bezichtiging koophuis, maar twijfels

Discussie in 'De lounge' gestart door FrWentel, 27 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wel of niet onoverkomelijke bezwaren?

1. Ja, onoverkomelijke bezwaren

2. Nee, overkomelijke bezwaren

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Gewoon gaan kijken eerst. Hier tuin op het noorden; prima zon hoor! En altijd ook lekker een stuk schaduw, dus nooit een parasol nodig.
    Die muur, tja, niet mooi, maar je kan 'm altijd laten begroeien of er boompjes voor zetten, zo kun je er echt wel iets moois van maken. Wasmachine-aansluiting.... kun je gewoon verplaatsen natuurlijk. Kost even wat tijd en geld, maar geen fortuin.

2. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ga eerst maar eens kijken. Wij hebben net een nieuw huis gekocht en kan uit ervaring vertellen dat een huis dat op funda geweldig lijkt in het echt niets hoeft te zijn en andersom. Het huis dat we hebben gekocht wilde ik eerst niet eens bezichtigen, mijn man wilde dat. Eenmaal daar werd ik verliefd :)

Onze nieuws tuin ligt op noordoost en heeft de hele dag zon, wel hoekhuis. Savonds is de zon vroeg weg.
    Mijn ouders hebben tuin op het noorden en ook veel zon, alleen achterin de tuin. Ze hadden hiervoor tuin op het zuiden en willen dat nooit meer, we kookten weg.

3. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    nee, ik zou het niet doen. Voornamelijk om punt 2 en 3.
    Geduld is moeilijk, maar vaak het beste advies bij het kopen van een woning.
    Geduld... ;)

4. Deliana

Deliana Niet meer actief

Ik zou het huis eerst maar eens gaan bezichtigen en daarna bedenken of deze punten onoverkomelijk voor jullie zijn of niet.

Mijn mening:
    1. Tegen zo'n muur aankijken zou ik persoonlijk niet zien zitten, maar nogmaals; ga eerst even kijken. Op een foto kan iets heel anders overkomen dan in de werkelijkheid
    2. Tuin op het noorden: heeft voor -en nadelen natuurlijk. Mijn tuin ligt op het zuid-westen en het is hier altijd bloedheet in de zomer. Is maar net waar je van houdt.
    3. Wachmachine kan je gewoon verplaatsen

Kan je een linkje naar het huis plaatsen?

5. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.634
    5.661
    113
    Nee ik zal mij er aan gaan storen. Vind een lekker tuin enorm belangrijk en wil niet tegen een stenen muur aankijken. Ook al zet je er bomen neer die zijn ook niet direct op volle hoogte. Nee er zal vast wel een leuker huis zijn :)

6. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Je kan altijd kijken hoe het in het echt is. Kijk of er een andere plaats is waar je de wasmachine kan plaatsen.
    Een muur zou ik zelf niet zien zitten. Een tuin vind ik enorm belangrijk dus dat zou hem voor mij ook niet worden. Het kan best zo zijn dat je er in de zomer wel zon hebt maar in het voor en najaar heb je er wel degelijk last van ook qua licht inval in huis.

7. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Ach, kijken kost niks, toch? Aan elk huis kleven nadelen, misschien vallen deze IRL nog wel mee.

8. Cathelijne1986

Ja dat dacht ik ook, maar zoals ik al schreef hebben mijn ouders ook de achtertuin op het noorden en toen mijn moeder dat vertelde was ik stomverbaasd. Het is daar namelijk nooit donker en ze hebben nooit gebrek aan zon gehad. Als tiener lag ik hele dagen bruin te bakken in die tuin!
    En lichtinval hebben ze zat via de voorkant op het zuiden. Dus ik denk dat het ook echt ligt aan de ligging van andere huizen eromheen, hoogte huis etc.

9. Groen

Groen Actief lid

12 apr 2013
    443
    394
    63
    Gewoon kijken idd! Je merkt vanzelf wel wat je er in het echt van vindt. Huis wat wij gekocht hadden was eigenlijk een "Dat wordt sowieso niks maar laten we maar even kijken tussendoor" huis. Onze tuin ligt op noordwest trouwens (geen hoek), en altijd zon hoor. En we hebben een klein tuintje ;) Mensen schrikken meteen bij het woord noord, maar vaak valt het reuze mee. De wasmachine zou ik dan wel weer een dingetje vinden...

10. Janna

Janna Fanatiek lid

Het nadeel van een tuin op het noorden vind ik vooral dat de lichtinval in de huiskamer vaak veel minder is. Het hangt natuurlijk ook af van de grootte van het raam aan de voorkant, de vorm van de ruimte e.d., maar vaak is het in de huiskamer van huizen met tuin op het noorden best donker. Ik heb zelf heel veel behoefte aan licht (ben echt gevoelig voor lichtgebrek), dus voor mij zou dat echt een no-go zijn.

Wasmachine aansluiting kun je natuurlijk zelf in huis laten plaatsen, dus dat zou geen onoverkomelijk probleem zijn.

Die muur moet je zien. Ik zou er niet van uit gaan dat je er wel groen tegenaan zou kunnen laten groeien. In principe is het de muur van de buren (toch?). Ik zou er persoonlijk niet blij mee zijn als anderen iets tegen mijn muur zouden laten groeien, want over het algemeen is dat niet echt goed voor de muur. Als je het koopt met de gedachte het met groen te maskeren en dat mag vervolgens niet van de buren, dan is dat natuurlijk wel een flinke domper.

11. FrWentel

FrWentel Niet meer actief

Dames bedankt dat jullie de moeite hebben genomen om te reageren.
    Geeft ons ook weet nieuwe inzichten.
    We gaan nu de bezichtiging afwachten en dan hopen we daarna een goede keuze te kunnen nemen.

Overigens, de woning heeft een voortuin op het zuiden en een groot raam aan de voorkant. Met de lichtinval zit het dus wel goed.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ze kunnen er wel een schutting plaatsen met klimop ertegenaan, of struiken, of bomen. Ik zou die muur dus niet als probleem zien. Misschien kunnen ze de muur in overleg met de buren een kleurtje geven. Als buren zou ik ook niet blij zijn met klimop ertegenaan, dat beschadigt de muur inderdaad.

Wasmachine aansluiting kan je ook ergens anders maken. En als de tuin diep is is een tuin op het noorden ook geen probleem. Zelf hou ik niet zo van veel warmte, dus een tuin op het noorden met wel zon zou ik geen probleem vinden.

13. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.048
    2.186
    113
    Brabant
    Succes!!

Voor ons stonden twee dingen vast waar we geen concessies op deden:
    De buurt
    De ligging en grootte van de tuin.

Dit zijn namelijk vaststaande dingen.
    De tuin wilden we niet op het noorden ivm zonlicht (en we niet t geld hebben on een hele grote tuin te kopen) en de tuin moest minimaal 12 m diep zijn.
    Hoe de tuin eruit zag maakte niet veel uit; dat kun je tzt veranderen.

Zo ook de buurt. De kinderen groeien hier op, dat wilden we dus in een goed buurt laten doen. Wij wonen in een omgeving waar je ook echt mindere buurten hebt, dus extra velangrijk.

14. Cathelijne1986

En? Was het iets? :)

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Wij hebben ook een tuin op het noorden van 12.4 meter bij 5.20 en wij hebben echt de HELE dag zon.

Vanaf 08;00 tot 15;30 staat hij in de hele tuin en daarna gaat hij langzaam naar achteren. We hebben tot een uur of 8 zon in de tuin.

Wasmachine zou ik echt onhandig vinden.

Uitzicht kan je wat aan doen door boompjes of een heg of wat dan oomlk.

16. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Wij hebben ook een tuin op het noorden en weet je.....ik ben hier zo blij mee! Hele dag zon, maar ook altijd wel ergens schaduw. In tegenstelling tot onze achterburen met tuin op het zuiden, die zitten de hele dag in de felle zon.

17. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Een hoge muur kan sfeervol zijn (hoge boom/bamboehaag ervoor, etc). Moet je wel genoeg licht overhouden, anders zou ik het niet doen. Wasmachine kan je verplaatsen natuurlijk.

18. FrWentel

FrWentel Niet meer actief

Haha dit verhaal heeft uiteindelijk een andere wending gekregen.
    Één week voor de bezichtiging werd ik gebeld door de makelaar dat de bezichtiging niet door kon gaan, want dat er al een bod was uitgebracht en dat dit was geaccepteerd.....zo kan het dus ook gaan!
    Wel jammer, maar aan de andere kant hebben we zoiets van: dan was het vast niet 'het huis' voor ons....

Achteraf gezien is dit topic toch wel heel handig geweest, want nu heb ik wel zo'n beetje alle voor- en tegenargumenten voor bijv een tuin op het noorden gelezen!;) altijd handig voor een volgende keer!!

19. Cathelijne1986

Dat heb ik inderdaad ook een paar keer gehad. Toen baalde ik maar achteraf blij want er kwam inderdaad een mooier huis. Betekent dus wel dat je snel moet zijn! Wij hebben een uur na eerste bezichtiging ons bod gedaan, en toen waren we nét op tijd! Huis stond 1 dag op funda en het was savonds 21.30 uur! Sommige huizen zijn al weg voor het op funda staat. Succes met de huizenjacht!!!

20. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Een tuin op het noorden, dat is toch prima?
    Wij hebben een tuin op het noorden en vanaf een uur of 10 de hele dag zon...en schaduw. We kunnen dus altijd kiezen waar we gaan zitten. Onze achterburen, met een tuin op het zuiden, sjouwen altijd met parasols en hebben s avonds al vrij snel geen zon meer terwijl wij nog heerlijk zitten de bbq in het zonnetje...

Wasmachine in de schuur? Daar zou ik gek van worden...

Deel Deze Pagina