Bewuste thuisblijfmoeders kletsgroep

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door PotjeGoud, 31 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nougat

    Nougat Fanatiek lid

    27 mei 2018
    2.650
    1.185
    113
    Wat ging er niet goed als ik vragen mag met thuisonderwijs? Jouw kindje heeft adhd toch? Ook 1 met ass? Of vergis ik me nu?

    mijn oudste heeft ass en vond thuisonderwijs fijn. Ze ziet er wel tegenop weer in de drukke klas te zitten zei ze. Wij hebben hulp voor haar die binnenkort willen observeren op school. Hopelijk kunnen ze wat doen zodat ze minder drukte ervaart op school.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  2. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    ADHD inderdaad.
    En een prikkelverwerkingsstoornis. Uit dat onderzoek kwam dat hij op bepaalde gebieden overprikkeld wordt, maar ook onder prikkeld. Vanaf halverwege vorig schooljaar (maart) tot februari dit jaar heeft er zoveel opgebouwd bij hem (we zaten toen midden in de onderzoeken) dat hij bijna overspannen was. Zijn dagelijkse voorspelbaarheid geeft hem rust. Met de medicatie gaat het wel iets beter, maar we zoeken nog even naar de goede dosering. In 1 klap alle dagen thuis komen te zitten heeft hem niet veel goed gedaan. In februari leek het dus even wat beter te gaan, maar toen kwam dit er bovenop.

    Ben benieuwd wat er uit de observaties komt bij jullie.
     
  3. Noxe

    Noxe Fanatiek lid

    30 jun 2018
    1.682
    1.708
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Ja, Agnes is geweldig :D ' it's so fluffy! Ik heb moleculaire biologie (master) gedaan en nu ben ik bezig met mijn promotieonderzoek in de medische biologie. Hopelijk ga ik dit jaar nog verdedigen, maar ik denk dat het ergens begin volgend jaar gaat worden.

    @Lazuli Mijn kinderen gaan nog niet naar school, maar gingen voor corona 3 dagen in de week naar de opvang. Ik merk ook dat het ze erg goed heeft gedaan om thuis te zijn de achtergelopen maanden. En ook nu ze maar 1,5 dag gaan, geeft dat zo veel meer rust in huis.

    @vakantieplannen. Hier nog geen plannen, maar we willen wel nog in het najaar of begin winter naar een huisje. Nog even voordat we rekening moeten gaan houden met schoolvakanties.

    @tuc Wat fijn dat je zoon wel wat halve dagen naar school kon gaan. En wat zielig en ook heftig dat hij bijna overspannen was. Hopelijk vinden jullie snel de juiste dosering.
     
  4. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Kan ik er ook nog bij ;) Bewust tbm nu bijna 2 jaar. Vond het eerste jaar heel moeilijk. Nu kan ik er meer van genieten en zie en merk ik de waarde ervan :D
    Ik woon in het noorden van het land, ik ben 35 jaar en dus 3 kinderen. Bij de komst van de 3e besloten te stoppen. Had ik het bij de 2e maar al gedaan denk ik nu.
     
    hummeltje5, PotjeGoud en Katelynn vinden dit leuk.
  5. PotjeGoud

    PotjeGoud Bekend lid

    27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    Oh jee :roflmao: ik loop ineens pagina's achter.
    Ik ga morgen even op iedereen reageren. Ik ben moe van de hele dag Efteling :roflmao:
    Wel echt een hele leuke dag gehad!!
     
    hummeltje5, Katelynn en Zonnestralen vinden dit leuk.
  6. Katelynn

    Katelynn Bekend lid

    11 apr 2019
    575
    376
    63
    Vrouw
    Achterhoek
    @Nougat haha nou als je ooit nog eens wat kwijt bent weet je waar je als eerste moet zoeken :roflmao: hopelijk is haar filmpje dan wel gelukt zoals ze wou dan was het tenminste nog de moeite waard :o::roflmao:!

    @Lazuli ja absoluut jammer , maar was echt de beste oplossing , ik wil natuurlijk ook niet dat mijn schoonzus zich ongemakkelijk voelt om te reizen en dan toch te ‘moeten’ kan me voorstellen dat zij op het laatst van haar zwangerschap niet graag naar het buitenland reist in iedergeval :)!

    @tuc wat vervelend zeg voor je jongste! Hopelijk voelt hij zich snel wat beter en lekkerder zijn vel nu alles weer langzaam opgang komt , in iedergeval voor een paar weekjes tot de zomervakantie begint. Zie je daar nu (om je genoemde redenen) tegen op (ivm de thuisblijf periode van Corona , en dat het juist net weer opgang begint te komen) of valt dat wel mee?

    @NdNk leuk dat je meekomt kletsen hoor :thumup:!! En fijn dat je de keuze hebt kunnen maken om thuis te blijven , bevalt het een beetje?

    @PotjeGoud haha die reacties gaan snel hè :roflmao:. Fijn dat je het leuk hebt gehad in de Efteling , was ook echt super mooi weer :thumup:. Was het erg druk?
     
    PotjeGoud vindt dit leuk.
  7. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    @PotjeGoud fijn dat het zo'n leuke dag was.
    Ik was benieuwd hoe mensen de efteling zo ervaren.

    @NdNk welkom

    @Katelynn nee de zomervakantie zie ik niet tegenop. Het zal wel anders voelen in het begin dan andere jaren. Maar de zomervakantie is voor hem een hele relaxte periode, hij weet dat ze dan altijd vrij zijn dus daar is hij op de een of andere manier op in gesteld.
    De eerste week is normaal altijd wel moe zijn en veel huilen, dan moet hij echt wennen even, maar daarna heel ontspannen. Geen prikkels van buitenaf. Lekker 2 weken op de camping rondcrossen op zn fiets en spelen.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  8. Katelynn

    Katelynn Bekend lid

    11 apr 2019
    575
    376
    63
    Vrouw
    Achterhoek
    @tuc wat fijn dat je daar in iedergeval niet tegen opziet! Het is natuurlijk ook een hele andere setting dan thuis leren , maar het is zo dicht op elkaar zo allemaal ik vroeg me dat echt af.

    Ja dat hij even moet wennen kan ik me ook wel goed voorstellen , wel een fijn vooruit zicht ook voor je kindjes dat je lekker 2 weken naar de Camping gaat! Heerlijk zeg :)
     
  9. Nougat

    Nougat Fanatiek lid

    27 mei 2018
    2.650
    1.185
    113
    Haha, die is gelukt :)
     
  10. Nougat

    Nougat Fanatiek lid

    27 mei 2018
    2.650
    1.185
    113
    Wat fijn dat het zo geslaagd was. We horen het graag.
     
    PotjeGoud vindt dit leuk.
  11. Nougat

    Nougat Fanatiek lid

    27 mei 2018
    2.650
    1.185
    113
    Klinkt ingewikkeld haha! Maar knap dat je het bijna af hebt. Ook wel lekker om het einde in zicht te zien lijkt me.
     
  12. Nougat

    Nougat Fanatiek lid

    27 mei 2018
    2.650
    1.185
    113
    Hoe uitte dat zich bij hem dat overprikkeld zijn? Ik herken het nl van mijn dochter. Wat ontzettend sneu dat hij bijna overspannen was zeg. Heftig ook! Snap ik, dan is het nu wel fijn dat hij vnaf volgende week weer gewoon naar school mag.
     
  13. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Het teveel aan prikkels aan giga druk doen en onhandige ongelukjes, niet goed uitkijken e.d.
    Het overspannen zijn juist de andere kant op: niks meer willen, hele dagen huilen.

    Heb je daar al hulp voor voor je dochter?
     
  14. Nougat

    Nougat Fanatiek lid

    27 mei 2018
    2.650
    1.185
    113
    Ja, we hebben Goede hulp om ons heen gelukkig.
    Ach wat sneu zeg voor hem. Dat giga druk doen herken ik.
     
  15. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    Mijn oudste ontplofte bijna standaard na een volledige schooldag. Sinds de school dicht is gegaan is dat nog maar iets van 1 keer gebeurd. Ik voel de bui wel een beetje hangen voor volgende week.
     
  16. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.807
    32.714
    113
    Mag ik hier ook mee komen kletsen? Ben nu ruim een jaar thuis.
     
    PotjeGoud vindt dit leuk.
  17. roever

    roever Niet meer actief

    Hai!

    ik kom ook meekletsen! Of iig proberen! ;)

    moeder van 33 en 3 jongens
    Oudste word 4 volgende maand
    Middelste is 2 geworden in maart
    En jongste word in augustus 1!

    mij had een vaste baan tijdens eerste zwangerschap, hier helaas weggepest door m’n lieftallige vriendin/college half jaar na geboorte.
    Sindsdien thuisgebleven bij kids.
    Ik zou super graag een inkomen willen creëren maar tijd met de kids niet op willen geven haha

    al doe ik er nu een mega moord voor!!!
    Hele week alleen maar niet luisterende oortjes en halen t bloed onder m’n nagels vandaan!
    Echt 2 tegen 1....

    gelukkig zijn zulke weekjes maar af en toe :)
     
  18. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    :)
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  19. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    O zulke weekjes hebben we hier ook wel eens. Dan gil ik dat ze vanaf volgende week allebei 4 dagen pw naar de bso moeten:roflmao:
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  20. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Ja dat herken ik dus ook wel van de jongste. Zoooveel prikkels daar en hij kon daar moeilijk mee dealen. Dat is ook een reden waarom we op medicatie zijn over gestapt.
     

Deel Deze Pagina