Vreemde rode vlekjes na eerste vaccinatie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door xNadine, 13 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xNadine

xNadine Actief lid

27 jul 2016
    383
    39
    28
    Hoi mama's! Ik ben gister met mijn zoontje van 10 weken naar het cb geweest voor zijn eerste vaccinatie. Gister had hij wat verhoging en was hij heel suf en moeilijk wakker te krijgen, dus ik had voor de zekerheid naar de HAP gebeld, en die gaven aan dat zolang hij zijn flesjes goed drinkt er niks aan de hand is. Gelukkig drinkt hij zijn flesjes goed en zakte de koorts ook, maar toen ik hem vanochtend uit zijn bedje haalde voor zijn ochtendvoeding, viel het me op dat hij rare, rode vlekjes over zijn lijfje heeft. Hij heeft er voor zover ik nu kon ontdekken 6, 4 op zijn gezichtje en 2 op zijn handjes. Ik doe er een foto bij, misschien dat jullie het herkennen? Misschien moet ik toch even de huisarts bellen?

Bijgevoegde bestanden:

2. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    voor mij zien ze eruit als muggenbulten.
    maar bij twijfel kun je altijd je huisarts bellen.

3. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Lijken mij muggenbulten, mijn zoontje had er vorige week ook een paar op zijn handjes.

4. SandraBe

SandraBe Bekend lid

9 mrt 2015
    629
    0
    0

Vanaf een foto met een vlekje erop is het moeilijk beoordelen wat die vlekjes kunnen zijn.

Meer zorgen zou ik mij maken om het moeilijk wakker krijgen. Dat zou ik erg goed in de gaten houden. Kinderen kunnen een "tijdelijke" ademstilstand krijgen na vaccinatie maar als de tijdelijke ademstilstand te lang duurt kan je kind ook overlijden. Als je kind dus heel suf en moeilijk wakker te krijgen is is het misschien ook wel te suf om goed adem te halen tijdens zijn slaap.

5. xNadine

xNadine Actief lid

27 jul 2016
    383
    39
    28
    Oh nee, wat eng :( ik vond het zelf ook raar dat hij zo moeilijk wakker te krijgen was, daarom heb ik ook s'nachts de HAP gebeld, maar die bleven volhouden dat het er bij hoorde, zolang hij zijn flesjes maar leeg drinkt. Hij is al iets wakkerder maar nog steeds suf, en in combinatie met die rode vlekjes maakt dan toch dat ik zometeen mijn eigen huisarts ga raadplegen. De koorts is gelukkig wel helemaal weg..

6. pearls

pearls Bekend lid

29 nov 2012
    656
    0
    16
    Is het geen mond voet hand ziekte? Het kan best zijn dat hij dit heeft opgelopen ergens.. misschien wel op t cb of kdv? Mijn dochtertje heeft dit ook gehad en kreeg koorts en precies dezelfde soort vlekjes..leken haast wel blaasjes van binnen uit. Ze had het vooral op haar vingers, gezicht en teentjes. Misschien dat hij dit nu krijgt per toeval tegelijk met de vaccinatie?

Schijnt heel besmettelijk te zijn.

7. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Mijn dochter was na de eerste vaccinatie ook vreselijk moe en de hele dag hangerig.
    Die rode vlekjes lijken me muggenbulten. Kijk even zijn kamertje na voor de zekerheid of er niet zo een kreng verstopt zit.
    Vertrouw je het niet dan bel je de ha. Liever een x teveel dan te weinig ;)

8. patries2310

patries2310 Actief lid

31 aug 2014
    269
    11
    18
    Hier afgelopen week ook dit soort vlekjes na de vaccinatie. Maar volgens mij zijn het gewoon muggenbultjes. Trekken nu ook weer weg.

9. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Mijn dochter sliep ook veel meer de dagen na de vaccinatie. Is echt niks om je zorgen over te maken en volkomen normaal.
    Als je het plekje niet vertrouwd, kun je er beter even naar laten kijken door de huisarts. Waarschijnlijk komt het niet door de vaccinatie zelf, maar de weerstand is wel iets minder door het vaccineren. Daardoor heb je kans dat hij iets anders heeft opgepikt.

10. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Zijn het geen warmte bultjes?

Deel Deze Pagina