Bewuste thuisblijfmoeders kletsgroep

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door PotjeGoud, 31 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noxe

    Noxe Fanatiek lid

    30 jun 2018
    1.682
    1.708
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Ja het is jammer dat we zijn eerste verjaardag niet konden vieren zoals we dat graag zouden doen (met de hele familie lekker gourmetten). Maar in plaats daarvan hebben we nu 4 aparte verjaardagen ;). We hebben er nu al 3 gehad, morgen komt de laatste visite. Mijn oudste weet al hoe we een cake maken en wat we nodig hebben, dus dat is een grote hulp :D.

    Ik ben na de universiteit begonnen aan een promotietraject. Ik ben hiermee begonnen omdat ik niet wist wat ik anders zou moeten doen :roflmao:. Maar jeetje wat is zo'n project stressvol zeg. In vier jaar tijd moet je een x-aantal (richtlijn = 4) wetenschappelijke experimenten opzetten, uitvoeren, uitwerken en publiceren in wetenschappelijk tijdschriften. Het hele traject is vol van heftige ups en downs, in de eerste 3 jaar voornamelijk downs helaas. In de eerste 3 jaar krijg je de ene afwijzing na de andere binnen en denk je dat het nooit meer goed komt en dat je project zuigt om het zo maar even bot te zeggen. Daarna pas krijg je wat successen en worden artikelen geaccepteerd. Mijn contract is nu afgelopen, en ik ben blij dat ik me door die jaren heen heb kunnen slepen (zeker in combinatie met 2 kleine kinderen), maar ik zou het zo opnieuw doen :D. Als een artikel eindelijk, na veel zwoegen, wordt geaccepteerd krijg je zo'n enorme high dat je de hele dag vrolijk bent en dat niets je deert.
     
  2. Noxe

    Noxe Fanatiek lid

    30 jun 2018
    1.682
    1.708
    113
    Vrouw
    Utrecht
    En nu wil ik ook op vakantie! ;) Wij willen ergens in en najaar naar een huisje in NL gaan, maar we hebben nog niets vastgelegd. Nog even ervan genieten dat we nog geen rekening hoeven te houden met schoolvakanties...
     
    Katelynn vindt dit leuk.
  3. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.394
    796
    113
    Vrouw
    Heb nog niet alles gelezen. Maar hier ook tbm.

    Ben 31, heb twee kinderen 3 en 6.
    Woon in West-Brabant.

    Ga even beetje bijlezen hier.
     
    PotjeGoud, Katelynn en NdNk vinden dit leuk.
  4. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    Welkom nieuwe meeschrijvers.

    Morgen een lekker klusje voor de boeg. De hele achtertuin leeghalen qua bestrating. De planten zijn eerder al gedaan. Volgende week gaan ze hem opnieuw aanleggen dus dan moet alles weg zijn.
     
    Katelynn en NdNk vinden dit leuk.
  5. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Wordt morgen warm. Zeker weten?! ;)
     
    Katelynn vindt dit leuk.
  6. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    Ja ik zag het. Helaas de enige optie. Zondag hebben we al iets en zaterdag veel regen.
    Maandag starten ze.
     
    NdNk en Katelynn vinden dit leuk.
  7. Katelynn

    Katelynn Bekend lid

    11 apr 2019
    575
    376
    63
    Vrouw
    Achterhoek
    Ja scheelt zeker weten :)! Was inderdaad heftig , maar niet zo dat het mij mentaal in de weg heeft gezeten. Inmiddels kan ik wel zeggen dat ik echt helemaal hersteld ben , maar lichamelijk heb ik toch zeker een maand of 6 nodig gehad om er weer boven op te komen.

    Haha nou ja zo lang je geen haast hebt prima toch :roflmao: vraag me eigenlijk ook wel af (ivm de COVID) of er nog veel bedrijven op zoek zijn of ‘on hold’ voor sollicitaties.. komt vast wel goed en dan vind je vast een super leuke baan :thumup:
     
  8. Katelynn

    Katelynn Bekend lid

    11 apr 2019
    575
    376
    63
    Vrouw
    Achterhoek
    Heb je hem wel lekker af voor de ‘echte’ zomer begint :D dat is dan wel weer lekker!!
     
    tuc vindt dit leuk.
  9. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    Ja precies. Dat bepaalde ook mede onze keuze voor hoveniers. Dat het eind juni gebeurd is.
     
    Katelynn vindt dit leuk.
  10. Katelynn

    Katelynn Bekend lid

    11 apr 2019
    575
    376
    63
    Vrouw
    Achterhoek
    Eventjes doorbuffelen morgen/weekend in het warme weer en dan eind van de maand lekker genieten geblazen :cool:! Lekker hoor , is het jou/jullie eigen ontwerp samen met de hovenier(s)?
     
    tuc vindt dit leuk.
  11. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    Ja, wij hebben onze wensen aangegeven en een idee van hoe wij het wilden hebben: overkapping aan het huis, pergola rondom het gras voor schommels en welke tegels we wilden.
    De hovenier kwam zelf met het idee om de border te verhogen zodat we een soort zitmuurtje voor de kleintjes maken die hier komen zodat ze daar op kunnen.
    Toen heeft hij de tekening gemaakt.
     
    Katelynn en NdNk vinden dit leuk.
  12. PotjeGoud

    PotjeGoud Bekend lid

    27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    @hummeltje5 haha oh geeft niks hoor :D het gaat af en toe ook aardig snel met de berichten.

    @Yeuu welkom!! Leuk, nog iemand uit Brabant :p

    @Nougat hoe vinden de kids het op school?

    @tuc Succes alvast voor morgen! Dat is hard werken, maar je krijgt er wel iets moois voor terug als het goed is :thumup:

    Hier vanmorgen de kinderen naar school gebracht. Daarna een stukje gefietst met de jongste. Ze vond het heel leuk. (We fietsen niet zo vaak, meestal doen we alles lopend en als we verder moeten met de auto) :D
    Hoe denken jullie eigenlijk over afspreken met vriendjes en vriendinnetjes van school in deze tijden?

    Wij gaan in juli een weekje naar een roompotpark. Pff wat gaat de tijd snel he.
    Volgende week wordt de jongste al 3 en het is ook alweer bijna zomervakantie :roflmao:
    De corona weken duurden zo lang, maar tegelijkertijd zijn de maanden omgevlogen.
     
    Katelynn en NdNk vinden dit leuk.
  13. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    @PotjeGoud lekker de roompot.
    Afspreken hebben we lang niet gedaan hier. Maar inmiddels zitten ze met de hele klas bij elkaar en worden er her en der ook weer kinderfeestjes georganiseerd, dus afspreken mag hier weer sinds vorige week.
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  14. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.394
    796
    113
    Vrouw
    Hier heeft oudste met 2 kindjes afgesproken de hele periode. Waarvan 1 de broer was van het vriendinnetje van mijn jongste. (Snap je het nog?) Jongste heeft met 1 vriendinnetje afgesproken.
    Nu is het afspreken eigenlijk nog steeds alleen met die kindjes, want dat is gewoon altijd gezellig.

    Pff mijn jongste had vanmorgen een gigantische driftbui en heeft mijn hele dag eigenlijk ermee in de war geschopt (of eigenlijk verpest). En dat druilerige weer is ook al niks..
    Nu dus maar thuis. Muziekje aan, kind kijkt filmpje en ik zit maar beetje op het forum.
    Morgen hopelijk lekker de hele dag buiten.
     
    NdNk vindt dit leuk.
  15. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.394
    796
    113
    Vrouw
    Wij zitten nog steeds in dubio over onze zomervakantie. Ene kant willen we gewoon gaan... we gaan altijd zo'n 3 keer per jaar die kant op met het vliegtuig. Andere kant vind ik het wel tricky, en dan vooral hoe het leven daar is. We willen toch enigzins een vakantiegevoel hebben wat betreft zwemmen, uit eten, spelen en dat is nog onzeker. Dus ben bang dat we de vakantie begin juli gaan annuleren. En als blijkt dat het dalijk toch veilig genoeg is gaan we wel een weekendje . Mis het zo! En wil onze vrienden daar in de horeca ook even hart onder de riem steken en lekker gaan eten daar.
     
  16. PotjeGoud

    PotjeGoud Bekend lid

    27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    @tuc ja inderdaad.. zo dacht ik ook. Ze zitten in de klas ook met zijn allen bij elkaar.
    Ach ja voor de kinderen ook wel fijn, dat ze weer een normaal "kinderleven" kunnen leiden.

    @Yeuu Oh de peuterdriftbuien.. gezellig ja.
    Heeft ze dat vaak? Wanneer wordt hij/zij 4?
    Heb je jongens of meisjes?
    Ik herken dat wel van de middelste. Hij is qua slapen makkelijk en met haren wassen en zwemles nooit gedoe (in tegenstelling tot zijn zus en zusje) maar wat was hij een driftige peuter :roflmao:
    Als hij zijn zin niet kreeg, ging hij languit op de grond liggen. Zelfs een keer midden op de Tilburgse kermis :roflmao:
     
    tuc vindt dit leuk.
  17. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.394
    796
    113
    Vrouw
    Ik heb meiden. Over half jaar wordt ze 4.

    Zo'n extreme als vandaag heeft ze gelukkig niet zo vaak. Eens per maand/2 maanden denk ik . Maar meerdere keren per week is het wel een buitje die op zich vrij snel over gaat. Ik vind het nog steeds lastig. Hier gaat ze niet op de grond zitten ofzo, maar ze blijft gewoon staan met dr armen over elkaar. En als ik wegloop (wat ik nu dus gewoon doe als omstanders dat (goedbedoeld) adviseren), dan rent ze weg als een kip zonder kop, de straat over of in ieder geval niet mijn kant op.

    Vanmorgen ben ik op een paaltje gaan zitten. Ik voelde me echt leipe loetje, want heb 20 minuten gezeten. Uiteindelijk heb ik haar opgetild, hond thuis gebracht en ben ik na een half uur met een nog steeds krijsend kind met de auto die fiets gaan halen twee straatjes hierachter. In totaal heeft die bui 2,5 uur geduurd waarvan ze ruim anderhalf uur gehuild/gegild heeft. Zo sneu, ze zat zo in de knoop (met zichzelf), maar ik mocht absoluut niet in de buurt komen.
     
  18. Nougat

    Nougat Fanatiek lid

    27 mei 2018
    2.650
    1.185
    113
    Hier mogen de meiden weer gewoon afspreken. Ze zitten toch bij elkaar in de klas en hoeven geen afstand te bewaren.

    welk roompotpark gaan jullie heen? Leuk.

    De jongste is blij dat ze naar school mag, de oudste minder. We merken gelijk ook weer dat haar buien weer vermeerderen door de prikkels die ze krijgt op school.
     
  19. Nougat

    Nougat Fanatiek lid

    27 mei 2018
    2.650
    1.185
    113
    Oeh best gevaarlijk dus dat ze een andere kant op gaat behalve de jouwe. Ze weet wel lang vol te houden dus. Wel goed dat je kan zien dat ze in de knoop zit met zichzelf dan.
     
  20. Nougat

    Nougat Fanatiek lid

    27 mei 2018
    2.650
    1.185
    113
    Waar zouden jullie heengaan? (Sorry als je dat al geschreven hebt). Het buitenland zou ik zelf niet zo snel doen, meer een gevoel. Wij hadden gelukkig in Nederland geboekt en dat gaat gewoon door.
     

Deel Deze Pagina