bewust thuis blijf mama's

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door nutts, 14 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe

Pff, jeetje, dat gaat je ook allemaal niet in de koude kleren zitten zeg. Wel fijn dat het steeds iets beter gaat..

2. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Dat is zo

3. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Hoi mommy's!
    Wat staat er vandaag op de planning?
    Hier zometeen bedden verschonen, wasjes draaien, sporten (als dl slaapt), met dl wandelen & spelen & boodschappen die ik gisteren vergeten was halen, koken, opruimen en last but not least chilleeeennnn :D

4. wachtend

wachtend Niet meer actief

Hier hebben we op de planning zwemmen met de kinderen maar man heeft vannacht amper geslapen dus zit erover te denken om alleen mijn stuiterbal mee te nemen en dochter en man thuis te laten. Man heeft 2 weken vakantie die een beetje in de soep loopt door het weer, de tuin die gedaan word en afspraken die gedaan moesten worden.

Volgend jaar wil ik ECHT een weekje weg!!! Maar ondertussen is man nu aan het stofzuigen, heb ik een was in de machine gedaan en ga zo dochter haar fruithap geven.

5. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb vandaag maar 2 oppaskindjes. Eentje heb ik samen met mijn dochter naar school gebracht en de ander gaat naar de psz vanochtend. Ben nu alleen met mijn zoontje. Net geverfd voor de dag van de leidsters. Kan hij vanmiddag meenemen naar de psz. Hij speelt lekker nu en ik kijk zo de algemene beschouwingen.
    Vanmiddag komt mijn oppaskindje dus terug en gaat mijn zoontje naar de psz.

6. rozebadeend

rozebadeend Niet meer actief

Ladiesss!:D

imamommy; lekker bezig jij! Geniet van het chillen.

Wachtend, deze zomer zijn wij ook thuis gebleven. Stomste wat ik kon doen. Echt, vakantie vieren door niets te doen lukt dan gewoon niet. Fijne dag!

Gisteren had ik een half dagje gewerkt, in de ochtend en 's middags vooral niets gedaan. Vandaag ga ik ff hard aan de slag, al dl het toe laat, haha. Heb net de bovenverdieping uitgepluisd, nu de was doen. Loop weer eens achter. Vanavond even naar de stad met zn drietjes. Heb een stokke en daar had ik een tuigje bij, wat ik zo afbreuk vond doen aan de stoel, dat ik die weer losgemaakt en opgeborgen had. Nu heb ik m nodig want madame kruipt zo de tafel op. Nergens te vinden. Maar ga niet weer 40 euries neerleggen denk. Koop wel een universele, schijnt met puzzelen ook te passen.

En wil iets kopen om de vloer schoon te houden. Hebben plavuizen en stofzuigen doe ik vaak, maar maakt zo herrie in ons gehorige huis dat de kindjes dan wakker worden. Twijfel nu tussen een gewone oldskool bezem en een swiffer? Iemand tips? :D Het zijn meestal niet alleen kruimeltjes, maar stukjes brood en fruit enzo die het mondje niet bereikten :D (kindjes eten zelf). dus vraag me af of die plakkerige stukjes niet ranzig zijn in een bezem? Wat een dilemma weer. :)

7. rozebadeend

rozebadeend Niet meer actief

Tuc, geniet van je dagje.

8. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb ook een swiffer...ideaal!

9. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Swiffer idd!

Wij zijn deze zomer ook niet weg geweest, in juli hebben we ons huis gekocht en dat was duur zat, bovendien wilden we de kids rustig laten wennen aan de nieuwe omgeving. Mijn man had 3 weken vakantie en die vlogen om met allerlei klusjes en regeldingen. Toch een heerlijke zomer gehad, we wonen vlakbij een meer, dus wandelden daar bijna elke dag heen. Stoeltje erbij en de kids lekker spelen, dat is vakantie! :D Volgend jaar wil mijn oudste heel graag kamperen, ik wil in een all-inclusive hotel ;) Heb namelijk voor mijn gevoel geen vakantie als ik gewoon het huishouden moet blijven doen op vakantie. Misschien doen we een weekje in een caravan en dan een weekje in een luxe hotel.

Mijn ouders zijn op bezoek, logeren hier ook. Ze hebben nu de kinderen even meegenomen op de fiets. Oh en ik zie dat de hemel opengebarsten is, dus ze zullen verzopen thuis komen, ach :( Ik wil eigenlijk mijn vader overhalen om de kinderen mee te nemen naar ballorig, zodat mijn moeder en ik kunnen winkelen. Maar hij heeft er niet zo'n zin in ;) Mijn man werkt thuis deze week, maar die zit de hele dag boven dus daar heb ik ook al niks aan ;)

10. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Ik ga denk ik ook voor een vloerwisser bij de action of een zwiffer idd. Bezem al geprobeerd en wil niet echt lukken en idd ranzig met eten ;)

Veel shopplezier rozebadeendje

Tuc lekker bezig dus.

Geniet van jullie dag meiden :) dl gaat tukken, dus kan mama eindelijk sporten!

11. ladytwister

ladytwister Bekend lid

29 jan 2008
    643
    0
    0
    Fulltime Moeder
    Westfriesland
    Hier ook een bewuste thuisblijf mama !
    na de geboorte van onze eerste dochter ben ik wel gewoon weer te werk gegaan 40 uur per week alleen merkte ik na verloop van tijd dat ik dingen ging missen ik hoorde dan van de kinderopvang ohhh ze deed dit en ze deed dat .....en dat vond ik zo erg !.....dus gesprek gehad met mijn man en toen ben ik gestopt met werken ....nu 7 jaar later heb ik 3 meiden ( 7 / 3 / 1 ) en ik vind het heerlijk om elke dag mijn meiden om me heen te hebben ......

12. Ik ga de slaapkamers opruimen!!

13. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    Hallo allemaal,

Hier na de geboorte van onze oudste (al bijna 6 jaar geleden) gestopt met werken. Ik geniet er elke dag van. Het geeft mij ook meer rust. Ik zou helemaal gestresst worden als ik ook nog eens moest werken ernaast. Al is dat natuurlijk voor iedereen verschillend.

Mijn man staat helemaal achter me en vind ik dat hard genoeg werk met de kids. Wel voel ik me soms alleen staan als jonge TBMer. Iedereen om me heen van mijn leeftijd (ben nu 28) werkt. En mensen hebben idd al gauw het idee dat je weinig doet (is ook wel eens zo...ik heb ook wel eens chill dagen...luxe he;)) Maar ik vind dat het onze eigen keus is en wij zijn er gelukkig mee!:) (en de kids ook..van dochter M. mocht ik niet gaan werken, want dan kan ze dr verhalen uit school niet vertellen:D)

Mijn man maakt elke dag standaard overuren. Dus we kunnen prima rondkomen, al is het minder ws. dan als we allebei zouden werken. Maar ik heb nu wel lekker de tijd voor me kids. Ik mis helemaal niks en de periode dat ze nog zo klein zijn, is zo om!

Zijn er hier ook TBMers die een groter gezin zouden willen? (en dan bedoel ik 4 of 5)

Ik heb nu trouwens ook de energie om vrijwilligerswerk te doen bij dingen die ik leuk vind. En dat is voor mij prima genoeg. (als ik mensen kan helpen, ben ik al gelukkig:))

Geld maakt niet gelukkig, maar die kostbare momenten/herinneringen met mijn gezin wel!En dat kan je niet ergens halen, die moet je nu beleven!:)

14. ladytwister

ladytwister Bekend lid

29 jan 2008
    643
    0
    0
    Fulltime Moeder
    Westfriesland

Hier een TBMer die nu 3 kinderen heeft en gaat voor een 4de als het ons gegund is natuurlijk .....ik vind het heerlijk dat ik thuis mag en kan zijn voor mijn meiden .....mijn dochter van 7 vind het helemaal geweldig als ze thuis komt ben ik er en gaan we heerlijk samen zitten om de dag te bespreken en daar geniet ze intens van !........en mama dus ook :D

15. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Welkom ladies :)

@groot gezin: Geen idee.. Wil wel een tweede over een jaartje of 2, maar of ik ook nog een 3e aankan?

@Bolkje succs!

16. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    @ladytwister wat leuk zeg!!Hoop dat jullie gauw zwanger mogen zijn van de 4de!!

17. Natascha1983

Natascha1983 Nieuw lid

14 sep 2015
    3
    0
    0
    Vrijwilliger op school
    Haarlemmermeer
    Hallo allemaal,

ook ik ben sinds elf maanden een thuisblijfmoeder. Mijn zoontje is nu bijna tien en de tweede is onderweg.

De eerste vier jaar was ik ook altijd overdag thuis voor mijn zoontje. Ik werkte 's avonds en ging toen ook nog naar school. Na het behalen van het diploma Bedrijfskunde ben ik gaan werken. Dit is afwisselend in uren geweest van 28 tot 40 uur. Mijn ouders waren de vaste oppas. Daarmee had ik, vond ik, veel geluk. Dan bleef de zorg toch nog dichtbij.

Vanwege het feit dat ik alleen kwam te staan voor de zorg van mijn zoontje was het ook noodzakelijk zoveel uur te werken. Maar daar werd het schuldgevoel niet minder van richting mijn zoontje.

Nu help ik heel veel op school en met activiteiten in het dorp. Wat een voldoening geeft dat. En wat is mijn zoontje blij dat hij onbeperkt kan afspreken etc.

Ben blij dat ik, straks met de tweede, wederom de kans heb thuis te zijn. En daarmee alle momenten te mogen delen.

18. ladytwister

ladytwister Bekend lid

29 jan 2008
    643
    0
    0
    Fulltime Moeder
    Westfriesland

Dank je wel Madelief hoop echt dat het ons gegund is ! :)

19. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    @Natascha Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!Hoe voel je je?

Ik vind dat dus ook heel fijn, dat de meiden uit school altijd af kunnen spreken. Mn oudste dochter gaat als ze 6 jaar is beginnen met zwemles op zaterdag. Dan blijft door de week vrij voor de afspraakjes. En ML kan dan mee naar zwemles, die zo ook weer betrokken kan zijn bij de kids. Mn schoonzus vond dat wel heel lui van me, want zij deed de kids door de week zelf naar zwemles, terwijl ze daarnaast ook gewoon moest werken. Tja;)...ik vind het gewoon fijn als hun papa ook wat me ze kan doen. En hij wil het zelf ook graag.:)

Ik baal wel beetje dat mn dochter laat begint met zwemles, ze staat er al meer dan een jaar op de wachtlijst. En toen ik haar ingeschreven had, zou het maar half jaar duren. maar goed, ze heeft het ms. ook wel sneller:D

20. Nou, het loopt allemaal even wat anders. Tobias is ziek. Hij was al aan het kwakkelen maar na zijn middagslaapje bleef hij maar huilen.... Nu zitten we dus maar tv te kijken. Maar het lijkt gelukkig alweer wat beter te gaan. Na deze aflevering maar eens kijken of we toch nog even naar boven kunnen dat ik nog even kan gaan opruimen terwijl Tobias in zijn kamer speelt....

Deel Deze Pagina