Bewuste thuisblijfmoeders kletsgroep

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door PotjeGoud, 31 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PotjeGoud

    PotjeGoud Bekend lid

    27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    Oh ja die types zijn er inderdaad ook altijd. Ach ja mensen hebben altijd wat te zeiken he :roflmao:
    Ja ook al ontgaat mij altijd een hoop, omdat ik me afzijdig hou van dat geroddel, toch hoor ik van veel ouders dat ze niet bij de or durven of willen vanwege een paar types met een grote mond en geroddel. Maar ja dat is vooral van de bovenbouw, dus met een beetje geluk is dat over 2 jaar heel anders. Al valt de halve ouderraad dan ineens weg :eek::roflmao:
    Ik merk hier wel dat mensen dan wel snel een bepaald beeld van je hebben. Thuisblijfmoeder, ouderraad, klassenmoeder... tja ik weet niet hoe ik dat uit moet leggen. Heb dat wel eens terug gehoord van een moeder: zo'n gestructureerd type, die ijverig overal aan mee doet. :D
     
    Katelynn vindt dit leuk.
  2. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.609
    13.154
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Het kon zo mijn tekst zijn :D

    Ik ga de rest even bijlezen en hoop dat ik het allemaal bij houd hier.. :oops:

    Alvast even wat info over mezelf: ooit was ik ongewild tbm en nu al een poosje bewust voor gekozen om het zo te laten. Inmiddels zijn de kindjes (net) 4 en bijna 2,5 en begint het werkende leven wel weer te kriebelen na bijna 5 jaar thuis zijn :|

    We komen trouwens uit de kop van Noord-Holland :)

    O nog even een edit: het werkende leven heb ik in meer of mindere mate wel altijd behouden, maar nooit met collega's en nooit voor veel uren. Dat mis ik dus onderhand wel en daar ga ik dan binnenkort ook weer naar op zoek, maar wil pas starten na de zomervakantie van de kinderen.
     
    Katelynn en PotjeGoud vinden dit leuk.
  3. prjbt

    prjbt Niet meer actief

    Mijn man werkt sinds corona volledig thuis. Ideaal. Hij zit de hele dag boven en we zien hem eigenlijk niet behalve met ontbijt en lunch. Maar toch kan ik even snel op en neer om kinderen te halen/brengen zonder dat iedereen mee hoeft.

    Wandelen doe ik alleen met alle kids. Ik heb een duo wagen waar de jongste 2 inzitten als we echt gaan wandelen, de rest loopt zelf. De kleine stukjes lopen de kleintjes ook gewoon zelf.

    Naast dat ik tbm ben zit ik ook in het bestuur van de zwemvereniging. Ik doe de ledenadministratie en binnenkort word ik ook penningmeester.

    Op school ben ik ook zeer actief. Ik ben penningmeester van school, zit ik het ouderpanel, doe de bieb activiteiten op school, help bij alle schoonmaakavonden, doe de schoolwas, en mijn man helpt op de klusochtenden.

    Ik ben heel goed in plannen en structuur (heb ook logistiek gestudeerd en ben planner geweest). Mijn dag begint om 5.50. dan uit bed, zet ik de was aan, ga ruim half uu yoga doen, ruim de vaatwasser uit, kleed mezelf aan en smeer brood voor ontbijt/school. Ben ik klaar als de kids om 7 uur uit bed komen. Na het ontbijt ruim ik de boel op en stofzuig de benedenverdieping en hang de was op. Dan de kids naar school en ga ik een dik uur wandelen. Daarna nog klein klusje in huis en dan tijd voor de kids die thuis zijn. Als de kids thuis komen hoef ik alleen nog te koken. Verder ben ik er voor hen en hun sport, speelafspraken, fysio, dokter etc.

    Ik hecht zelf veel aan structuur maar ook de kids hechten er veel waarde aan (onze ass'er helemaal).

    In de coronatijd zelfde ritme alleen gingen de kids niet naar school maar thuis huiswerk. Dan gingen ze om 8 uur huiswerk maken, 845 keken we Jeugdjournaal, daarna gingen we dik uur wandelen, dan fruit eten, daarna weer huiswerk, dan lunchen, dan Zappsport workout en 2 liedjes kinderen voor kinderen dansen en daarna buiten spelen.

    Nu met halve dagen school hetzelfde maar dan thuis huiswerk en ene dag wandelen andere dag Zappsport workout.

    Ik krijg van de begeleiding die we krijgen ivm onze zoon te horen hoe goed we in structuur zijn en hoe ontzettend dat de rust in ons gezin helpt.

    Maar ondanks dat het super loopt hier vind ik het met regelmaat ook wel veel allemaal. Maar over het algemeen geniet ik vooral heel erg.
     
    Katelynn en hummeltje5 vinden dit leuk.
  4. PotjeGoud

    PotjeGoud Bekend lid

    27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    Welkom :) ah nog jonge kindjes, leuk!
    In welke sector ga je werk zoeken en voor hoeveel uur ongeveer? Zijn jullie compleet als gezin?
     
    Katelynn vindt dit leuk.
  5. PotjeGoud

    PotjeGoud Bekend lid

    27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    Oh ik zie nu je onderschrift @hummeltje5 nog een wens voor een derde :D
     
    Katelynn en hummeltje5 vinden dit leuk.
  6. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.609
    13.154
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    #26 hummeltje5, 1 jun 2020
    Laatst bewerkt: 1 jun 2020
    Nou, jij valt met je neus in de boter zeg om vandaag, op je verjaardag, hier te komen :D

    Of vallen wij met ons neus in de boter en krijgen we nu allemaal taart van jou? :roflmao:

    In ieder geval: welkom op het forum en veel lees- en schrijfplezier alvast :)

    Hoe oud zijn je kindjes en van welk geslacht? Edit: o ik heb al een hint gekregen zie ik nu :p
     
    Katelynn vindt dit leuk.
  7. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.609
    13.154
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Wat moet ik me daarbij voorstellen ''home edition''? Plan je dan gewoon zelf een route vanuit huis ofzo?

    En van wat voor geslacht zijn jouw kindjes?

    Edit: wat een boel kindjes! Maar wel heel leuk (lijkt mij) :D
     
    Katelynn vindt dit leuk.
  8. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.609
    13.154
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    O dat vind ik reuze meevallen eigenlijk. Eerst was het een periode niets en toen werd het ineens 2 dagen in de week naar school (oudste, die kwam koud van de PSZ af zonder afsluiting en moest beginnen op een nieuwe school :| (ging goed gelukkig))/ 2 ochtenden PSZ (jongste). En nu over een week wordt het pas een hele week school (al gaan wij dat zelf niet doen w.s.: eerst maar eens iets meer opbouwen).

    @GossipGirlxoxo hoe is het met jouw meisje eigenlijk gegaan op haar nieuwe school? Ik volg het scholentopic in het corona forum niet meer zo eigenlijk, vandaar m'n vraag..

    @PotjeGoud: thuiswerken was in het begin sowieso niet mogelijk voor m'n man. Inmiddels wel, maar in de praktijk gebeurd dat weinig. Is gewoon niet handig met het werk. Wel hebben ze maar heel weinig mensen op zijn werkplek dus 1,5m. afstand houden is prima te doen gelukkig.

    Nog het antwoord op je andere vraag: ik ben (nog) geen lid van de OR oid. M'n zoontje zit pas op school sinds de scholen weer geopend zijn. Toevallig kwam er wel eergister een oproep binnen voor OR-leden op de PSZ van de jongste. Daar ga ik nog even over nadenken :)
     
    Katelynn vindt dit leuk.
  9. PotjeGoud

    PotjeGoud Bekend lid

    27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    Oh heel herkenbaar. Hier ook alles erg gestructureerd :rolleyes: Kinderen hebben daar ook veel baat bij. Maar inderdaad we leggen onszelf daardoor ook bepaalde dingen op.
    Mensen in onze omgeving vinden ons soms ook wel "flauw" denk ik. Hier gaan ze in het weekend bijv wel eens iets later naar bed, maar echt niet buitensporig, want daar hebben ze een dag later last van.
     
    hummeltje5 en Katelynn vinden dit leuk.
  10. Katelynn

    Katelynn Bekend lid

    11 apr 2019
    575
    376
    63
    Vrouw
    Achterhoek
    Absoluut , wij zeiden toevallig vanmorgen nog tegen elkaar : ‘het is alweer Juni , wat is er eigenlijk met April en Mei gebeurd’ :o:.

    Hij zit in de marketing van een groot internationaal bedrijf , werkt 5 dagen (1 dag vanuit huis) - gaat smorgens om 05.30 van huis en is savonds om 19.00 weer thuis , maar nu vanwege Corona lekker elke dag thuis :D! (overigens nog niet mijn man hoor , maar wie weet krijgt hij ooit een keer een ‘romantische’ ingeving haha:|).

    De wens voor meer kinderen is absoluut aanwezig , eigenlijk al heel snel na onze dochter geboren was. Werd ons alleen aangeraden minstens 6 maanden , en het liefst een jaar te wachten om opnieuw zwanger te worden. Dochter is geboren dmv spoedkeizersnede , helaas heeft het herstel best lang geduurd.
     
  11. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.974
    7.903
    113
    Vrouw
    Mag ik ook mee kletsen?

    Ik ben 31. Ik kom uit Zuid-Holland. Ik ben tbm. Behalve dat probeer ik mezelf ook vaardigheden aan te leren waar ik graag wat mee zou willen doen. Dat is momenteel vooral het bakken van taarten. Maar zodra ik mijn handen minder vol heb wil ik ook meer tijd besteden aan fotograferen.
     
    Katelynn vindt dit leuk.
  12. Katelynn

    Katelynn Bekend lid

    11 apr 2019
    575
    376
    63
    Vrouw
    Achterhoek
    Gefeliciteerd!! Hopelijk heb je ondanks de gekke tijd een leuke dag gehad!

    Leuk dat je mee komt kletsen! Welkom op het forum en veel plezier natuurlijk :D!
     
  13. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.609
    13.154
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Qua uren ben ik er nog niet over uit of ik 2 of 3 dagen wil. Ligt er ook een beetje aan wat ik tegen kom.

    Ik ben aan het rondneuzen voor een functie als receptioniste/telefoniste icm. administratief werk.

    Haha dus dat ;)
    We zijn er overigens nog niet helemaal over uit of er uberhaupt ooit wel een derde komt hoor. Voor mij is de wens er dus nog wel, maar op dit moment willen we het sowieso beiden niet.
    Volgend jaar kijken we weer verder hoe we er dan tegenover staan :)
     
    Katelynn vindt dit leuk.
  14. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.609
    13.154
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Oww dat is minder zeg :(
    Je dochter maakte het wel snel goed na de ks?

    Zou leuk zijn als je man ooit op z'n knieen gaat!
     
    Katelynn vindt dit leuk.
  15. Katelynn

    Katelynn Bekend lid

    11 apr 2019
    575
    376
    63
    Vrouw
    Achterhoek
    Wat leuk (en vooral lekker) taarten bakken! Wat voor een taarten bak je graag en dan vooral leuk om te weten , wat is echte all time favoriet :D
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  16. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.609
    13.154
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Welkom :)
    En leuke hobby's zeg! Zullen je kinderen je vast ook heel dankbaar voor zijn :D

    Van welke maand is jouw middelste?
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  17. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.974
    7.903
    113
    Vrouw
    Ik vind het leuk om bezig te zijn met de versiering. Dan zou ik ze onder de noemer kindertaarten plaatsen fondant of botercrème. Maar er valt nog een hele hoop te leren en te verbeteren voordat ik er 1 voor een ander durf te gaan maken.

    Ik ben zelf heel erg gek op taarten/vlaaien met aardbeien erop. Of 3 soorten chocolade en karamel. Wat is jouw favoriet?
     
    Katelynn vindt dit leuk.
  18. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.974
    7.903
    113
    Vrouw
    :D Van eind Maart. Zo'n 2 maanden ouder dan jouw zoon.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  19. Katelynn

    Katelynn Bekend lid

    11 apr 2019
    575
    376
    63
    Vrouw
    Achterhoek
    Ja was best even balen , maar gelukkig heeft dochter echt nergens last van gehad. Was (gelukkig) ook geen spoed keizersnede omdat het slecht met haar ging. Veel bloedverlies gehad , na de keizersnede ook bloedtransfusie nodig gehad helaas.

    Haha ik heb hem al eens gehint maar dat is geloof ik nog niet doorgedrongen :roflmao::roflmao:!

    Leuk hoor dat je weer opzoek bent naar een baan! Hopen dat je snel wat leuks tegen komt :thumup:
     
  20. Katelynn

    Katelynn Bekend lid

    11 apr 2019
    575
    376
    63
    Vrouw
    Achterhoek
    Nouuu dat geeft niks toch. ‘Aldoende leert men’ en zoals @hummeltje5 ook al daar zullen de kindjes vast heel blij mee zijn haha :roflmao:! Je kan er in iedergeval lekker je creativiteit in kwijt , dat opzich is al heerlijk!

    Mij kan je echt wakker maken voor een stuk vers gebakken slagroom taart van de bakker mmm zó ontzettend lekker! Maar een taart of vlaai met aardbeien mag ook hoor :roflmao: als hij maar vers is :|
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina