Bewust voor kindje gaan ondanks financiele problemen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door cvm1985, 21 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ja, we betalen al 1150£ huur, council tax is 150£ per maand, stroom rond de 200 (slecht geisoleerd appartement, verwarming op elektra), reiskosten man 304£ per maand, telefonie, internet en televisie 80£ per maand, homeschooling groups 50£ per maand, schoolmateriaal gemiddeld 30£ per maand, dus dat hakt er behoorlijk in.
    Overigens is mijn man net pas begonnen met zijn tweede baan, dus als het goed is houden we eind volgende maand wat meer over.

2. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Vindt het heerlijk om met vriendlief samen te zijn
    Groningen
    Ik zeg: Je hart volgen, en naar je gevoel luisteren.

Maar nog even een opmerking: de mensen die het hier hebben over luxe en zeggen dat ze voor de halve week al 50 kwijt zijn aan boodschappen.. Dat snap ik dan weer niet.
    Denk dat diegene veel kunnen leren van diegene met een bijstand, die weten wat heel zuinog leven is.
    Misschien zijn sommige dingen voor jullie geen luxe, maar voor anderen wel.
    Zoals boodschappen doen bij AH is luxe, boodschappen doen bij lidl/aldi etc kan je ook een hoop schelen.

Mijn partner kan momenteel niet werken wegens omstandigheden, en is bezig zijn schuld af te lossen van jaren geleden (boetes etc.)
    Maar wij hebben een tweeling van 5 maanden en ik heb elke week 70 euro.
    Daar onderhoud ik dus 2 volwassenen en 2 baby's mee plus dat we een auto voor de deur hebben staan waar ook benzine in moet.
    In totaal hebben we 85 per week, en daarvan kopen we boodschappen, 2x pampers, 2x nutrilon, tanken we de auto en kopen we soms ook nog wat extra's voor de kids. Dus de kids kosten 40 euro per week, en komen aan niks tekort.
    Als we willen kunnen we overgaan op huismerk voeding en luiers, maar we redden het nog prima zo, dus dat is niet nodig.
    De eerste 1,5 maand toen de kids thuis waren heb ik het moeten doen met 40 euro per week, en daar moest ik ook babyvoeding, pampers en boodschappen van kopen. (Had tijdens zwangerschap al een paar keer een voorraadje pampers ingeslagen met de kruidvatkaart, 3 pakken new baby maat 1 en 2 voor 15 euro)
    Dus 20 euro ging op aan de baby's per week en 20 euro boodschappen.
    En toch elke dag aardappeltjes met groente en vlees op tafel of iets met rijst of pasta.

Het is dus mogelijk, alleen je moet goed op je budget letten.
    Je weet na een tijdje precies waar iets het goedkoopste is.
    Dan maak je een boodschappenlijstje, schrijft de prijzen erachter en dan reken je uit hoeveel je kwijt bent en neem je alleen dat geld mee.
    Kan je ook geen extra (onnodige) dingen kopen.

3. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Vindt het heerlijk om met vriendlief samen te zijn
    Groningen
    Dan betaal je wel veel huur o_O
    Of lijkt dat zo ?

4. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    In de buurt van London wonen is duur, helaas. Bovendien hadden we snel iets nodig, hele verhuizing (van beslissing nemen tot verhuizen tot daadwerkelijk aankomen in de UK) heeft nog geen 3 weken geduurd, en als buitenlander zonder credithistory wil bijna niemand je een huis verhuren. We hebben dus genomen wat we konden.
    In Juli loopt ons contract af en verwachten we een beter huis te kunnen krijgen, maar wel voor hetzelfde geld. De reiskosten gaan dan wel omlaag omdat we naar London zelf gaan, nu wonen we er een 25 minuten met de trein vanaf.

5. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ik moet zeggen klinkt goed!

Deel Deze Pagina