TS: De eigenaren verkopen graag, dus ik zou kijken of ik iets meer informatie kan inwinnen, al dan niet met hun hulp/toestemming: -hoeveel zon heb je in dit weekend op welke tijdstippen? De zon staat 21 juni dus zo ongeveer nu op z'n hoogst: werkt dat voor jullie? En wat als je er een uur vanaf haalt (eind augustus is dat al zo). Wij hebben destijds een huis niet gekocht omdat we 4 x op een dag dat gecontroleerd hebben (wel van buitenaf, maar dat zei genoeg. De zon verdween ondanks tuin op zuidwesten, te snel achter ander huis). -loop de afstand van de wasmachine eens, en denk je in dat het regent. Hoe voelt dat voor jou? -de muur: Tja, te ondervangen met bomen. Maar dat is echt een persoonlijke kwestie. Ik ben weer wars van inkijk in de tuin. Maar mijn man weer niet. We hebben het nu wel, ieder huis als je geen ongelimiteerd budget hebt, heeft nadelen. Het is een kwestie van inzicht in jezelf om te zien wat je wel en niet wilt. Wat overkomelijk is.
Ik heb niet de reacties gelezen, maar die tuin op t Noorden zou voor mij al een no-go zijn. Wij zitten op het noord-oosten en dat gaat nog net. In de winter hebben we alleen 's ochtends een beetje zon. As je op het noorden zit, heb je volgens mij praktisch geen zon in de winter. Als we ooit zouden gaan verhuizen, wordt dit het eerste waar ik op zou letten. Succes met kiezen!
Ik denk dat dit punten voor jullie waren dat het huis jullie toch niet lekker zat. Gevoelsmatig moet het goed zitten. Ik persoonlijk zou nooit tegen een muur aan willen kijken. Echt een no go voor mij. Maar et valt wel aan te kleden met groen of iets dergelijks. Wasmachine aansluiting is te verleggen, dat is geen punt. Wij hebben ook een tuin half richting noorden (noord-west meen ik, zon komt linksom om ons huis heen vanuit de voortuin gezien) En inderdaad... altijd schaduw en altijd zon! Echt perfect. Maar we zitten niet met hoge muren die eventueel licht weg kunnen houden en het deel dat gras is, is 20 x 12,5 meter (terras nog niet meegeteld dus). En veel lichtinval hier, maar we hebben ook wel grote raampartijen.