Bewuste thuisblijfmoeders kletsgroep

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door PotjeGoud, 31 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noxe

    Noxe Fanatiek lid

    30 jun 2018
    1.682
    1.708
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Ik schuif ook graag aan.

    Mijn contract is afgelopen januari beëindigd en ik heb, samen met mijn man, besloten om thuis te blijven met de kinderen, zeker nu ze nog zo jong zijn (oudste is 3 jaar en de jongste wordt over 5 dagen 1). We komen gelukkig ruim rond met alleen het inkomen van mijn man, en ik vind het erg fijn dat ik daardoor de keuze heb om te stoppen met werken. Misschien dat ik over een tijdje wel weer werk zoek voor een paar uur per week, maar voorlopig even niet.

    Ons plan was dat de kinderen nog tot mid-juni naar de opvang zouden gaan zodat ik tijd had om mijn proefschrift af te ronden. Dit is door corona iets anders verlopen, want doordat de kinderen niet naar de opvang konden, konden mijn man en ik maar halve dagen werken en is mijn proefschrift nog niet af. Gelukkig hebben we nog veel opvanguren over en die zetten we nu in. De nieuwe planning is dat ik rond juli klaar ben met schrijven en dan volledig thuis blijf met de kinderen. Nu gaan ze nog 2 dagen per week naar de opvang.

    En bakken, ik ben niet zo'n fan van taarten, maar ik bak wel altijd brood, met de hand (wel hebben wel een broodbakmachine, maar ik vind het zo'n gedoe om dit apparaat steeds te pakken) :D
     
    owly en Katelynn vinden dit leuk.
  2. prjbt

    prjbt Niet meer actief

    https://www.avond4daagse.nl/deelnemers/avond4daagse-home-edition

    Oudste is een meisje daarna 4 jongens
     
    Katelynn vindt dit leuk.
  3. prjbt

    prjbt Niet meer actief

    Dat is hier ook zo. Ze echt laten opblijven is gegarandeerd een paar dagen ellende. Maar in het weekend kunnen ze zo een uurtje later gaan geen probleem maar dan liggen ze er nog voor 8 uur in.

    We worden met bedtijd wel steeds makkelijker naarmate de kids ouder worden. Ze geven zelf eigenlijk gewoon aan dat ze willen.

    En nu ga ik gauw de yoga mat op..
     
    Katelynn vindt dit leuk.
  4. Katelynn

    Katelynn Bekend lid

    11 apr 2019
    575
    376
    63
    Vrouw
    Achterhoek
    Zo , goedemorgen dames!

    Ik ben benieuwd wat jullie plannen zijn voor vandaag :).

    Hier straks even een paar pakketjes op de post doen , en verder niet zo veel! Het word lekker warm dus dat word heerlijk in de tuin zitten en kan dochter lekker buiten spelen.
     
  5. Lazuli

    Lazuli Actief lid

    19 apr 2020
    242
    281
    63
    Vrouw
    @PotjeGoud
    Ik heb 2 jongens. Ik wilde al thuisblijven zodra de oudste geboren was, maar hij bleek ASS te hebben en het leek ons beter als hij niet naast alle behandelingen en psz nog naar een bso ging. Het was allemaal al veel. Gelukkig kon ik thuisblijven en dat blijf ik nu ook. Heel misschien als de jongste ouder is, maar ik vind het ook fijn als ik er altijd ben voor iedereen. Het kan wel eens voorkomen dat er op school iets aan de hand is en de oudste wil naar huis.

    Ok weet niet wie het vroeg, maar hier hebben beide jongens het goed gedaan met thuisblijven van school. Ze vonden het leuk, maar ook wel weer spannend om weer te beginnen. Ik vond het heel fijn om veel tijd met ze te besteden, meer dan anders, maar ik ben ook wel weer blij dat ik even de handen vrij heb op sommige dagen dat de jongste ook naar de psz is.


    ik probeer zoveel mogelijk mee te lezen en te reageren, maar ik merk al dat ik niet op iedereen kan reageren, het gaat zo snel:oops::D
     
    Katelynn vindt dit leuk.
  6. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    @prjbt Hier mogen ze alleen voor speciale dingen opblijven. Met de middelste was dat nog geen doen. Maar de oudste mocht de afgelopen weken lego masters mee kijken.

    @Katelynn Als het goed is is dit de laatste week dat de jongens thuis zijn. Ik ga kijken hoe ver ze zijn gekomen. Zodra ze het zat zijn gaan we de tuin in om lekker met water te spelen.

    @Lazuli Hier hebben de kinderen het ook goed gedaan in de periode dat ze thuis waren. Met een beetje richting vanuit school heb ik het een en ander opgezet en telkens verder uitgebreid als ik merkte dat het vlot ging. Het beviel zo goed dat ik besloten heb om in de zomer ook wat uitdaging aan te gaan bieden. Ik ben ook wel blij dat ze volgende week weer gaan. Dan kan ik nog even lekker met mijn dochter op pad (ervan uitgaande dat ze het continu rooster behouden).
     
    hummeltje5 en Katelynn vinden dit leuk.
  7. Katelynn

    Katelynn Bekend lid

    11 apr 2019
    575
    376
    63
    Vrouw
    Achterhoek
    @Zonnestralen fijn dat ze nog lekker even een weekje thuis zijn! Vond je het mee of tegenvallen zo in deze situatie?

    Ja dat heb je helemaal goed , nog even lekker genieten hoor van dit weer en het zonnetje :)
     
  8. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    In het begin vond ik het wel lastig. Ik wist niet zo goed waar ik moest beginnen. Met de leeftijdsgerichte dingen kwam ik niet ver. Ze hadden er totaal geen zin in. De middelste was boos want hij had eindelijk naar school gemogen. Ik zelf was daar eigenlijk ook wel aan toe. Toen ben ik het schools gaan oppakken en liep het. Het is best aardig gegaan. Maar ik zou geen volledig thuis onderwijs willen gaan geven.

    In de zomer ga ik het wel weer oppakken om in de ochtend te leren. Dan zitten ze lekker in hun vel en loopt de dag beter.
     
    hummeltje5 en Katelynn vinden dit leuk.
  9. Lazuli

    Lazuli Actief lid

    19 apr 2020
    242
    281
    63
    Vrouw
    @Zonnestralen Fijn dat het zo goed ging! Ik vond het wel leuk om te zien hoe zijn werkhouding was en hoe hij de stof eigen maakt. Vanuit school ging ze de stof herhalen, maar met toestemming van de juf mocht ik al verder gaan. Hij liep al voor en hij wilde echt niet werkboeken maken die hij al had gedaan. En het ging super!
    ga je dingen van internet uitprinten of ga je echt serieus aan de slag met officieel lesmateriaal? Er zijn sites waarbij je de werkboeken vanuit school ook kan bestelen namelijk.

    We zijn net terug uit de stad en zijn goed geslaagd. Nog een uurtje voordat de kleinste thuis is. Nu even een zwembadje opzetten.
     
    Katelynn en Zonnestralen vinden dit leuk.
  10. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    @Lazuli Ja het is bijzonder om te zien waar jouw kind staat hè.

    Ik heb gelezen op verschillende plaatsen. Onder andere op dit forum. Ik heb ook vragen aan de juffen en vriendinnen met iets oudere kinderen gesteld. Met al die dingen bij elkaar (waar ook tegenovergestelde meningen tussen zaten) ben ik programma's voor de volgende dag gaan samen stellen, de mening van de juf was daar dan doorslaggevend in. Tijdens het uitvoeren kon ik zien wat er nog ontbrak. In het begin konden ze bijvoorbeeld al wat plussommen maken, maar ik kon de antwoorden niet lezen. Zo ben ik het schrijven van cijfers met ze gaan behandelen. Via google kon ik om het betalen voor de bladen van junior einstein heen. Voor lezen ben ik opzoek gegaan naar veilig leren lezen en klankgebaren. Op een gegeven moment kregen ze Squla van school. Dat doen ze nu dagelijks en dan zit ik tussen hun in. Als ik merk dat ze ergens dezelfde fout blijven maken of vastlopen dan spring ik erop in.

    Wat heb je gehaald in de stad?
     
    hummeltje5 en Katelynn vinden dit leuk.
  11. Lazuli

    Lazuli Actief lid

    19 apr 2020
    242
    281
    63
    Vrouw
    @Zonnestralen
    Goed bezig zeg! Complimenten:thumup:
    Het is altijd fijn als je je kinderen kan ondersteunen waar nodig is. Ik heb genoeg verhalen gehoord vanuit school waarbij ouders dachten dat de zomervakantie al begonnen was. Geen hulp, geen huiswerk geven of niet reageren op mails of telefoon van de juf.

    We hebben zomerkleren voor de jongens gehaald. Wat extra, het meeste past nog van vorig jaar. Ik heb laatst al flink geshopt voor hen en voor mezelf een keer, dus er zat deze maand wel een limiet aan:roflmao:

    Gaan jullie nog op vakantie dit jaar?
    Wij hebben een landal boeking staan. Ik kijk er nu al naar uit:)
     
    Katelynn en Zonnestralen vinden dit leuk.
  12. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    @Lazuli Altijd lekker om te shoppen (zolang het niet superdruk is).

    Weg gaan lijkt mij lekker. Naar welke Landal gaan jullie?
    Mijn vriend krijgt op dit moment maandcontracten. Hij zit nog aan dit uzb vast omdat hij er een opleiding gedaan heeft. We kunnen nu dus helemaal niks plannen.
     
    Katelynn vindt dit leuk.
  13. Katelynn

    Katelynn Bekend lid

    11 apr 2019
    575
    376
    63
    Vrouw
    Achterhoek
    @Zonnestralen fijn zeg dat het dan toch allemaal wel op de pootjes terecht is gekomen qua thuis zijn! Is wel lastig om dan een werkende routine voor iedereen in je huishouden te vinden. Vind het super knap hoor van alle mama’s die thuis hun kinderen moeten vermaken met school werken en dergelijke!

    En balen natuurlijk dat je niks kan plannen met je vriend zijn contracten.


    @Lazuli lekker hoor Landal!! Wanneer ga je? Wij zouden 12 Juni naar een Roompot park gaan , met schoonfamilie. Maar wij hebben het een jaar verschoven. Zij kunnen nog niet naar Nederland vliegen op dit moment , helaas. En eind van het jaar is schoonzus hoogzwanger dus ook niet erg handig. Maar goed wij kijken uit naar volgend jaar hoewel dat nog heel ver weg klinkt :o::roflmao:
     
  14. Nougat

    Nougat Fanatiek lid

    27 mei 2018
    2.650
    1.185
    113
    Leuk, wanneer gaan jullie? Wij gaan in juni een weekendje en in juli 10 nachten naar Landal.
     
  15. Nougat

    Nougat Fanatiek lid

    27 mei 2018
    2.650
    1.185
    113
    Vandaag naar de winkel geweest voor een nieuwe zonnebril want mijn oude was opeens weg, hoor ik net dat mijn dochter die geleend had voor een tiktok:) ook naar de bieb. Verder wat huishouden gedaan.
     
  16. Nougat

    Nougat Fanatiek lid

    27 mei 2018
    2.650
    1.185
    113
    Wat voor opleiding doe je?
    Je hebt trouwens een geweldige avater. Love Agnes!
     
  17. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Gezellig weer nieuwe mensen:)

    Hier hadden de kinderen weer school vandaag. Ik heb met de kleintjes heerlijk de hele dag in de tuin door gebracht, modderkeuken, watertafel en de aquaplay, ze vermaakten zich wel:)

    @Lazuli fijn dat vakantie vooruitzicht he? Hier 2 weken Zeeland gepland staan in de zomer.
    We hebben een paar weken geleden onze geplande zomervakantie naar Denemarken geannuleerd, achteraf gezien maar goed, want nu blijkt dat Denemarken de hele zomer nog geen toeristen gaat toestaan.

    @thuisonderwijs, hier ging het ook goed hoor. Veel creatieve manier gevonden om de kinderen iets te leren. Zo hebben we tafels en breuken geoefend met waterpistolen;)
    Maar onze jongste is een structuurliefhebber, hij heeft een ontzettende moeilijke tijd gehad al voor Corona en na een paar weken aankijken ben ik in gesprek met school gegaan en is hij nog een aantal thuisweken halve dagen naar school gegaan. Ik vond het best verdrietig dat het hier niet lukte, maar dit was echt de beste oplossing.
     
  18. Lazuli

    Lazuli Actief lid

    19 apr 2020
    242
    281
    63
    Vrouw
    Augustus. Een weekje:) Eerst wilden we annuleren, maar of je nu hier of daar in je tuin zit. Toch even een ander uitzicht. Heerlijk!
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  19. Lazuli

    Lazuli Actief lid

    19 apr 2020
    242
    281
    63
    Vrouw
    @Katelynn, jammer van het verzetten he, maar met een goede reden. En mrt je schoonzus is het ook moeilijk gokken hoe dat tzt uitpakt he.

    @tuc, Zeeland is leuk. Ik ben er een paar keer geweest, op een camping waar ik de naam niet meer van weet. Maar wat een rust daar.
    Jammer dat het met thuiswerk anders liep dat je had gehoopt. Begrijpelijk dat je dat verdrietig vindt hoor. Bij mijn oudste ben ik ook steeds verwachten aan het bestellen. En vaak verbaasd hij mij dan weer met wat hij wel aankan.
    Had hij zelf ook het gevoel dat naar school gaan beter was?
    Ik vraag dat meer omdat ik mij er soms drukker om kan maken dan mijn zoon. Die zegt dat iets goed voelt en daarmee is voor hem de kous af. Bij mij blijft dat gevoel en de zorgen soms nog na sluimeren.
     
  20. Nougat

    Nougat Fanatiek lid

    27 mei 2018
    2.650
    1.185
    113
    Zo denken wij ook. Leuk vooruitzicht!
     

Deel Deze Pagina