Hallo! Ik geef volledige borstvoeding aan mijn kleintje en ben 5 weken terug bevallen ( keizersnede ). Na 4 weken is mijn kraambloeding gestopt. Nu ben ik vanochtend ineens ongesteld geworden! Hoe kan dat zo snel? Ik geef elke paar uur borstvoeding . Alleen soms zit er wat meer tijd tussen met het kolven. Ben ik nu ook alweer vruchtbaar ?
Oh ja en de menstruatiepijn is echt veel heviger . Ik heb ook echt pijn in mijn onderbuik/baarmoeder. Blijft dit en is dit normaal?
Ik was ook al vrij snel weer ongesteld, het kan wel als je volledige borstvoeding geeft. Dan ben je idd ook weer vruchtbaar.
En de eerste paar keer ongi na mijn keizersnede waren ook heel pijnlijk. De wond in je baarmoeder is nog niet genezen, dus het is allemaal wat gevoeliger, bij mij werd het na een maand of 4 beter.
Oh echt kwebbelsnoes? Dankjewel . Over dat we wond niet genezen is.. Waarom mag je dan wel weer In bad en gemeenschap enz ? Dat lijkt me niet handig met een wond toch?
De wond loopt natuurlijk door alle lagen heen, en bijv de buikspieren zijn uit elkaar "getrokken" geweest en dat moet ook weer aan elkaar groeien. Krampen en dingen die kracht kosten blijven dus lang pijnlijk. Zo snel weer ongesteld kan ieg wel, ik heb ook een vriendinnetje die dat had. Maar zelf ben ik echt lang blijven bloeden na de ks, ik geloof ook wel een week of zes voordat het echt over was. Dus misschien komt het toch nog van je ks?
Ik ben ook snel ongesteld geworden na de ks-bevalling, met 7 weken en ja, je kunt nu al vruchtbaar zijn, maar het kan ook zijn dat je LF (tijd tussen ei en ongi) nog niet lang genoeg is om opnieuw zwanger te worden Hier vind je meer info: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Vruchtbaarheid - Menstruatie en borstvoeding
Ik ben ook heel snel weer ongesteld geworden. Of je dan ook weer vruchtbaar zult zijn? Tsja, als jij normaal vruchtbaar bent, zal je dat dan nu ook wel weer zijn.
Oke duidelijk. Overigens las ik in t stuk van bovenstaande link dat menstruatie niet per definitie vruchtbaar betekend als je bv geeft . Maar Goed je waagt het er maar beter niet op als je nog geen volgende zwangerschap wilt..
Klopt. Ik ben dan wel ongesteld geweest maar ben zo onvruchtbaar als de pest (Maar dat was ik door die tijd ook al dus ik denk dat ik dan weer een geval apart ben)