Bewust wat meer leeftijdsverschil tussen eerste en tweede kindje.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Eendje86, 9 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angel071986

angel071986 Bekend lid

24 mrt 2013
    721
    113
    43
    Ook hier bewust niet eerder begonnen dan 3,5 jaar na de geboorte van mijn eerste. Leek ons erg fijn als de eerste zoizo al op school zit. Nu hopen dat het niet heel lang hoeft te duren voordat we zwanger zijn.....beetje ongeduldig ;)

2. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Tussen m'n eerste en tweede zit 22 maanden en het is echt keihard werken!! Jongste is nu 2 maanden en oudste net 2. Als mijn man niet zoveel ouder was hadden we denk ik wat langer gewacht.

3. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Hier zwanger van nr 2, dochter is 3.5 als hij/zij geboren word.
    We wilden eigenlijk eerder proberen om zwanger te worden, maar toen kwam er een nieuw huis op ons pad. Dus toen gewacht.
    Veel geluk gehad dat het meteen raak was.

Het lijkt me erg fijn dat er 3.5 jaar tussen zit. Het eerste half jaar kan onze dochter nog wennen aan haar broertje of zusje, en daarna gaat ze naar school.
    Dan heb ik zelf meer tijd voor de baby.
    Dochter kan al veel zelf.. kan mee helpen. Doet wat kleine klusjes.
    Heerlijk.

4. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Bij ons (mn man) duurde het lang voor we aan een tweede toe waren. Zijn begonnen toen zoon bijna drie was. Nu ruim een jaar verder.
    Twee keer in een wip zwanger. Letterlijk:roflmao: en nu ....helemaal niets....zelfs geen dag zwanger geweest. Alle onderzoeken komen negatief terug. Op papier super vruchtbaar. Dus ik heb geen advies. Je moet er aan toe zijn voor je voor een kindje gaat. Maar hou ergens in gedachten dat het weleens anders loopt dan je nu hoopt....en dat je niet zeker weet of er uberhaupt een tweede komt :cry:

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Ja ik kan het aanraden haha. Hier is het goed bevallen in ieder geval. ;)

Luna86 vindt dit leuk.
  6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Ja je kan inderdaad wel bepalen wanneer er geen babietje komt, helaas niet wanneer er wel eentje komt.. ik hoop dat het snel raak mag zijn voor jullie.

Joppie1 vindt dit leuk.
  7. Eendje86

Eendje86 Fanatiek lid

29 feb 2016
    2.635
    1.129
    113
    Vrouw
    Daar ben ik me absoluut van bewust hoor!!
    Wat naar voor jullie dat het zo lang duurt.... En dat het wel allemaal goed Zit moet ook frustrerend zijn. Sterkte!

8. sweetL

sweetL Fanatiek lid

8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik was ook een van de laatste van het groepje van mijn zoon die nu zwanger is ( bezig ging met zwanger worden )
    De meeste hebben al lang en breed een 2e kindje.
    Wij zijn toen mijn zoontje 2.5 was weer begonnen, ook met het idee 'het kan evt nog maanden duren'. Was direct raak dus hij zal 3j2maand zijn als de 2e geboren zal worden.
    Ik vind het wel fijn, moet zeggen dat ik de eerste 2jaar ook totaal nog geen behoefte/kriebels had voor een 2e!

9. Dandelion87

Dandelion87 Actief lid

30 aug 2014
    185
    7
    18
    Ik denk dat anderen er altijd wat van vinden, ongeacht hoe lang je wacht. Onze tweeling is nu 21 maanden en wij willen wachten tot ze 2,5/3 zijn voordat we voor een derde kindje gaan. Wij hebben hele slechte slapers en hopen dan de slechte nachten een beetje achter ons gelaten te hebben (zodat we weer opnieuw kunnen beginnen haha). Bovendien komt de derde dan (als je het meteen raak is) vlak voor hun 4e verjaardag en dan gaan ze bijna naar school, heb ik wat meer handen vrij voor het derde kindje (tenminste dat hoop ik).

Deel Deze Pagina