Snelle reactie nodig ;-) kinder achter in auto zonder autostoel

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Haags Zonnetje, 30 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Haags Zonnetje

Haags Zonnetje Actief lid

26 jun 2008
    173
    0
    16
    Hoi meiden,
    Ik moet zo met mijn zoon naar de huisarts, denk dat ie een zware griep heeft maar vindt hem wel erg suf en slaapt nu nog (sinds gisteren 7 uur).
    Heb dus de huisarts gebeld en kan er straks terecht maar ik heb geen auto. Normaal fiets ik alles (afstand is ook goed te doen) maar hij is zo huilerig en hangerig dat ik dit niet zie zitten.
    Mag ik in een taxi, dus achterin, zonder kinderstoeltje, dus bij mij op schoot?
    Hij wordt binnenkort 3.
    Alvast bedankt,
    Haags Zonnetje

2. Tamio

Tamio Niet meer actief

Ja dat mag. Taxi's zijn een uitzondering, daar hoeven kinderen niet in een kinderstoeltje.

3. Tamio

Tamio Niet meer actief

Beterschap voor je zoontje.

4. Meara

Meara Niet meer actief

Waarom laat je de huisarts niet langskomen. Griep kun je niet veel meer aan doen dan uitzieken.

5. Haags Zonnetje

26 jun 2008
    173
    0
    16
    @Meara, heb de huisarts gevraagd om langs te komen maar doet ze niet. Ik kijk zometeen even of één van de buren thuis zijn en anders toch maar een taxi.
    Zoon slaapt nog steeds, heb hem wel een zetpil geven omdat we zo weg moeten, hij werd er niet eens wakker van.

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.165
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Dit is nu een situatie waarin ik me kan voorstellen dat je er een keer voor kiest om je kind niet in een stoeltje te zetten. Normaal ben ik er echt op tegen! Maar nu heb je niet heel veel keus, denk ik.

Ik zou wel bij het taxibedrijf vragen of zij misschien een stoeltje hebben. Er zijn namelijk wel taxi's die dat hebben. Dan is het sowieso geen probleem. Anders zul je wel even moeten, vrees ik. (Ik ga er maar even vanuit dat de huisarts niet langs kan komen, anders had je dat wel geregeld, denk ik.)

Wel achterin zitten, jij in de gordel en hij los bij jou op schoot. Niet samen in één gordel want dat is nog gevaarlijker! En niet in het midden, natuurlijk, maar achter een voorstoel gaan zitten. (bij voorkeur passagierskant, dat is veiliger voor de chauffeur.)

Enne: ik ben wel van de voorzorgs maatregelen "voor het geval dat", want je weet natuurlijk maar nooit. Maar laten we reëel zijn: het gaat natuurlijk veel vaker goed dan fout, zo'n autoritje!

Beterschap voor je zoon.

7. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.823
    2.006
    113
    Taxi schijnt inderdaad een uitzondering te zijn. Ik had het laatst. Toen zat ik op de huisartsenpost en mijn man werd voor een spoed weggeroepen. Toen moest ik met Esmae dus terug met een taxi. (lopen was te ver) In dit geval zou ik zeggen; doen, dit is volledige onmacht en als ik het zo hoor, noodzakelijk ook. Laat je even weten hoe het met je zoontje is straks?

8. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.823
    2.006
    113
    even opgezocht:
    Taxivervoer en busvervoer
    Een kinderzitje is niet verplicht. Vanaf 3 jaar moeten kinderen en volwassen de gordels gebruiken. Kinderen jonger dan 3 jaar mogen in bussen en op de achterbank van de taxi zonder gordel vervoerd worden.

(bron: Kinderen in de auto vervoeren - regels | Auto en Vervoer: Auto)

9. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    In dit geval vind ik het normaal dat je met de taxi gaat en daar hoeven ze idd geen gordel om. gewoon goed vasthouden.

Ik heb het 1x gehad met mijn zoontje van toen 10 maanden we kregen midden in de winter pech(ongeveer 7 km van ons huis af) en het sneeuwde en vroor ontzettend de verwarming in de auto deed het niet meer. Anwb gebeld en die zouden met spoed komen omdat er een klein kindje in de auto zat. Maar toen kwam onze buurvrouw voorbij en wou ons meenemen naar huis zodat we niet in de kou stonden. Ik ben ook achterin gaan zitten met de kleine op de schoot soms is het gewoon overmacht! Was ook maar een ritje van 5 min hoor.

beterschap voor je zoontje

10. Haags Zonnetje

26 jun 2008
    173
    0
    16
    Hoi meiden, allemaal bedankt voor jullie snelle lieve reacties. Het is gelukt. We zijn weer terug, hij heeft een behoorlijk zware griep icm rode oren dus waarschijnlijk/misschien een oorontsteking. Omdat zijn temperatuur met zetpillen niet omlaag gaat heeft hij ab gekregen. Nu ligt hij al weer te slapen. Is nog geen uur wakker geweest vandaag.

Onderwerp kan gesloten worden, weet niet of ik dit zelf kan doen??

Deel Deze Pagina