Moet ff mijn hart luchten hoor Ik heb er voor gekozen om te stoppen met werken zodat ik lekker kan genieten van de kids. Buiten dat is dit ook een keuze geweest die ik samen met mijn man heb gemaakt, hij werkt namelijk ploegendiensten en mijn werktijden vielen daar niet echt gunstig in, het leek ons dan ook makkelijker om te stoppen, ik vind het helemaal niet erg want ik ben juist graag bij de kinderen, vind het leuk om dingen met ze te doen en mee te gaan op schoolreisjes ed dus ik kijk er echt naar uit. Het is dus iets wat mijn man en ik samen heel goed hebben besproken, we hebben ook ( uiteraard ) gekeken of het financieel kon, gelukkig is dit het geval dus kunnen we het ons veroorloven, we moeten hierdoor wel dingen laten, denk bijvoorbeeld aan dure vakanties of andere extra uitgaves die je eigenlijk niet echt nodig hebt, maar dat hebben we er voor over, we kunnen best nog wel wat extra's doen maar niet meer zo vaak als voorheen. Helaas zijn er nu mensen in mijn omgeving die me er zo op aankijken dat ik er zelf bewust voor gekozen heb om te stoppen, ik krijg dan reacties zoals '' jeetje, dat is onverantwoord '' '' ik snap dat niet, hoe kun je nou ergens weg gaan als je niet eens wat anders hebt '' kijk, dat mensen zich afvragen of het wel een goede keus is dat mag maar als mijn man en ik er nou samen over uit zijn, wie zijn dan die andere om daar over te oordelen ?? .. Heb zelfs een vriendin die heeft gezegd dat ze niets wist of we dan nog wel vriendinnen konden blijven omdat ze iemand wilt hebben die geld uit geeft .. Nou ik weet dan gelijk wat ik aan zo iemand heb en hoef haar dan ook niet meer te zien. Mijn schoonmoeder is zo boos dat ik stop, ze zwijgt er gewoon over, ze zal niet vragen tot wanneer ik moet, of toont geen enkele interesse, ze zegt nog net niet tegen ons dat we slechte ouders zijn omdat ik stop met werken. Nu mijn vraag, ben ik dan echt zo'n slechte ouder omdat ik stop met werken ?? Ben er gewoon een beetje down van
nee je bent absoluut geen slechte ouder! als ik in de positie stond dat ik kon stoppen met werken had ik dit ook heel graag willen doen, zou graag fulltime moeder willen zijn voor mijn zoon. Alleen mijn positie laat dit niet toe (alleenstaande ouder). Als het voor jullie haalbaar is financiëel dan moet je het doen meid!
nee joh tuurlijk niet als jullie het financieel wel redden moet je gewoon lekker thuisblijven hoor. En wat een rare reactie van die zogenaamde 'vriendin' van je het gaat haar alleen maar om het shoppen zeker jeetje zeg
Je bent toch geen slechte ouder omdat je stopt met werken.. Dat is dikke onzin hoor.. Dat zijn keuzes die ieder voor zich moet maken. Ik zou willen dat ik kon stoppen met werken, maar helaas kan dat niet.. (of de staatsloterij moet vanavond ff meewerken)
niks tegen werkende mama's, maar als jij/jullie ervoor gekozen hebben om al je tijd in de kindjes te steken, ben je geloof ik een super-mama! de moeders die werken worden ook scheef aangekeken als ze hun kindjes in een kdv 'dumpen'. het is jullie keus, dus voor jullie de beste, proberen er niks van aan te trekken! werk is er ook nog als je kindjes groter zijn hoor, maar de eerste hapjes/stapjes/woordjes zijn heel leuk om zelf bij te zijn, dat kun je niet inhalen.
Ik ben al sinds de geboorte van onze dochter thuis en krijg ook nog steeds opmerkingen van mijn kant van de familie. Nu ben ik zwanger van de derde en had een oom tegen mn moeder gezegd ´waar begint ze aan? Nu is ze nooog langer van de arbeidsmarkt zeker!' ja en who cares?
Nee hoor, slechte ouder niet.. jullie zullen er zeker goed overna gedacht hebben als ik je zo hoor! Ik denk dat de reacties komen omdat het tegenwoordig minder voor komt dat en van de ouders stopt met werken omdat het allemaal zo duur is. Misschien zijn ze wel degelijk bang dat het de verkeerde keus is voor jullie en je achteraf problemen gaat krijgen in deze dure jaren. Ze hadden het op zijn minst anders kunnen brengen vind ik. Die opmerking van je vriendin vind ik persoonlijk heel erg hard... net alsof je heel anders bent als je meer geld hebt .. Ik denk dat het de bezorgdheid is van iedereen, dat ze het je heus wel gunnen.. maar twijfelen of het verstandig is. Ik zou zeggen geniet ervan nu het nog kan!
Nou ja zeg, wat een reacties uit jouw omgeving. Pffff, ik kan me voorstellen dat je daar erg verdrietig van wordt. Wij hebben ook deze keuze gemaakt en ondanks het feit dat ik een hele goede baan had (hoofd P&O bij een grote organisatie) heb ik weinig negatieve reacties gehoord, integendeel; ze vonden het juist stoer dat ik in deze tijd er voor koos om thuis te blijven met de kinderen. Als jullie er bewust voor kiezen en het financieel kan, dan zeg ik; meid ga er lekker voor. Geniet van je kinderen en het feit dat je zoveel met ze mee kan maken (van het eerste lachje tot de eerste woordjes) en probeer het commentaar van je af te laten glijden. Ik vind het stoer dat je er voor kiest om thuisblijfmama te zijn.
Ik heb de keuze ook bewust gemaakt. Hier was het ook niet te combineren met werk van mijn man (eigen zaak) en mijn werk. Inmiddels werk ik weer wel, bij mijn man in het bedrijf dan wel. Maar nog steeds word ik er overal op aangesproken, stomme keuze, sociaal isolement, je bent afhankelijk van je man etc etc. Als jij je er prima bij voelt, gewoon doen! We hebben allemaal het beste voor met onze kinderen ongeacht of we nu wel of niet blijven werken!
Bedankt tot nu toe al voor de lieve woorden, weet je wat het is, als je al die mensen om je heen hoort zeuren over dat het zo stom is enzo dan ga je gewoon twijfelen over je keuze. Vanmiddag waren we op een kinder verjaardag en daar kwam het ter sprake en toe kreeg ik ook scheve gezichten, mijn man en ik keken elkaar aan zo van '' is het dan echt zo slecht '' Maar zoals al jullie het ook al zeggen, financieel kunnen we het prima redden, nee oke we eten niet iedere week biefstuk maar dat hoeft toch ook niet ? bedoel ik eet liever een keer minder biefstuk of ga een keer niet op vakantie, goed toch ? Tis alleen zo jammer dat mensen het niet kunnen accepteren.
lekker laten kletsen.... het is jullie leven, jullie keuze..... en diegene die dat niet accepteren... lekker de *piep* laten krijgen.... (waar bemoeien zich ze mee...?) oja... ennuhh dit "gezeur" blij je houden hoor.... ik krijg nog steeds te pas ten te onpas te horen: "ja, maar jij werkt niet".....
Hier ook een thuis mamma en na elke bevalling vroeg mijn schoonmoeder gelijk, over 12 weken ga je hoop ik toch wel weer werken ? Nou nee ik blijf lekker thuis bij me kids, en tot op vandaag is ze het er niet mee eens, maar dat is haar probleem.. Ook heb ik vriendinnen die zeggen , nou als ik kinderen heb wil ik echt zo snel mogenlijk weer werken anders mis ik me contacten op werk? Ik heb genoeg vrienden daar voor hoef ik niet te gaan werken .. Dus lekker doen wat je zelf wil en laat ze maar lekker praten, zo lang jij en je man het eens zijn is er geen probleem toch?
nou inderdaad, weet je wat ik ook al voor opmerking kreeg ( kom er nu ineens op nu ik jou die laatste zie tikken ) '' En hoe ga je straks dat open gat op je CV uitleggen aan je eventuele nieuwe werkgever '' Uhm, dan zeg je toch dat je voor de kids hebt gezorgd ? is dat zo erg ??
Ja ik kies er ook bewust voor om nu niet zelf te werken ( ook in verband met het werk van mijn man) Heb gestudeerd en doe er niks mee ( in de ogen van de buitenwereld want ik doe natuurlijk wel veel....) TS, dat je hier voor kiest moet je toch gewoon zelf weten? Snap niet wat een ander daar mee te maken heeft. En een schoonmoeder heeft daar zelfs ook niks van te vinden. Dus ik zou mijn neus de lucht ingooien en er verder ook met niemand meer erover hebben. Je hoeft niemand verantwoording af te leggen. Jij bent een volwassen vrouw met gezin en die weet zelf wel welke keuzes er op dat moment prioriteit hebben. Wat een onbeschofte opmerking van die vriendin van je ook. Ik wist ook wel wat ik met die vriendschap zou doen.....
Je hebt helemaal gelijk, en de buitenwereld heeft altijd wel een oordeel maar toch komt het wel eens lullig over. En wat betreft die vriendin, die heb ik heel haarfijn uitgelegd en op een nette manier gevraagd of ze direct mijn huis kon verlaten. k ben op zich niet op mijn bekkie gevallen maar was zo perplex, dan denk je een '' vriendin '' te hebben en die heeft je dan eigenlijk alleen nodig gehad voor het shoppen, en als ik er over nadenk is het best triest, ik betaalde altijd alles, althans niet qua boodschappen maar ik ben zo'n gezelligheidsmens dus dan gingen we lekker hier wat eten en daar wat drinken en omdat ik erg makkelijk ben zei ik '' ow dat betaal ik wel '' .. She used me
Jammer is dat he, dat mensen je niet accepteren he dan. hier werk ik maar 2 middagjes ik zou wel graag iets meer werken maar kan niets vinden, wel is et zo dat ik hier buiten af woon en mijn zoontje hier weinig vertier heeft, die vind het veel gezelliger op het KDV, hele dagen thuis zou voor hem niets zijn. dus voor ons is dit de beste oplossing. maar zou ik in een leuk dorp of stad wonen, en zou het financieeel uitkunnen (voorlopig nog lang niet) dan zou ik wellicht ook thuis blijven voor mijn zoontje en daarnaast onder schooltijden vrijwillgerswerk doen, hoop dat die tijd ooit nog komt.
ja tegenwoordig is thuis blijven not done Ik werk ook niet,ga dat t.z.t wel weer eens oppakken maar wanneer,geen idee. Ik mis het ook helemaal niet,financieel is het wel wat meer pas op de plaats maar daar houden we ook rekening mee. Eigenlijk heb ik tot nu toe juist positieve reacties gehad,mensen gaven me groot gelijk. Ze denken alleen wel dat ik heel de dag uit mn neus eet,maar ach soms is dat ook zo Ik zou ze lekker laten kletsen i.i.g!
Meid ieder moet dat voor zich zelf weten of die wilt werken of niet. Vind het ook zo krom van je vriendin en jouw schoonmoeder dat ze zich nu zo gedragen. Maar zo ken ik er ook wel een paar die je waarderen als je werkt en als je niet werkt dan besta je uit lucht. Zo'n rare mensen!! Binnenkort word ik ook weer thuisblijfmama (financieel gaat dat anders was het een ander verhaal geweest) vind het ook niet erg hoor zo hoef ik geen enkel stapje te missen van de baby.
ik ben ook bewust = gestopt toen er kindjes kwamen, want ik wilde er voor ze zijn en het gaat financieel prima hoor nu werk ik 1 dag in de week thuis en ik moet zeggen dat is ook wel lekker , de kinderen gaan die dag dan naar mijn zus ik zou zeggen lekker stoppen en niets van anderen aantrekken je bent er zeker geen slechte moeder door , zeer zeker niet
jammer he dat de maatschappij inmiddels zo geworden is dat het sociaal niet geaccepteerd word als je er voor kiest thuis te blijven voor je kinderen menigmaal vielen er stiltes als je zei thuisblijfmama te zijn (was dus vroeger al met mijn jongens).. steeds weer dezelfde opmerkingen: "ik zou geeeeeek worden, muren komen op me af" "oh, je werkt niet, dan vind ik ook niet dat je ergens recht op hebt" " je kinderen gaan niet naar peuterspeelzaal omdat jij thuis blijft? nou, dan weet je wel dat ze een grote achterstand hebben straks he" en ga zo maar door.