Ik las vanmiddag ergens iets wat op een discussie uitliep over of de kringloopwinkel en weggeefhoeken eigenlijk alleen bestemd zijn voor mensen die weinig te besteden hadden? Ik vind beiden in het leven geroepen om spullen te hergebruiken, maar niet voor mensen met een bepaalde portomonnee.
Wij hebben het tegenwoordig prima voor elkaar en ik vind het heerlijk de kringloop af te struinen en fb etc te snuffelen
Dat is bij ons in de stad niet zo. Tenminste...we hebben een echte weggeefhoek voor iedereen en ook een weggeefhoek voor alleen mensen die echt niks te besteden hebben. Bij die eerste verloot en loot ik mee en bij die tweede geef ik alleen weg.
loop ook regelmatig bij de kringloop waar ik me wel aan kan ergeren dat je iets op de weggeefhoek zet en paar ddagen later gaat persoon het verkopen op facebook
Volgens mij is t voor iedereen, ongeacht de portemonnee. Ik denk wel dat de realiteit is dat mensen met een kleine portemonnee er meer gebruik van maken en meer afhankelijk zijn ervan. Maar inderdaad, hergebruik is in mijn ogen het doel ervan.
Ik vind het niet alleen voor armere mensen. Ik loop regelmatig een kringloop winkeltje binnen..de ene keer vind ik iets leuks en de andere keer ga ik met niks naar huis. Het is toch juist mooi dat spullen nog een kans krijgen. Bovendien vindt je in veel kringloop winkels heel veel ouderwetse spullen en sommige dingen vind ik echt leuk in huis staan als decoratie. Die kom je niet in de winkel tegen hoor
In de wegwerpmaatschappij vind ik het erg belangrijk om dingen niet klakkeloos weg tegooien terwijl een ander er nog wat kan hebben. Ik loot ook wel mee waarom niet? Ik kom ook heel graag bij kringloop winkels
Ik vind ook dat zoiets voor iedereen is, of je nou rijk of arm bent. Het is niet echt iets voor mij maar ik vind het mooi dat de spullen nog een kans krijgen. Ik denk ook juist dat het goed is dat een kringloop winkel niet alleen voor 'armen' is, want anders komt er misschien schaamte.
Weggeefhoek vind ik voor armen. Kringloop en mp vind ik voor iedereen. Op mp vraagd trouwens best een groot deel de hoofdprijs.
Ik geloof dat de kringloop initieel wel is opgezet voor de armen/mensen die het minder hebben. Al is dat lang niet meer de gedachten erachter.
Kringlopen is een hobby! Heerlijk! En die weggeefhoeken heb ik eens op gekeken. Maar dat vind ik idd voor mensen die het goed kunnen gebruiken. Je leest er zulke drama verhalen
Nee hoor, ik vind het voor iedereen. Ik kom graag in de kringloopwinkel. Boekjes, vazen, speelgoed. Erg leuk.
Kringloopwinkel breng ik zelf zeer regelmatig wat, halen niet zo, vind het gewoon gauw troep. Weggeefhoek vind ik persoonlijk wel voor de armere mensen, als ik bijv een doos baby/kinderkleding weggeef, wil ik gewoon dat het terecht komt bij iemand die het echt goed kan gebruiken,zou het dan niet leuk vinden als het vervolgens doorverkocht wordt.
Ik vind dat er een verschil is tussen de kledingbank en de kringloopwinkel. De eerste is naar mijn idee echt voor mensen die weinig geld hebben, maar de kringloopwinkel kan wat mij betreft ook prima als je wel genoeg te besteden hebt.
Ik vind een kringloop voor iedereen, maar de prijzen die ze voor bepaalde dingen vragen vind ik echt belachelijk. Hier vragen ze rustig 200 euro voor een wasmachine uit het jaar nul. Leg 50 euro bij en je hebt een nieuwe. Een kringloop moet wel leuk blijven m.b.t. de prijzen, zeker voor de mensen met een kleine portemonnee.
Kringloopwinkel en de weggeefhoek op facebook zijn voor iedereen. Het is in mijn ogen idd ook een hergebruik systeem, vaak zijn het spullen die nog prima te gebruiken zijn, en als je het anders zomaar weggooit het toch zonde is en iemand anders kan het voor die paar euro nog goed gebruiken, en niet alleen arme mensen, maar ook rijke, of milieubewuste mensen.
Kledingbank, voedselbank, speelgoedbank daar kan je alleen op indicatie terecht als je zeer weinig inkomen hebt. Dat moet je ook aantonen. Weggeefhoek, daarbij denk ik toch dat het is voor mensen die weinig te besteden hebben financieel. Armen vind ik zo'n raar woord. Misschien zijn ze wel rijker dan ik op andere gebieden. MP en kringloop vind ik gewoon voor iedereen. Net als vrijmarkten.
Kringloop is voor iedereen. Het verschilt wel per kringloop winkel wat de prijzen betreft. Ik was laatst hier in Hooggraven in Utrecht. En daar heb ik goed mijn slag geslagen. En ze hadden mooie spullen staan! Nieuw/modern en oud.
Nee, vind ik niet. Ik vind het om 2 redenen goed dat het bestaat: 'de armen' kunnen zo ook de spullen kopen/krijgen die ze nodig hebben en het is beter voor de aarde dat alles niet wordt weggegooid, maar hergebruikt wordt zodat het niet nog eens geproduceerd hoeft te worden. De weggeefhoek hier in de omgeving biedt niet veel soeps, dus daar geef ik alleen weg (met alle frustraties over niet opdagende mensen en gedoe) en de kringloopwinkel voorzien we regelmatig van spullen die wij niet meer nodig hebben, maar ik kijk er ook vaak eerst voor ik naar de echte winkel ga. Om te besparen, want we hebben niet ontzettend veel geld tot onze beschikking en omdat het me beter voor de aarde/milieu lijkt. Ik vind t ook echt een sport om mooie spullen of spullen die heel duur zijn geweest maar nog in goede staat zijn te scoren tweedehands.