Elke dag schoen zetten of 2x pw met kado?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door bunchy, 6 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.673
    515
    113
    Elke dag berekent elke dag stress, vroeg op etc..
    Maar wel goed om te leren met teleurstellingen om te gaan..
    Want niet elke dag iets in je schoen. Dat ontneem ik ze met twee keer schoen met altijd iets erin.
    Wat doen jullie en waarom?

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Hier is zoon pas 22 maand en zet (waarschijnlijk) dit jaar nog geen schoen.
    Maar toen ik klein was zetten we maar 1 of 2 keer in totaal de schoen.
    De eerste keer was om het verlanglijstje te geven, zodat sint wist wat je op pakjesavond wilde hebben.
    Waarom we nog een tweede keer mochten weet ik eigenlijk niet. Misschien omdat we zo'n mooie tekening gemaakt hadden ofzo.

Ik snap dat elke dag de schoen zetten dus ook niet zo goed.
    Ik ben ook niet van plan om zo vaak de schoen te laten zetten. (Maar misschien denk ik er over paar jaar wel anders over)

3. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.502
    13.794
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Hier momenteel nog niet aan de orde (dreumes van 1,5 en een tweede op komst).
    Maar ''vroegah'' :roflmao: deden wij het gewoon zo (en ik verwacht dat manlief en ik dat straks ook zo gaan doen): je mag op bepaalde dagen je schoen zetten (volgens mij was dat 2 of 3x per week bij ons). Als je lief was en goed had gezongen kon je de volgende dag een schoenkadootje in je schoen vinden :p
    En als je vaker wilde zetten/zingen, ook prima, maar dan kwam de Sint gewoon niet!
    Dan was het gewoon pech hebben de volgende ochtend, want ja: ''Sint'' had van tevoren gezegd dat het alleen op bepaalde dagen mocht ;)

4. Ballon

Ballon Niet meer actief

2x per week.. ik zou het echt sneu vinden zo'n kindje verdrietig bij zijn schoen te zien staan.. omgaan met teleurstellingen kun je op een andere manier leren, daar zou ik dit niet voor gebruiken..

Niveah, Be Happy, Jackie87 en 6 anderen vinden dit leuk.
  5. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    De oudste word 3 in de schoentjes periode. En hij mag van mij best elke dag zijn schoen zetten als hij eraan denkt. Ik vond het als kind juist vervelend om mijn schoen niet te zetten, want stel nou dat hij langs kwam en mijn schoen stond er niet? Als ik hem niet mocht zetten dacht ik dat moeder niet wilde dat ik een cadeau kreeg, als er dan toch niks in kreeg hadden de pieten het vannacht vast te druk.

Mocht ik echt teleurstelling gaan zien zodra er niks in zit ga ik nog wel een keer nadenken over mijn aanpak.

Athina vindt dit leuk.
  6. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier mogen ze hem 1 keer per week zetten.

7. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Ik heb het vorig jaar 2 x in de week gedaan. Op woensdag en zaterdag. Ik vind elke dag neerzetten te veel. Teleurstelling vind ik niet nodig, want het is een leuk feest. Het gaf haar ook duidelijkheid en ze sliep goed. Er zaten geen grote kado's in. Gewoon iets lekkers (chocolade munten/zakje pepernoten) of een klein kadootje (dit jaar sowieso: schaar, my little pony, playmobil poppetje, stickers... vaak iets van de action/kruidvatacties van de afgelopen weken) Op pakjesavond krijgt ze wel grotere kado's.

Be Happy vindt dit leuk.
  8. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Wij zetten ongeveer 2 keer per week de schoen. Wat erin zit varieert van 5 pepernoten tot een suiker-muisje. 1 keer op het totaal aantal weken een klein kadootje erin. Snap nooit zo goed waarom het allemaal zo veel moet...

Fietwordtmama vindt dit leuk.
  9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.822
    113
    Dat doen wij normaal ook. Maar dit jaar zit er zo kort tussen de intocht en (vieren van) pakjesavond, dat ze nu 2 keer per week mogen.

Omgaan met teleurstellingen vind ik niet echt passen bij het Sinterklaasconcept. Dat kan ook wel op een andere manier.

floppie888 vindt dit leuk.
  10. Janna

Janna Fanatiek lid

Hier ben ik het helemaal mee eens. Niks in de schoen vind ik echt zielig. Daar krijgt een kind inderdaad stress van. Waarom zou je dat willen? Ik zeg: als ze de schoen mogen zetten, moet je er ook iets in doen. Er zijn genoeg situaties in het gewone leven waaron ze zullen moeten omgaan met teleurstelling.

Hier mag ze twee keer per week de schoen zetten, op dinsdag- en vrijdagavond. Dan zit er dus woensdag en zaterdag iets in.

11. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier in principe 1x pw, maar vorig jaar werd hij tussendoor ook gezet als ze dat ineens hadden verzonnen. Dan kregen ze een mandarijntje en 4 pepernootjes.

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    1 x per week op zaterdag. Verder zei ik dat Sinterklaas me had verteld dat hij verder toch niet langs kwam. Dit is het eerste jaar dat we geen kinderen meer hebben die nog geloven. Schoen mogen ze nog steeds zetten op zaterdag.

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier staat hij dagelijks en teleurgesteld? Nee, dat valt wel mee. Hoewel ik wel moet bekennen dat we hem van de 7 dagen 5x vullen... Mandarijntje, paar kruidnootjes, 2 taaitaai popjes, wat schuimpjes. Dat soort dingen. Een echt cadeautje hooguit 2x..
    En ze vergeten hem hier ook weleens te zetten...

Zonnestralen vindt dit leuk.
  14. Mindy26

Mindy26 Bekend lid

11 feb 2014
    977
    413
    63
    Vrouw
    Hier altijd twee keer per week. Woensdag en zaterdag.. ene keer wat lekkers en de andere keer een klein cadeautje

puzzelstukje vindt dit leuk.
  15. tuc

tuc Niet meer actief

Nee hoor 2x per week hier. Omgaan met teleurstellingen vind ik hier niet passen. De sinttijd moet een leuke gezellige tijd zijn.

Overigens vind ik het goed te leren dat je hem gewoonweg niet elke dag mag zetten. Ook al zit er niet elke keer iets in, ik vind er toch iets hebberigs in zitten ofzo. Kan het juiste woord niet vinden.

amdaa en Fietwordtmama vinden dit leuk.
  16. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Wij doen twee keer per week, op zaterdag en woensdag. Waarbij ze alleen op zaterdag echt een kadootje erin krijgen (a 5 euro) en door de week wat pepernoten ofzo.

Vorig jaar (toen waren ze 4 en 2) vroegen ze helemaal niet of ze hem vaker mochten zetten. Het tweede weekend zeiden wij 'he jullie kunnen je schoen wel weer eens zetten'. Ben benieuwd hoe het dit jaar gaat. Ja ze mogen hem gerust elke dag zetten, maar dan vertel ik ze wel duidelijk dat sinterklaas echt niet elke nacht langskomt... die teleurstellingen vind ik ook niet passen in deze tijd. Dus wat ons betreft gewoon 2x per week, vaak genoeg hoor!

17. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    maar misschien is het niet omgaan met teleurstellingen, maar ook juist met 'denken aan elkaar' (er zijn meer kinderen bij wie sinterklaas en zwarte piet langsmoeten, je bent niet alleen op de wereld) , met geduld- Ik vind het tegenwoordig met de schoenkalenders etc wat te gestructureerd. Te veel controle. Natuurlijk heel handig voor de ouders, maar nodig?
    Maar wat eigenlijk ieder jaar weer opvalt is natuurlijk wel; ik denk dat 95% het doet, zoals het bij henzelf thuis vroeger ging (of bij de partner) - want dat is voor diegene de norm. Met mogelijk wat invloed van het sinterklaasjournaal en de huidige tijd...

Zonnestralen vindt dit leuk.
  18. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier komt sint alleen op zaterdagavond.. Dan liggen we op zijn route. De andere dagen gaat hij langs andere delen van het land :D
    Hij heeft weleens op woensdag zijn schoen gezet, maar dan zat er niks in. Dat betekend dat ze nu 2a3 keer de schoen zetten (we zijn nog 1 weekend weg, dus bedenken of sint ons kan vinden). En dan krijgen ze iets kleins en iets lekkers (euro of 4-5 cadeautje en handvol pepernoten/chocomunten)..

19. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Dit jaar waarschijnlijk 1x per week.
    Mijn vriend en zijn familie zijn helemaal gek op de sinterklaas periode dus het hoort er wat hem betreft bij hoe oud ze ook zijn.
    1x krijgt ze een cadeau en de andere keer iets lekkers.

20. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Wij gaan ook 2x per week doen. En bij mijn ouders mogen ze ook nog een x. 1x iets lekkers en 1x een cadeautje. Gezellig hoor. Inderdaad omgaan met teleurstellingen hoeft niet met sinterklaas. Mijn dochters zijn 3.5 en 16 maanden, Jongste draait gewoon mee daarin.

Deel Deze Pagina