Wat doen jullie in het weekend?

Discussie in 'De lounge' gestart door kleinesara, 14 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Ik werk soms in het weekend maar vaker niet dan wel. En de weekenden dat ik vrij ben bestaan grotendeels uit bank hangen en niets doen. Soms even een uurtje wandelen en een boodschapje halen maar dat is ook geen dagvullend programma. Het huishouden is in ons kleine huisje met z'n tweeën ook binnen een uurtje weer helemaal bij. En dan de rest van de dag zitten we maar te zitten, vooral als de kleine ligt te slapen is het maar een lome boel hier. Wat doen jullie in de weekenden of op andere vrije dagen? Ik ben wel toe aan wat nieuwe inspiratie.

2. sita90

sita90 Niet meer actief

Ik lees mee.. Wij hebben vaak overdag ook weinig te doen in het weekend, zwaar vervelend soms;)

3. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Hier zijn de kinderen ouder, maar knutselen, lezen, filmpje kijken, wandelen.

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Mijn man is de laatste weekenden erg druk, bah. Vind ik niks aan. Gelukkig is het vanaf volgend weekend rustiger.
    Maar wij gaan vaak zwemmen, even shoppen, ergens wat eten, naar het bos en daarna wat drinken, naar het strand, op visite bij familie en vrienden. En soms ook lekker niksen. Filmpje kijken met de kinderen en een zak popcorn erbij.

5. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.150
    3.026
    113
    Nederland
    Ik lees mee, zit al vanaf vanmorgen 9uur niks te doen:/ vriend aan het werk en nu bij de kapper. Straks boodschappen en vanavond bios, maar normaal gesproken verveel ik me echt super erg. Lig er in het weekend van verveling vaak al rond 11en in:(:p

6. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Zwemmen, op bezoek bij vrienden/familie, het bos in, in het huis klooien (opruimen, schoonmaken, beetje 'verbouwen' ), naar de kinderboerderij, de stad in, lezen, filmpje kijken...

Straks gaan we naar de kerstmarkt hier om de hoek. :p

7. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Boodschappen, met de hond naar het bos, spelletjes doen, op visite, opruimen in huis, lekkere dingen bakken etc.
    Sinds kort ga ik op zaterdagmiddag met mijn dochter naar de manege, dan heeft ze voltige. Volgend jaar zal er wel voetbal bij komen van zoontje.

8. Koon

Koon Niet meer actief

Ik werk 2 weekenden per maand. Dan zijn vriend en zoontje samen. Die vermaken zich prima samen.
    Met z'n drietjes gaan we bankhangen, naar de kinderboerderij, zwemmen, boodschappen doen, op bezoek bij onze ouders/grootouders, vriend en ik doen vaak ook nog iets apart met vrienden, wat huishoudelijke taken, mijn vriend slaapt vaak mee met zoontje tussen de middag, kijken naar sport van broers/zussen/neefjes, wandelen, fietsen etc etc

9. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Op zaterdag werk mijn man en ben ik alleen met de kindjes. Sochtends ga ik meestal wat boodschapjes doen, even naar het winkelcentrum. Na de lunch gaat de kleinste op bed en knutsel ik wat met de oudste. Als de jongste wakker is verschilt het nogal: soms ren verjaardag, soms naar een vriendin, soms gewoon lekker fietsen, of zoals vandaag op ziekenbezoek. Om 5 uur naar zwemles. Op zondag zijn we met z'n vieren en doen we sochtends de weekboodschappen. Meestal slaapt de jongste niet op zondag en dan gaan we wat leuks doen: familie/vrienden bezoek, speeltuin, zwembad of iets anders. Ik kan niet goed tegen bankhangen.

10. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Op visite, kinderboerderij, winkelen, het bos in, naar de ballorig/ballenbak, bowlen, ergens pannenkoeken/hapje eten, thuis wat opruimen..

11. koek

koek Actief lid

23 mrt 2012
    311
    37
    28
    NULL
    NULL
    echt? wat heerlijk! ( dat klinkt heel sarcastisch maar soms zou ik willen dat ik mij zou kunnen vervelen.... )
    ik werk om het weekend, dat beperkt de vrije tijd ook al moet ik eerlijk zeggen. verder: we lopen samen hard, minimaal een ochtend ( kleine gaat mee hebben wagen daarvoor), we gaan regelmatig geocachen, soms winkelen, kinderboederij, zwemmen, wandelen, ergens gaan lunchen, stuk fietsen, hebben sinds kort netflix, ook een aanrader! verder klust hij veel rondom huis, soms doen we wat samen, maar vaak doe ik dan wat achter naaimachine oid.

12. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Haha hmmm, ik zou het wel lekker vinden om niks te hoeven doen, me eens een keer te vervelen. :D Lekker een boek lezen, foto boeken maken, film huren. Als de kinderen allebei wakker zijn gaan we wel eens wandelen, een boodschap doen, langs de oma's en opa's, een spelletje doen enz.

13. Blinq

Blinq Bekend lid

12 jan 2011
    708
    0
    0
    Wij hebben eigenlijk altijd wel wat te doen in de weekenden dat het soms zelfs te druk is en ik blij ben als we een dagje niks hebben. Wij gaan op dagen dat we niks hebben staan vaak wat klussen in huis of tuin. Zijn een half jaar geleden verhuist dus nog genoeg te doen :)

Verder hebben ik en mijn vriend onze eigen hobby die we vaak in de weekenden doen. Diegene die dan thuis is bij de kleine verveeld zich ook niet. Als we allebei thuis zijn gaan we vaak naar vrienden/familie, shoppen, uit lunchen of naar iets wat er georganiseerd word in de buurt. Genoeg te doen voor ons :)

14. Smnee

Smnee Niet meer actief

We hebben vanmorgen een rondje gemaakt in de stad. Meestal vervelen we ons dood.

15. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Man is naar voetbal, dochter slaapt, zoon zit Cars te kijken en ik zet heel veel rotzooi op MP. Straks komt er een vriendin gezellig eten. Maar vind het soms ook heerlijk om lekker bank te hangen.

16. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

'sochtends doen we vaak lekker rustig aan. Verder doen wij filmpje kijken, naar de kinderboerderij, boodschapje doen, even de stad in, op visite of visite krijgen, knutselen. Soms ook lekker even zwemmen, of ergens lunchen.

17. Pippamoi

Pippamoi Actief lid

28 jul 2013
    278
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Naar bos/strand/duin, op familiebezoek, bij vrienden op bezoek, klussen en/of schoonmaken in huis, boodschappen, gamen, uitgebreider koken, lekker de zaterdagkrant lezen, uitslapen. Kom meestal tijd tekort :cool:.

18. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Weekend is tijd voor mij, okay vandaag heb ik boodschappen gedaan en zijn we naar de kerstmarkt geweest, maar morgen ben ik de hele dag de hort op en ga ik naar een concert.

19. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik haat dat soort weekenden. Maar ik haat ook de weekenden die vol gepland zijn met visites ;)

Wij gaan meestal boodschappen doen, de stad in, kermis, braderie, op visite/verjaardag, markt, tuincentrum, woonboulevard, terrasje. Lekker de drukte opzoeken dus.
    Heel soms gaan we zwemmen, maken we een wandeling in een natuurgebied, gaan we naar een indoorspeeltuin of zitten we een beetje dom thuis te kijken... Dat laatste, hatelijk! Dit weekend ook weer... Vanmorgen alleen boodschappen gedaan. Morgen geen plannen, grmbl.

20. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik hou van de weekenden!
    Op de 1 of andere manier ben ik dan veel productiever omdat ik officieel niks hoef te doen voor onze bedrijven, en juist dan doe ik van allemaal dingen die ik leuk vind om te doen:D
    Heerlijk, geen verplichtingen!

Verder ben ik eigenlijk de hele dag aan het koken enzo:)
    Ik maak appelmoes, omdat die doordeweeks is opgemaakt, ik maak weer lekker verse kroepoek en lekker vers brood.
    Ik bak koekjes, bestel kruiden online die op zijn en probeer weer eens wat nieuws uit in de keuken.

Verder bezoek ik graag de toko of de markt.

In het weekend maak ik me met het avondeten niet zo druk, dan ben ik een 3 kwartier aan het koken. Juist omdat ik dan de hele dag al in de keuken sta heb ik er tegen etenstijd niet zo heel veel zin meer in.
    Doordeweeks is het juist omgekeerd. Als ik dan druk ben geweest met werk ben ik toe aan ontspanning en maak ik heerlijke gerechten en sta ik gerust 2 uren in de keuken:)

Verder kijk ik samen met VL een filmpje of series of krijgen we vrienden op bezoek of gaan we naar vrienden.
    Of we gaan gitaar spelen, lekker gamen..

Deel Deze Pagina