Bv en 5 weken na de bevalling ongesteld ?!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Maysa86, 7 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maysa86

Maysa86 Actief lid

17 jan 2011
    280
    0
    0
    Hallo!

Ik geef volledige borstvoeding aan mijn kleintje en ben 5 weken terug bevallen ( keizersnede ).
    Na 4 weken is mijn kraambloeding gestopt.
    Nu ben ik vanochtend ineens ongesteld geworden!

Hoe kan dat zo snel? Ik geef elke paar uur borstvoeding . Alleen soms zit er wat meer tijd tussen met het kolven.

Ben ik nu ook alweer vruchtbaar ?

2. Maysa86

Maysa86 Actief lid

17 jan 2011
    280
    0
    0
    Oh ja en de menstruatiepijn is echt veel heviger . Ik heb ook echt pijn in mijn onderbuik/baarmoeder.

Blijft dit en is dit normaal?

3. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Ik was ook al vrij snel weer ongesteld, het kan wel als je volledige borstvoeding geeft.
    Dan ben je idd ook weer vruchtbaar.

4. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    En de eerste paar keer ongi na mijn keizersnede waren ook heel pijnlijk. De wond in je baarmoeder is nog niet genezen, dus het is allemaal wat gevoeliger, bij mij werd het na een maand of 4 beter.

5. Maysa86

Maysa86 Actief lid

17 jan 2011
    280
    0
    0
    Oh echt kwebbelsnoes? Dankjewel .
    Over dat we wond niet genezen is.. Waarom mag je dan wel weer In bad en gemeenschap enz ? Dat lijkt me niet handig met een wond toch?

6. Babel44

Babel44 Niet meer actief

De wond loopt natuurlijk door alle lagen heen, en bijv de buikspieren zijn uit elkaar "getrokken" geweest en dat moet ook weer aan elkaar groeien. Krampen en dingen die kracht kosten blijven dus lang pijnlijk.

Zo snel weer ongesteld kan ieg wel, ik heb ook een vriendinnetje die dat had. Maar zelf ben ik echt lang blijven bloeden na de ks, ik geloof ook wel een week of zes voordat het echt over was. Dus misschien komt het toch nog van je ks?

7. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Maysa: Je baarmoedermond is alweer gesloten dus vandaar dat je gewoon alles mag doen

8. z0nne

z0nne Niet meer actief

9. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik ben ook heel snel weer ongesteld geworden. Of je dan ook weer vruchtbaar zult zijn? Tsja, als jij normaal vruchtbaar bent, zal je dat dan nu ook wel weer zijn.

10. Maysa86

Maysa86 Actief lid

17 jan 2011
    280
    0
    0
    Oke duidelijk.
    Overigens las ik in t stuk van bovenstaande link dat menstruatie niet per definitie vruchtbaar betekend als je bv geeft .
    Maar Goed je waagt het er maar beter niet op als je nog geen volgende zwangerschap wilt..

11. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Klopt.

Ik ben dan wel ongesteld geweest maar ben zo onvruchtbaar als de pest ;)
    (Maar dat was ik door die tijd ook al dus ik denk dat ik dan weer een geval apart ben)

Deel Deze Pagina