Gestript, nu zit ik er doorheen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ZaZaM, 15 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Eventjes mijn gevoel kwijt en van me af schrijven.
    Gisteren ben ik gestript. Ik was me er van bewust dat het vaak bij een eerste kindje niks opleverd. Nu lijkt het er ook op dat het niet gedaan heeft wat het had kunnen doen. Ik ben nu alleen zo ontzettend verdrietig en het vertrouwen in mijn lichaam kwijt.
    Het strippen zelf deed veel pijn, erg veel krampen en continu harde buik. Nu heb ik vannacht geen oog dicht gedaan van de pijn. Hele heftige krampen in mijn buik. Geen een houding was lekker en elke beweging deed(doet) pijn.
    Het voelt een beetje alsof mijn baarmoeder dit allemaal niet aan kan.
    Ik heb al vanaf week 16 last van veel harde buiken. De laatste dagen al helemaal, het houdt niet op. Ik hoef maar een scheet te laten en mijn buik is al hard en pijnlijk. Het kindje hoeft maar een beetje op mijn blaas te duwen en mijn buik is hard. Ik hoef maar op te staan van de bank en mijn buik is hard. Ik draai me om in bed en mijn buik is hard...
    Ik had er echt vertrouwen in dat ik me tijdens de bevalling zou kunnen 'ontspannen' en alles over me heen zou kunnen laten komen. Nu ik zie hoe ik reageer op het strippen en de pijn en zie ik het allemaal niet meer zitten. Het vertrouwen in mezelf en mijn lichaam is compleet weg:( ik heb het gevoel dat mijn baarmoeder zo gevoelig is dat die de bevalling niet aan kan. Is dit raar dat ik dit denk? Kan dit überhaupt? Ik voel me nu zo verdrietig en ellendig en ondertussen ben ik maar aan het wachten tot de bevalling begint.. Zonder vertrouwen:(

2. MammaBS

MammaBS Actief lid

29 jan 2015
    290
    8
    18
    Ik heb er geen ervaring mee, maar wil je wel een hart onder de riem steken. Als je je kleintje straks in de armen hebt, ben je de pijn en ongemakken snel vergeten. Heb vertrouwen, ook jij kunt dit!

3. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ach jee. ..erg vervelend zo en ik herken het gevoel dat je nu hebt heel erg. Ik had dat bij mn eerste toen hij niet op de uitgerekende datum kwam ( heel stupid natuurlijk want de kans is heel klein dat je kindje dan ook daadwerkelijk geboren wordt) maar ik heb die dag echt zitten huilen als een klein kind.

Met 41 weken gestript en ik kreeg er ook heel veel krampen en harde buiken van..pas na 3 dagen werd mn zoontje geboren. Dus hou vol...het kan niet lang meer duren.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Strippen als je lijf er nog niet klaar voor is kan inderdaad "zinloze" harde buiken opleveren.

Ik was tegelijk uitgerekend met iemand van de zwangerschapsgym, zij werd gestript met 41 weken, ik wilde niet. Ik ben de dag erna bevallen, zij is nog 2 keer gestript en uiteindelijk flink vermoeid met 41-6 bevallen. Maar ze was al erg achterop met slaap, en daarna had ze een kleintje die haar weinig liet slapen. Die was gesloopt bij de reünie met 6 weken..

Ik had bij de tweede ook wat vaker harde buiken, maar als je lijf eenmaal klaar is voor de bevalling is dat toch anders. Je krijgt een lading hormonen in je systeem, en die helpen toch wel. Het is gewoon anders.

5. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.036
    303
    83
    Je kan het meid! Tijdens je bevalling komen er enorme krachten Door je lichaam zelf. Je lijf zal het kindje uit de baarmoeder laten gaan. In dat hele lijfelijke proces kan je het beste faciliteren Door hierin mee te gaan. Als het begint ga ook jij een manier vinden wat het prettigst is met de weeën. Dat kan je alleen leren uit ervaring. Je kan het!

6. SANne1987

SANne1987 Actief lid

11 jan 2015
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeeel herkenbaar gevoel! En dan al die goedbedoelde appjes die het nog erger maken.
    Ook de zin ... Straks als de kleine er is ben je het vergeten klinkt momenteel voor mij 'onwerkelijk'. (1e kindje)

Enige dingen die mij helpen: in bad een doelloze serie kijken en chocola! :-D

7. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Eerlijk... Bij mij werkte dat echt niet zo... :)
    Ik zal je verder niet bang maken haha

@ts, je kan het! Gelukkig duurt het niet meer heeeeeel lang!
    Het komt echt goed :)

8. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Ooh zo herkenbaar hoe jeje voelt en zo naar!! Ik ben in totaal 3 x gestript en toen ingeleid. Ook indd veel harde buiken, kramp, alles voelde ellendig. Maar ik had wel al 4 cm ontsluiting en het breken vd vliezen was genoeg!! Binnen 4 uut had ik volledige ontsluiting.
    Ik had een overactieve baarmoeder waardoor ik al vanaf week 28 thuiszat ivm verkorte baarmoedermond en een hoop ellende. De bevalling was zwaar, ik had een gigantische weeenstorm maar heb t overleefd. T voordeel was dat ik er snel vanaf was, relatief gezien dan, want 4 uur vond ik al lang.
    Ook ik vond strippen verdomd pijnlijk. Maar probeer t los te laten, binnen nu en heel snel is je Uk er echt wel. Enpijnstilling nodig hebben is ook niks geks of om je voor te schamen dus er is hoop als je t niet trekt!!

9. aboe

aboe Actief lid

2 okt 2012
    246
    10
    18
    Wat vervelend voor je! Hier met de derde gestript. Mijn vk doet het alleen 2 dagen achter elkaar. De eerste keer heeft voor 1.5 cm gezorgd (en harde buiken, maar die had ik net zovaak als jou). En de volgende dag na het strippen werd hij 2.5 uur later geboren.

Misschien toch nog een keer proberen?

10. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Lieve, opbeurende reacties meiden. Dat is fijn, bedankt! Ik twijfel wel of ik het nog een keer wil laten doen.. Misschien voel ik me morgen wel beter:)

11. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Ach lieverd toch... wat vervelend dat je je zo voelt. Je kindje komt echt bijna! Houd dat vertrouwen. Dit is wellicht allemaal voorwerk... en omdat je nu niet weet waar het allemaal goed voor is, ervaar je het als last. Maar als je straks weet dat de bevalling begonnen is, dan geeft je dat zoveel power om door te gaan!! Kom op, nog heel eventjes :)

12. Givenchy

Givenchy Bekend lid

28 jan 2016
    873
    0
    16
    Oh jeetje, dit had ik dus ook bij de laatste zwangerschap..
    Ben meerdere keren gestript. en uiteindelijk was ik het zo zat
    dat ik eiste dat ik naar het ziekenhuis wilde en de bevalling werd ingeleid.
    Zat toen op hetzelfde termijn, was er he-le-maal klaar mee..
    Was zo blij dat het eenmaal begon, en alles achter de rug was..
    komt goed meid, even doorbijten nog, probeer je krachten te sparen voor strakjes..

13. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Maar herkennen jullie ook die constante kramp in onderbuik? Die heb ik nu dus al voor 24 uur lang.. Ik kan geen houding vinden waarin ik geen pijn heb, paracetamol helpt niet. Wat moet ik nu:(

14. MamavanNikhil

MamavanNikhil Bekend lid

16 okt 2012
    760
    1
    0
    Ik kan me nog herinneren dat toen ik er echt Heeeelemaal doorheen zat bij mijn vorige zwangerschap, na een hele erge klote nacht, ik de volgende ochtend mijn slijmprop verloor en de volgende nacht ben bevallen!
    Ik merk aan je dat je er heeelemaaal doorheen zit, dus hopelijk is dit ook een goed teken voor jou! 😊

15. MamaOktober13

MamaOktober13 Bekend lid

15 feb 2013
    869
    31
    28
    Noord-Brabant
    Neem even contact op met je vk. Misschien is de bevalling toch begonnen? Blijft de kramp ook na een warme douche?

16. Lesliefje

Lesliefje Bekend lid

3 nov 2015
    933
    585
    93
    Ik had als tip van mijn vk meegekregen om Chinees te eten na de 2e keer strippen. Toen begon het 's nachts met weeën tot ik ging douchen, ging het over in constant harde buiken. Kon helemaal niks meer, alles deed zo verdomde pijn.. Toch even de vk gebeld en die kwam aan huis bleek het al wel begonnen te zijn, maar stripte toen nog een keer en toen kwamen de weeën echt op gang.. Hoop dat het voor jou ook zo mag zijn!

17. Givenchy

Givenchy Bekend lid

28 jan 2016
    873
    0
    16
    :D haha Had ze ook gezegd waarom Chinees eten??

18. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ah meid toch! Ik snap dat je er helemaal doorheen zit. Zeker als je een nacht niet geslapen hebt en constant pijn voelt.
    Gisteren helaas ook zo'n dag gehad. Gehele dag en nacht voorweeën. 's avonds kon ik wel janken.

Bij mij hielp het als ik de douchekop even op mijn onderbuik richtte. Het leek dan toch wel iets te ontspannen. Ook had ik erg veel last van die rugweeën. dan was het heerlijk als mijn man even mijn rug ging masseren.
    Probeer inderdaad even lekker in een warm/heet bad te liggen. En probeer wat afleiding te zoeken. Een leuke film ofzo.
    Als ik maar doelloos op de bank ging liggen voelde de pijn alleen maar erger en voelde ik me alleen maar zieliger...

En neem eventjes contact op met je vk. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je nu al helemaal er doorheen zit en erg bang bent voor de echte bevalling.
    STERKTE en een hele dikke knuffel. X

19. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    @Mamavannikhil ik zit er vandaag inderdaad wel behoorlijk doorheen. Had niet verwacht dat het zo ver zou komen. Ik heb het idee dat ik mijn slijmprop in delen aan het verliezen ben(heb ook sinds het strippen veel bruin verlies). Ik hoop dat het vannacht (of straks:)) echt doorzet.

@Mamaoktober13 de vk belde met toevallig zelf om mijn tijd voor afspraak in het ziekenhuis door te geven (krijg morgen de standaard extra controles) en ik heb het aangekaart. Zij zegt dat het normaal is die constante krampen. Zolang er geen opbouw en regelmaat in zit denkt ze niet dat er wat aan de hand is...

Enne haha Chinees dus;)? Ik zal morgen wel een bestelling plaatsen als het dan nog niet over is :)!

Oh ja een warm bad heeft me wel geholpen trouwens. Maar alleen zolang ik erin lag en niet bewoog. Nu lig ik met een warme kruik op mijn buik maar dat helpt weer niet helaas..

Meisje93 vervelend zo een dag hè! Gaat het nu wel weer beter?

Nogmaals bedankt voor alle opbeurende berichten, doet mij goed!

20. Lesliefje

Lesliefje Bekend lid

3 nov 2015
    933
    585
    93
    Chinees is vaak wel gekruid en werkt lekker voor je darmen.. Omdat het allemaal zo dit bij elkaar zit kan het dus zo zijn dat de bewegingen die je darmen maken, ook de baarmoeder in beweging kunnen brengen en zeker als je gestript bent en alles nu toch een soort van 'wakker' is geschud kan je het zeker proberen.

Deel Deze Pagina