Bewuste thuisblijfmoeders kletsgroep

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door PotjeGoud, 31 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noxe

    Noxe Fanatiek lid

    30 jun 2018
    1.682
    1.709
    113
    Vrouw
    Utrecht
    @PotjeGoud zijn de koekjes nog gelukt?

    Ik ga vandaag een taart en roomsoesjes maken voor de verjaardag van mijn jongste, die wordt morgen alweer 1 jaar
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  2. PotjeGoud

    PotjeGoud Bekend lid

    27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw

    Ahh 1 jaar alweer, dat is altijd een hele mijlpaal he :D wat voor taart ga je maken?
    De koekjes waren gelukt ja! Waren gewoon simpele zandkoekjes, dus dat stelt niet zo veel voor :roflmao:
    Ik heb voorheen echt veel gebakken, maakte de verjaardagstaarten ook zelf.. Maar er ging zoveel tijd inzitten:eek: dus voor de verjaardagen besteden we nu mooi uit :rolleyes: geeft een hoop rust hahaha. Verder bakte ik ook vaak soesjes, cakejes en macarons.
     
  3. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Jullie gaan wel hard hoor dames!

    Ik vond het eerste jaar pittig. Misschien ook omdat we toen ineens 3 kinderen hadden. En met een baby is alles sowieso lastiger o_O
    Maar we zijn nu weer een jaar verder, bijna 2 en nu geniet ik er echt van. Geen geren en gevlieg voor een baas.
    Ik had wel wat voornemens en die heb ik maar laten gaan. Ik dacht als thuisblijfmoeder kun je alles zo goed bijhouden en dus altijd een schoon huis.
    Nou vergeet het maar :roflmao:
    Corona werkt natuurlijk ook niet mee :rolleyes:

    Wel is het zo dat mijn man en ik even weer opnieuw moeten wennen in deze nieuwe rol. Maar alles wordt weer makkelijker en ik hoop dat ik nog thuis kan blijven tot de jongste naar school zou gaan. Dat duurt nog een dik 2 jaar :thumup:
    De afgelopen weken heb ik alles eindelijk een beetje op orde.
    Ik maak in de avond alles klaar. Lunchtrommel voor kinderen en voor mijn man ;) daar is ie zo blij mee :D dat dat nu eindelijk ook lukt haha. En dan in de avond vrijaf... Voor een paar uurtjes. Als de jongste gaat doorslapen zou ik echt blij zijn:p
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  4. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.973
    7.903
    113
    Vrouw
    Zondag vieren we deel 3 van de verlate verjaardag van mijn middelste. Deze keer neemt mijn schoonmoeder een taart mee. Na twee baksels voor dezelfde verjaardag ben ik het wel zat :|
     
    PotjeGoud vindt dit leuk.
  5. PotjeGoud

    PotjeGoud Bekend lid

    27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    @NdNk hahaha oh ja herkenbaar. Juist omdat je meer thuis leeft, wordt het huis ook viezer :roflmao:
    Dat is voor mij ook nog steeds een puntje.. Ik probeer het wat meer los te laten maarja lukt niet altijd :rolleyes: Maarja met kinderen moet je wel leren loslaten, anders raak je helemaal gefrustreerd. o_O gevalletjes huis helemaal schoon, kind komt thuis van school, halve zandbak ligt in je (niet meer) schone huis :roflmao:
     
    NdNk vindt dit leuk.
  6. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Mag de niet bewust gekozen voor thuisblijfmoeder ook aanhaken?

    Broodtrommel doet mijn man altijd en hij brengt de oudste ook naar school.neemt hij ouderschapsverlof voor op. Zijn baas had er alle begrip voor en hij levert eind vd maand briefje in met dagen waarop hjj verlof heeft opgenomen.echt zo fijn :) in de vakanties is t immers niet nodig en nu met om de dag school ook minder dus hij kan t flexibel opnemen.

    Al voelt t voor mij wel gek, ik ben gewoon thuis en hij moet half uur ouderschapsverlof opnemen.
     
    hummeltje5, NdNk, PotjeGoud en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.973
    7.903
    113
    Vrouw
    Je bent niet de eerste in deze groep. Hier nog 1. Welkom.
     
  8. Noxe

    Noxe Fanatiek lid

    30 jun 2018
    1.682
    1.709
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Ja dat eerste jaar is een dingetje. Ik was vergeten hoe vermoeiend dat jaar kon zijn, maar nu weet ik het weer :D Maar een kind die lekker bij je op schoot in slaap dommelt is ook wel heel erg fijn. Onze oudste deed dat niet, die hield niet zo van knuffelen en op schoot zitten. Nu pas kruipt hij 's morgens altijd bij mij in bed en dan worden we samen een beetje wakker.

    Ik maak een kwarktaart van losse ingrediënten, dus niet uit een pakje (die mogen we niet eten want is helaas niet koosjer). Ik heb inmiddels de bodem voor een kwarktaart gemaakt van verkruimelde bastognekoekjes. Straks ga ik beginnen met de rest van de taart (aardbeiensmaak op verzoek van de oudste). Ik heb ook de aardbeien voor op de taart al gesneden, en hier is de helft nog van over :roflmao:.
     
    hummeltje5, PotjeGoud en Zonnestralen vinden dit leuk.
  9. Nougat

    Nougat Fanatiek lid

    27 mei 2018
    2.659
    1.188
    113
    Herkenbaar met onze oudste. Succes voor volgende week.
     
  10. Nougat

    Nougat Fanatiek lid

    27 mei 2018
    2.659
    1.188
    113
    Gefeliciteerd!
     
  11. Nougat

    Nougat Fanatiek lid

    27 mei 2018
    2.659
    1.188
    113
    Oeh klinkt goed! Eet smakelijk.
     
  12. PotjeGoud

    PotjeGoud Bekend lid

    27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    @Noxe gefeliciteerd!!
     
  13. PotjeGoud

    PotjeGoud Bekend lid

    27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    Ja hoor! Tuurlijk mag dat.
    Oh lekker dat je man dat doet en dat het mogelijk is. Lekker van genieten.
    Hier is het wel echt een redelijk ouderwetse verdeling qua kinderen en huishouden. Al helpt mijn man ook wel met de kinderen, meer dan voorheen in ieder geval :D
     
  14. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Natuurlijk, welkom. Ik ben zelfs een illegale in deze groep omdat ik wel bewust voltijds thuis ben bij de kinderen, maar thuis werk;)

    Broodtrommels zijn trouwens ook altijd mijn ding, maar dat is ook echt een hobby van mij, heb er zelfs een instagram pagina voor:roflmao:
     
    Noxe vindt dit leuk.
  15. HvL

    HvL Bekend lid

    6 mei 2015
    646
    378
    63
    Ben ook thuis blijf moeder. Van 3 kindjes jongetje van 5, die gaat naar groep 1. Meisje van 3. En jongetje van 2. Heb hier bewust voor gekozen. Al tijdens de zwangerschap van mijn oudste. Nu alleen maar heel blij mee. Ook omdat ons dochtertje slechthorend is.
     
  16. Katelynn

    Katelynn Bekend lid

    11 apr 2019
    575
    376
    63
    Vrouw
    Achterhoek
    Zo ik ben er naar een paar dagen ook weer eens :roflmao:! Heb het lezen de afgelopen dagen dan ook niet bijgehouden.

    Hebben een super drukke week achter de rug , maar vandaag even lekker rust!
    Wij hebben van de week een huis bezichtigd en een bod gedaan , en gister het verlossende woord gehad dat ons bod geaccepteerd is :thumup:!

    Ben benieuwd wat jullie allemaal gedaan hebben , en gaan doen dit weekend :D
     
    NdNk, PotjeGoud en Zonnestralen vinden dit leuk.
  17. Noxe

    Noxe Fanatiek lid

    30 jun 2018
    1.682
    1.709
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Dank je wel!
    Wat leuk en wat fijn dat jullie bod geaccepteerd is! Moeten jullie nog veel opknappen aan het nieuwe huis of niet?
    Wij vieren vandaag de verjaardag van de jongste opnieuw met andere familieleden, feestje hebben we een beetje opgeknipt. Mijn jongste ligt nu lekker te slapen en de oudste speelt met het nieuwe speelgoed :roflmao:
     
    Katelynn vindt dit leuk.
  18. Katelynn

    Katelynn Bekend lid

    11 apr 2019
    575
    376
    63
    Vrouw
    Achterhoek
    @Noxe dank je wel :)!!

    Het valt opzich wel mee , even overal een likje verf en/of behangen (de kleuren nu in de slaapkamers gaan mijn ogen en handen van jeuken haha daar willen we dus wel ook de vloer lekker vernieuwen). De badkamer kan gebruikt worden en is heel degelijk , maar is niet mijn smaak dus dat veranderen we misschien nog wel. De keuken is recent vervangen :thumup:.

    Van harte gefeliciteerd met jullie jongste! Ja in deze tijd handig om het te verdelen en voorzichtig te blijven. Wel wat meer werk voor jezelf maar je kan zo een kleintje ook de verjaardag niet ontnemen om die reden :D! Ik wens jullie een hele fijne dag!
     
    Noxe vindt dit leuk.
  19. Nougat

    Nougat Fanatiek lid

    27 mei 2018
    2.659
    1.188
    113
    Wat een goed nieuws! Gefeliciteerd. Moet er nog veel gedaan worden in het huis kwa klussen?
     
    Katelynn vindt dit leuk.
  20. Nougat

    Nougat Fanatiek lid

    27 mei 2018
    2.659
    1.188
    113
    Lees nu al je antwoord haha! Dat valt mee gelukkig. Geen klushuis dus. Wanneer krijgen jullie de sleutels?
     
    Katelynn vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina