Bewust vanaf het begin kolven, ervaringen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Inge88, 3 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Me81

Me81 Bekend lid

9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inge, ik kan je Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding aanraden, daar weten ze echt ALLES over BV.
    Waarom zou je fulltime willen kolven?
    Het is heel veel extra werk. Kolven kost tijd en de fles geven net zoveel tijd, dus per voeding trek je dan een uur uit ipv de helft. Je moet de boel dan ook nog afwassen en steriliseren.

Live voeden is daarin tegen een investering in het begin, jij en je baby moeten het samen leren, dat kan wel eens moeite kosten, zo ook bij mij. Maar nu is het heerlijk. Een dagje IKEA, geen gerommel met flessen, maar even een 20 minuutjes in de voed ruimte en hij kan weer een paar uur door. Ik heb altijd mijn voeding kant en klaar bij me.

Ben erg nieuwsgierig naar je wens om te gaan kolven.

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Allereerst antwoord op je vraag: ja dat kan.

Maar zoals je al hebt kunnen lezen, er zitten wel wat haken en ogen aan. Twee vriendinnen hebben het gedaan, de ene na 3 weken gedoe anderhalf jaar voor de oudste en anderhalf jaar voor de jongste, de ander 2 jaar voor haar oudste (jongste kon gelukkig zelf drinken).
    Ik heb wel ervaring omdat ik het de eerste 10 weken noodgedwongen heb moeten doen voor mijn jongste, ik deed het met liefde, maar het was erg intensief. Ik was blij toen ze met 10 weken eindelijk alles uit de borst kon halen (en toen ze 12 weken was ging ik fulltime werken, dus huppetee toen kwam de kolf weer tevoorschijn).

Om de borstvoeding goed op gang te laten komen is het het handigste om te beginnen met alle voedingen aan de borst. Met een week of 4 a 6 kun je dan eens per dag wat kolven en in een fles aanbieden (en dat ook heel consequent ELKE dag doen!) zodat je kind ook leert uit een fles te drinken. Tegen de tijd dat je dan weer aan het werk gaat is het gemakkelijker om op het werk te kolven en de gekolfde melk te geven aan degene die voor je kind zorgt.

Deel Deze Pagina