bewust thuis blijf mama's

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door nutts, 14 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nee, ik zou dat ook nooit willen.... Ik zit nu al met het dilemma. Stel dat er ooit een tweede zou komen, hoe zou ik dat dan doen? Toch weer 2 jaar stoppen met werken of wél gewoon 2 dagen per week naar het KDV ondanks de jonge leeftijd? Ik vind dat best lastig. Dit was denk ik nog het moeilijkste waardoor ik even niet wist of ik het werken wel door wilde gaan zetten...

2. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Ik zou mn kind niet op het kdv kunnen zetten (het ligt meer aan mij hoor!) en ga alleen werken als ik verhuisd ben in de buurt van mn ouders, zodat zij op mn kind kunnen passen... Als dat nu ook mogelijk was, zou ik ook deeltijd zijn gaan werken hoor ;) Nu is het ff niet anders en blijf ik mooi thuis bij dl :)

Hoe was jullie dag vandaag?
    Ik ben ongesteld geworden en voel me belabberd bleeeehhh... Straks lekker vroeg naar bed en morgen weer vrolijk verder met huishouden, sporten, spelen met dl en koken ;)

3. Die gedachte had ik ook altijd, dat ik Tobias niet wilde achterlaten op het KDV. Maar nu hij wat groter wordt merk ik dat ik er minder problemen mee heb. :) Hij zou toch over een maandje ook naar de PSZ gaan, dus veel verschil is er dan niet, behalve dat hij 2 uurtjes langer daar is dan op het PSZ..... Maargoed, ik heb ook wel het geluk dat mijn ouders de middagen willen oppassen, dat scheelt heel erg :D

Mijn dag gister (inmiddels) was erg leuk. Ik ben met Tobias naar de Intratuin geweest, bij de kerstdorpjes wezen kijken. Hij vond het echt helemaal geweldig en was er niet bij weg te slaan ;)

Hier heb ik een filmpje van hem staan

4. rozebadeend

rozebadeend Niet meer actief

Wat een leuke blog, Bolkje. En schattig zoontje. Jullie gaan heel bewust met geld om, hè? Leuk! Ik vind dat zelf ook leuk om te doen, haha. Helaas is het gewoon moeilijk, we komen net rond en als er dan een tegenvaller komt die niet uit kan die maand van de gewone inkomsten, baal ik verschrikkelijk. Juist omdat we zo ons best doen en bewuster met geld bezig zijn dan de meesten. :(

Iammommy, succes vandaag nu je ongi bent!

5. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Rozebadeend tnx! Heb ik echt nodig vandaag ;)

Bolkje hahaha wat een heerlijk kindje :D wist niet dat ze zo vroeg begonnen met de kerstdecoratie bij de intratuin! Wij hebben er een 15 min lopen van ons vandaag. Ga van de week ook eens ff langs met dl :)

Ligt het aan mij of beginnen ze overal steeds eerder mee? Vond het zo gek dat ik al pepernoten en chocoladeletters zag verschijnen dit jaar terwijl het nog amper herfst was! Haalt een beetje de spanning en sfeer van sinterklaas weg en kinderen mogen zo extra lang wachten op sinterklaas.... Why ;) ?

6. Ja, wij proberen wel spaarzaam te zijn. Al lukt dat de ene maand beter dan de andere maand hoor :) Soms heb ik ook wel eens maanden dat het geld er gewoon uitvliegt, maar over het algemeen kunnen we wel redelijk sparen. :)

7. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Same here :)

8. rozebadeend

Balen is dat, hè. Nouja, ik blijf mn best doen. :)

9. @ImAmommy: je hebt gelijk hoor, ze beginnen overal steeds eerder mee. Maarja, blijkbaar zijn er toch mensen die er al behoefte aan hebben, want als niemand het kocht zou het niet in de winkel liggen denk ik?? Ik ga het in elk geval nog niet kopen.....

De intratuin was trouwens nog niet helemaal klaar qua kerst hoor! Maar er stond al wel veel :)

10. Wat een stilte hier?

Kijken jullie uit naar het weekend??

Ik niet echt, we gaan naar mijn schoonouders. Niks mis mee, maar toen ik het afsprak wist ik nog niet dat ik vanaf komende maandag fulltime aan de bak mocht. DUs eigenlijk zou ik dit weekend gewoon lekker lui willen doen. Maargoed. Belofte maakt schuld. :p

Daarentegen heb ik wel lekker 2 ochtendjes "vrij" gehad. :D Tobias vermaakt zich erg goed op het KDV, wat echt een fijn gevoel is dat ik hem daar in goede handen achterlaat en dat hij niet verdrietig is bij het afscheid nemen.... :) Sterker nog: hij wordt helemaal enthousiast als we daar binnen komen en gilt AUTO! AUTO! (Hij kan daar met autootjes spelen)

11. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Hoi hoi!

Bolkje wat fijn dat Tobias er zo enthousiast over is! Geeft zeker een goed gevoel ;) wel jammer van je weekend, idd niks aan te doen....

Hier wel zin in! Had het van de week erg druk en zat ook niet zo lekker in mn vel. Heb al dagen achter elkaar hoofdpijn. Dacht dat het aan mn ongi lag, maar ik ben sinds gisteren niet mr ongi. Ml zegt dat ik sporten moet beperken tot 3 keer per week, want volgens hem put ik mezelf veel te veel uit ;) ga het van de week eens proberen en kijken of ik me dan beter voel...

Vandaag gaan we met dl naar de speeltuin en kinderboerderij. Lekker samen spelen en genieten :) weekenden wordt er niet gekookt en eten we lekker pizza oid :D

Fijn weekend allemaal

12. rozebadeend

Hoi dames!

Was idd ff stil hier.

Bolkje, wat fijn dat t zo goed gaat op t kdv! Had je verwacht dat het zo goed zou gaan.
    Snap dat je nu je dit weet liever je weekend anders had ingedeeld. Maarja, nu niets meer aan te doen. Tenzij je man en Tobias samen gaan? Maar dat is misschien wat raar, als je enige reden is dat je gewoon lekker wilt chillen. :p
    Alvast heel veel succes!

Iammommy, gelukkig is het weekend! Lekker van gaan genieten dan. Knap, zoveel sporten, maar misschien wat te veel idd. Lekker genieten vandaag en morgen. Ook van de pizza enzo. :D

Hier vandaag even wat huishouden en paar boodschappen halen. Ml is overdag ook niet thuis, dus ik heb nog geen weekend gevoel.

13. @rozebadeend: ik had het wel een beetje verwacht hoor :D Tobias is meestal wel heel relaxed, dus dat scheelt. :)

Aleen hij was wel echt ontzettend moe na afloop van het KDV. Maar wilde ook niet meer dan normaal slapen, waardoor hij dus heel erg van streek was tijdens het laatste gedeelte van de treinreis naar mijn schoonfamilie.

Mijn man wil nu al niet eens meer met de trein daarheen gaan, die is er echt helemaal klaar mee. Volgende week haalt hij hopelijk zijn rijbewijs en dat zou echt enorm schelen! Dan kunnen we een auto huren voor dit soort lange ritten... :)

Vandaag is mijn eerste werkdag en ik ben echt misselijk van de zenuwen. De afgelopen dagen heb ik het heel erg voor mezelf kunnen "verdringen" en voelde het ook nog zo ver weg, en nu is het opeens zo ver.

En ik ga Tobias gewoon zo missen de komende week :( Ik word er echt verdrietig van dat ik hem zo weinig zie. Het is maar 3 weekjes, gelukkig.... Daarna weer wat minder heftige tijden. Maar pfffh.... :(

14. rozebadeend

Aaahw, Bolkje, het komt vast allemaal goed. Jij kunt dit gewoon. Ze hebben je aangenomen, want ze geloven in je. Dus ook geloven in jezelf!

Snap dat je Tobias gaat missen, maar wat je zegt, het is voor 3 weekjes.

Hoop echt dat je man volgende week zn rijbewijs haalt! Is echt zo makkelijk. Ik heb m van de zomer gehaald, geeft zoveel vrijheid. Helemaal.omdat wij buitenaf wonen. Ik kan nu s avonds (overdag heeft mn man m) gewoon de auto pakken en ook eens naar een verjaardag ofzo gaan.

15. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Bolkje hoe was je eerste dag op het werk? Dikke knuf verder. hopelijk zijn de 3 weken snel om dan! Duimen dat je man zn rijbewijs haalt!

@hier een niet zo'n fitte mama. Voel me al een tijdje niet zo lekker. Erg moe en continu last van hoofdpijn.. Heb nu 2 dagen rust genomen. Gaat al de betere kant op. Hopelijk kan ik morgen weer lekker sporten, want begin me nu toch echt schuldig te voelen ;)

Hoe is het met de rest & de kids?

16. Het was echt ontzettend leuk toen ik er eenmaal was! Leuke collega´s, interessante cursus tot nu toe! :D

En het is echt zó fijn om dan na het werk thuis te komen en dat Tobias dan al bij de deur staat te wachten en me in de armen vliegt. Ik heb het idee dat hij me nu meer waardeert dan toen ik de hele dag thuis was. :$ :( Toen toonde hij eigenlijk veel minder affectie dan nu.... :)

17. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Aaaah wat lief! Hij heeft mama gemist. Heerlijk meid! Geniet er lekker van ;) en wat fijn van je werk. Lekker werken zo :)

18. Toetje77

Toetje77 Bekend lid

29 feb 2008
    800
    12
    18
    NB
    Mag ik me hier aansluiten? Op dit moment werk ik nog, maar per 1 december niet meer, ik heb mijn baan opgezegd. In tegenstelling tot de meeste thuisblijfmoeders heb ik dan net gewerkt in de eerste 5 jaar van onze dochter. Nu gaat ze naar school en voelt het wel raar om juist nu te stoppen, alsof het nu eigenlijk niet meer geoorloofd is. Deze keuze heb ik echter gemaakt omdat ik al 5 jaar depressief ben en enorm geworsteld heb om toch te blijven werken, maar nu was de maat vol, ik wil een gelukkige moeder en partner zijn en ondanks mijn depressie is er toch nog een sterke kinderwens. Maar me gelukkig voelen lukt me niet in de combinatie werken-zorgen-huishouden, ik heb steeds het gevoel op alle vlakken tekort te schieten en dat wil ik niet meer. Het heeft me dus 5 jaar gekost om dat toe te geven en ik vind het ook wel moeilijk om afscheid te nemen van mijn werk, maar ik sta helemaal achter mijn beslissing en hoop dat dit me rust gaat brengen. Ik zou het fijn vinden om met jullie te kunnen praten, als dat mag.

19. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Hoi toetje! Welkom to the club :) goed van je dat je de stap hebt gezet. Ik hoop dat het jullie meer rust zal brengen. Word je behandeld voor je depressie? Vind het erg knap van je om zo'n situatie 5 jaar lang vol te houden! Dikke knuf voor jou :)

20. rozebadeend

Bolkje; wat fijn dat het allemaal goed gaat en zo leuk is. Vind ik echt tof voor je!

Iammommy; alweer fit? En nog gesport?

Toetje; welkom! Jammer dat t allemaal niet lekker loopt zeg. Hoop echt dat je vanag december lekker aan jezelf kunt werken, geestelijk gezonder wordt en dat er een kindje bij mag komen.

Hier; weinig bijzonders, haha. Vandaag gewoon vrij. Beetje poetsen en dat is het. Dl houdt me verder wel bezig.

Deel Deze Pagina