hoge vaccinatiegraad, in Zweden of Japan bijv. hebben ze een veel minder uitgebreid vaccinatieschema)

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hmm, moeten maar eens emigreren naar Zweden dan..... (Japans lijkt me te moeilijk :D En te ver weg ;)).

Weet jij dan trouwens wat ze in Zweden wel en niet vaccineren en met welke leeftijden? Kan ik daar voor een volgende misschien het vaccinatiegebeuren op afstemmen....

3. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    1,298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Beetje raar geschreven omdat het vertaald is door google, maar waar het op neer komt is dat ze iets minder prikken krijgen en met sommige iets later beginnen.

Google Vertaling

Persoonlijk vind ik met 3 maanden beginnen nog steeds veel te vroeg, ik zou sterk aanraden om minstens tot een jaar te wachten, beter nog twee jaar. Dan zijn ze klaar met het ontwikkelen van hun eigen immuunsysteem en beter in staat de stoffen en virussen te verwerken die ze ingespoten krijgen.
    Maar goed, we gaan geloof ik een beetje off topic!
    Ook off topic: wat ontzettend rot voor jullie dat er weer een sterretje bij is Rozemarijke! Mijn medeleven voor jullie.

4. raspberry

OK, thanks :)
    Aangezien dit verder geen verhitte discussie is, wil TS ons misschien vergeven dat we zo off-topic gaan ;)
    Moet zeggen dat ik zelf wachten tot 2 jaar wel weer spannend vindt bij ziektes als difterie, kinkhoest, tetanus en polio.... Dat zijn toch wel echt heftige dingen. Maar goed, ik ga bij een volgende denk ik bij 6 mnd beginnen en dan een beetje afhankelijk van hoe alles loopt. Als het weer gaat zoals bij Thirza, willen we eerst allergie en aanverwante zaken onder controle hebben, voor we overgaan tot vaccineren.

Thanks trouwens, heftige tijden hier idd momenteel :( Hopelijk dat we hiermee de magere jaren achter ons mogen laten en de vette aan gaan breken....

5. kvinna

kvinna Niet meer actief

Onze dochter is geboren toen we in Zweden woonden en ik heb haar vaccinatieboekje hier liggen:
    - 3 mnd: DKTP. Hib, pneu. Facultatief: HepB
    - 5 mnd: idem
    - 12 mnd: idem
    - 18 mnd: BMR
    - 5/6 jr: DKTP

Het boekje loopt maar tot zes jaar, wat daarna gebeurt weet ik niet.

6. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

May 20, 2008
    3,051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik werk zelf op een kdv en wij weren geen kindjes die niet ingeënt zijn. Wel willen wij graag weten wie er wel niet en niet ingeënt is. Dat komt op de persoonlijke gegevens van een kindje te staan. Dit moet volgens mij ook van de GGD, zodat je kunt nagaan wie er juist gevaar loopt.

Offtopic: Ik vind het erg jammer dat ik via het RIVM alleen maar de "voordelen" van prikken kan vinden. Zou iemand mij een pb willen sturen, waarom je niet het programma van het RIVM volgt?

7. raspberry

@Moonlight: kijk, dat kan ik me wel weer voorstellen idd :) Dan kun je -als er een ziektegolf heerst- ouders ook informeren en de keuze geven of hun kind dan wel of niet op het KDV moet zijn...

Ik stuur je een PB :) Is idd erg jammer dat het RIVM zo'n ontzettend eenzijdige campagne inzet.....

8. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

May 20, 2008
    3,051
    1
    0
    In m'n huis
  9. Trotsemamsvan2

Trotsemamsvan2 Actief lid

Jul 2, 2011
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is nu 5 maanden en nog niet geprikt. Bewust beginnen wij later omdat ik hem met 2 maanden gewoonweg veel te klein vond. Het is mijn gevoel wat ik erbij heb.
    Het plan is om met 6 maanden te starten. Ik voel vanaf het CB veel onbegrip maar dat interesseert me geen biet, dit is mijn kind en ik beslis daarover. Hij heeft een lastige periode gehad met veel exceem, ik wilde hem niet ook nog eens laten volspuiten met troep.

Ieder voor zich, bij ons op jhet kdv overigens geen issue.

10. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    3,378
    2
    0
    het is fijn te horen dat er veel positieve ervaringen zijn, dus kdv's waar de kindjes niet geweerd worden! overigens ben ik niet tegen off topic als het maar gaat zoals nu: met respect en als een soort van discussie of gedachten uitwisseling! bedankt ook daarvoor!

@Moonlight: ik ben naar een homeopaat geweest hier in G'land (geregistreerd en regulier kinderarts maar ook homeopatisch) die alles heeft uitgelegd maar dat kan je op sites over homepathie vinden maar ook als je google gebruikt (kritisch prikken bv en verontruste moeders). kijk ook even op deze site waar veel opver te doen is geweest op het forum in het (recentere) verleden. informatie als complottheorietjes vind ik ook niet betrouwbaar maar wel oevr het feit dat er veel hulpstoffen in vaccins zitten die erg schadelijk zijn (niet van een keer prikken maar wel van zoveel als tegenwoordig!) daar kunnen heel jonge kindjes echt wel wat aan over houden...

@Oleander:het zit er misschien in dat we naar NL gaan maar niet binnen 2 jaar omdat ik hier nog een jaar een studie moet afronden en misschien iets langer ervoor nodig heb (ivm zwangerschap tijdens studie!) misschien dat er nog een kindje komt maar ook dat is niet zeker, maar onze kleine is nu 14 maanden en dat zou betekenen dat hij rond de 3 jaar zou zijn. geen schoolgaand kindje dus nog!maar wij zijn niet van plan te vaccineren, voorlopig iig niet en mochten we iets doen dan alleen DTP en dan niet zo vaak. hier in greece is het ook officieel niet verplicht maar op kdv's en scholen zijn ze wel streng. mag ook niet wettelijk gezien maar ja heb ook geen zin in rechtszaken. Er zijn prive scholen en bij sommige zijn ze milder. maar die zijn wel prijzig maar ach als het voor een jaartje is...

mijn man is Griek en muzikant dus moeten ff kijken hoe we dat in NL gaan doen...maar er is hier voor mij weinig vast werk te vinden en ik ben nu wel veranderd met een kindje en ik wil ook iets van pensioen opbouwen! dus vandaar ons dilemma, want ik zou in veel opzichten mijn kindje hier willen laten opgroeien (denk alleen al aan het klimaat en het vele buiten zijn!)...moeilijk moeilijk moeilijk! (ook off topic maar ok haha!)

11. Storm

Storm Niet meer actief

Ik heb begrepen dat ze nu in nl bij kindjes van na aug 2011 ook Heb-B gaan prikken.

Maar goed, dat terzijde. Wij prikken juist heel bewust wel (wel lang getwijfeld of we wel of niet mee zouden doen). Maar is hier bij aanmelding op het kdv niet ter sprake gekomen en ik heb bij ons in de buurt ook nog nooit iemand gehoord die op school een verklaring moest tekenen ten aanzien van prikken.

Share This Page