Ik had niks anders gewild dan dat wij die keuze in de toekomst ook konden maken!! Geniet van je kinderen!!
waah en die vriendin wat een rotwijf sorry!!! Ik heb zelf een beste vriendinnetje die ook een stuk minder te besteden heeft dan ik... nou en als ik dan wat meer uit kan geven geef ik haar een kadotje of nu voor haar pasgeboren kind.. en dan eten we samen in de stad en dan betaal ik. (ik hoor netjes 100 keer bedankt en dat hoeft niet eens)!! Toch veel gezelliger samen dan alleen... En met de geboorte heeft ze een enorme kraammand gekregen omdat ze het enorm verdiende... (ze was hoogzwanger toen ze horen kreeg dat haar moeder kanker had.. ze had nog een jaar te leven... baby werd zowat tijdens het sterfbed geboren 3 weken te vroeg... en moeder overlijd 2 weken later... ) in mijn ogen ben je dan echte vriendinnen!!! Maar die van jou die moet je liever kwijt zijn dan rijk!!! Jij geeft teminste meer centjes / luxe op voor je kids!!! Dat is de perfecte mama!!!! en wat geef ik nou om dat stomme rotgeld?! Ja oke we hebben het nodig om te leven tuurlijk!! Maar gezondheid is toch veel belangrijker??!!!
ts jeetje wat een belachelijke reacties ik zit vanaf november thuis en meid ja ik kreeg bemoeizuchtige mensen die de kinderopvangtoeslag wel even voor ons wou berekenen(we hadden namelijk steeds moeite met het krijgen van oppas) maar nu ik pas een maandje thuis zit ik zou niks meer anders willen er is hier z'n rust in huis gekomen me man is niet meer gestrest om oppas opa's en oma's die weer gewoon opa's en oma's zijn en dus niet veel met de opvoeding bemoeien en me sociale contacten komen nu weer terug ik kon werken en mama zijn gewoon niet combineren liet daardoor me vriendinnen links liggen omdat ik de tijd er niet voor had!! en nu heb ik dat wel ik ga er ook regelmatig savonds als me man thuis is de hort op het is het beste besluit wat ik ooit heb genomen in me leven!!!
Nou zeg, wat een rare reacties, dat gaat toch helemaal niemand wat aan behalve jullie? En als jij je er goed bij voelt en jullie het financieel redden met 1 inkomen, prima dan toch? Ik vind het belangrijk dat je als gezin financieel zelfstandig bent, en als dat kan op het salaris van je man is dat alleen maar heerlijk!
Wat lekker joh, thuisblijfmoeder! Ik werk nu nog 3 dagen per week en vanaf januari nog maar 1,5 dag. Gaat me vast ook prima bevallen. Ik heb nog wel plannen om een nieuwe opleiding te gaan volgen (en ga dit zeker ook nig doen) maar het ziet ernaaruit dat ik eerst thuisblijfmama ga zijn. Lekker!
ik vind het juist goed en fijn voor je dat je kan kiezen wat je hart je ingeeft en waar jullie je fijn bij voelen, wat anderen daar van vinden is toch helemaal niet boeiend? zelf zou ik niet willen stoppen met werken of ik moet met heel veel tegenzin heen gaan ivm geen leuke collega's of zoiets. ook hoor ik vaak dat vrouwen als de kinderen groter zijn en ze willen wel graag weer een baantje dat het dan heel lastig wordt omdat ze er dan al een hele tijd uit de arbeidsmarkt zijn.
Ik ga denk ik over een paar maanden ook stoppen met werken, met dezelfde reden, ik word gek van dat geregel met werktijden etc. En er is steeds wel wat, waardoor je hele planning toch weer anders loopt. Wil ook niet steeds dat mijn man thuis moet blijven als er eentje ziek is, hij heeft een goede baan en verdient lekker, ik werk meer voor de extraatjes en heb toch geen vast contract. Ga wel weer werken denk ik als de jongste naar de kleuterschool gaat. Misschien loopt het ook anders, weet ik niet, maar ach, dat is aan ons, daar heeft een ander weinig mee te maken.
Volg gewoon je hart. Als dit is wat jullie willen en jullie kunnen het waarom niet. En wat je ook doet het zal nooit goed zijn. Kies je voor thuis te blijven dan vindt men het raar en weet ik het wat. Als je ervoor kiest om te werken dan "dump" je je kinderen weer en wordt je ook onderhand als slechte ouder gezien. Weet het is makkelijk om te zeggen,maar probeer je er niks van aan te trekken.
Meid, ik vind het een super goede keuze om gewoon lekker thuis te zijn bij je kindjes! En ik weet zeker dat ze je dat straks in dank zullen afnemen. Je bent er nu echt altijd voor ze, dus ik zou niet weten waarom je een slechte moeder zou zijn als je stopt met werken Laat mensen maar kletsen, hoor! Gewoon doen wat jij denkt dat goed is, dan komt het helemaal goed! Geniet ervan!
@TS: Wat een opmerkingen zeg! Als jij het allerliefst voor je kindjes wilt zorgen en het is financieel allemaal goed geregeld, heerlijk meid! lekker doen en laat die mensen maar praten. Het is blijkbaar maatschappelijk gezien "not done" als je niet hetzelfde doet of er een andere mening op na houdt als de rest van de huidige maatschappij. (net zoiets als minder of meer dan 2 kinderen hebben, krijg je ook geheid commentaar van want het is toch nooit goed)
Laat ze maar kletsen. Was tot september ook thuis bij mij kids. Bij mij zeggen ze juist andersom dat mijn kids nog jong zijn. En nog vroeg is om te gaan werken.
Hier is het iets ander.... mn partner is volledig thuis bij de kinderen en ik werk 32 uur. Hier was het ook deels "gedwongen" ivm langerdoorlopende gezondheidsklachten... dus uiteindelijk de knoop doorgehakt dat partner thuis blijft en als thuisblijfpapa voor de meiskes zorgt en dat mama kostwinner is. Soms krijg je wel eens vreemde gezichten of rare opmerkingen.... maar soit, dat is onze keuze geweest.
Laat ze maar kletsen. Mensen vinden het altijd gek als je iets doet dat ongebruikelijk is. Commentaar zal er altijd zijn. Het gaat erom dat jij het beste doet voor jullie gezin. Ben zelf ook heel tevreden als tbm en krijg daar nooit meer opmerkingen over. Men ziet hoe gelukkig we er (meestal ) mee zijn. Dan hebben ze nog maar weinig stokken om mee te slaan
Ts, wat mooi dat jullie de vrijheid hebben om te kunnen kiezen tussen werken en thuisblijfmama zijn. Mijn moeder is toen ik 2.5 was ook (gedwongen) thuisblijfmoeder geworden. Over de middag naar huis komen, na schooltijd direct naar huis kunnen gaan,... Ik heb het altijd een voorrecht gevonden.
Ach ja, naar mij word er ook nog steeds raar gekeken als ik zeg dat ik mama ben als ze vragen wat voor werk ik doe. Ik heb er bewust voor gekozen. Wil er zijn voor mijn kinderen en wil niet dat vreemden (oppas) bepaalde dingen voor het eerst zien/mee maken bij mijn kids. Ook wil ik dat mijn kids zich veilig en geborgen voelen en dat ze weten dat mama er altijd voor ze is, elke minuut van de dag. Dat had ik vroeger zelf ook en ik weet nog hoe blij ik was dat mijn moeder niet werkte en dat ik niet moest overblijven of naar een oppas moest. Ieder zijn eigen ding. Maar toch vind ik het vreemd dat de werkende moeder het vaak niet accepteert dat een andere moeder thuis blijft bij de kids. Begint me steeds meer op te vallen... Meid, doe lekker wat JIJ wilt en sch**t aan die opmerkingen!!
Nee. Maar dat kun je zelf toch ook wel bedenken? Wat maakt het uit wat anderen zeggen. Niet iedereen denkt er hetzelfde over en waarom zou dat moeten. En als er een vriendin is die om die reden geen contact meer wilt.. nou dan was ze eigenlijk ook geen goede vriendin en kun je haar maar beter laten gaan. Maar je leest toch ook hier op ZP mee en regelamtig komen er topics voorbij over werkende moeders en thuisblijfmoeders en dan zie je toch ook dat er genoeg mensen zijn die het wel goed vinden. Dus het verbaast me dat je een zo'n vraag stelt (dikgedrukte zin). Ik krijg ook wel eens opmerkingen over het feit dat ik nog parttime werk. Mensen oordelen nou eenmaal. Gewoon negeren.
Nee. Je bent toch juist een goede ouder? Je gaat omwille van de kinderen thuisblijven om er voor ze te zijn!! Een ander moet zich er simpelweg gewoon niet mee bemoeien. Leven en laten leven...
Jeetje, waar slaan al die reacties op!!! Iedereen moet toch lekker zelf weten wat hij of zij doet?? En die reactie van die vriendin vond ik nog wel het meest belachelijk, dat kun je geen vriendin noemen!! Jij moet gewoon lekker doen wat voor jouw goed voelt en waarmee jij gelukkig bent, die mensen die zo reageren zullen wel enorm jaloers zijn omdat het bij jullie maar mooi kan en daar misschien niet!!!
Ik vind je juist een goede ouder!, de reactie van je zoontje dat je op z'n feestje mag komen , zegt al genoeg! (lief, zoiets zou mijn middelste ook gezegd kunnen hebben). Ik zou zeggen : geniet er nu lekker van, over een paar jaar kan je financiele situatie misschien wel weer veranderd zijn. Ik zou ook stoppen als het kon, kan helaas niet. Nu werk ik wel parttime, maar merk ook vaak dat de kinderen het liefst willen dat ik thuis bleef.